blog

Zawór n75 Do czego służy?

4 lutego 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
turbosprężarka- naprawa

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Jeżeli posiadasz układ turbodoładowania, to również posiadasz zawór n75. Do czego służy to niewielkie urządzenie i jaką funkcję pełni w turbo? Elektrozawór n75 w głównej mierze jest sterownikiem działań turbosprężarki, czyli steruje kierownicą łopatek turbiny, a dokładniej – masą spalin transportowaną do wirnika turbiny, która ma pełnić rolę ładunku napędzającego silnik do turbo przyspieszenia. Uważasz, że przyczyną wątpliwej pracy silnika samochodowego jest uszkodzony zawór podciśnienia? Objawy o tym mówiące nie są konkretne i mogą oznaczać wady innych podzespół. Jednak najpopularniejsze symptomy obejmują: opóźnioną reakcję na pedał gazu - turbodziura, opóźnienie samozapłonu paliwa, niedostatek mocy silnika samochodowego. W samochodach marki Opel objawy uszkodzonego zaworu n75 wskazywane przez Kierowców dotyczyły słyszalnych odgłosów, buczenia dochodzących z okolic występowania tego elektrozaworu, w momencie zwiększenia obrotów silnika - dźwięk ulegał natężeniu.

Zawór n75 – jak sprawdzić?

Jeżeli podejrzewasz uszkodzenie lub zanieczyszczenie zaworu n75, to do jego samodzielnego sprawdzenia poprzez demontaż będziesz potrzebował:

- śrubokręt krzyżakowy,
- pudełeczko na śruby mocujące n75.

Po pierwsze – należy zlokalizować występowanie pod maską pojazdu zawór n75 1.8t. Gdzie jest dokładnie jego lokalizacja? Elektrozawór turbiny występuje pomiędzy chłodnicą a przednią częścią silnika samochodowego. W zależności od modelu pojazdu, jakiego jesteśmy posiadaczami, dostęp do niego może sprawić problem.

Po odkręceniu śrub mocujących i wyciągnięciu przewodów zaworowych dostajemy się bezpośrednio do elektrozaworu. Kolejno pozbywamy się pierścienia łączącego obudowę zaworu n75 z białą główką. Po rozczłonowaniu tych dwóch elementów wyjmujemy tłoczek i membranę zaworu. W przypadku zabrudzenia tłoczka - usuwamy zanieczyszczenia na przykład za pomocą szmatki. Kolejno czyścimy wszystkie przewody zaworu. Wewnątrz tłoczka n75 jest ulokowana sprężyna, która będąc w fazie zabrudzenia wymaga przedmuchania sprężonym powietrzem. Po ponownym sprawnym złożeniu elementów składowych zaworu n75 i po jeździe testowej naszego pojazdu będzie jasne, czy za pojawienie się turbodziury odpowiadał ten zawór.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Maciej
2023-01-13 10:38:17
Zawór N75 to elektromagnetyczny zawór regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Służy do regulacji ciśnienia podawanego do turbosprężarki w celu uzyskania optymalnej mocy silnika oraz oszczędności paliwa. Zawór N75 jest sterowany przez komputer silnika i dostosowuje ciśnienie do aktualnych warunków jazdy, takich jak prędkość jazdy, poziom naładowania akumulatora, temperatura silnika, itp. Dzięki zaworowi N75 system turbodoładowania pracuje w optymalnych warunkach, co przekłada się na lepsze osiągi silnika i mniejsze zużycie paliwa.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60