W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jeżeli posiadasz układ turbodoładowania, to również posiadasz zawór n75. Do czego służy to niewielkie urządzenie i jaką funkcję pełni w turbo? Elektrozawór n75 w głównej mierze jest sterownikiem działań turbosprężarki, czyli steruje kierownicą łopatek turbiny, a dokładniej – masą spalin transportowaną do wirnika turbiny, która ma pełnić rolę ładunku napędzającego silnik do turbo przyspieszenia. Uważasz, że przyczyną wątpliwej pracy silnika samochodowego jest uszkodzony zawór podciśnienia? Objawy o tym mówiące nie są konkretne i mogą oznaczać wady innych podzespół. Jednak najpopularniejsze symptomy obejmują: opóźnioną reakcję na pedał gazu - turbodziura, opóźnienie samozapłonu paliwa, niedostatek mocy silnika samochodowego. W samochodach marki Opel objawy uszkodzonego zaworu n75 wskazywane przez Kierowców dotyczyły słyszalnych odgłosów, buczenia dochodzących z okolic występowania tego elektrozaworu, w momencie zwiększenia obrotów silnika - dźwięk ulegał natężeniu.
Zawór n75 – jak sprawdzić?
Jeżeli podejrzewasz uszkodzenie lub zanieczyszczenie zaworu n75, to do jego samodzielnego sprawdzenia poprzez demontaż będziesz potrzebował:
- śrubokręt krzyżakowy,
- pudełeczko na śruby mocujące n75.
Po pierwsze – należy zlokalizować występowanie pod maską pojazdu zawór n75 1.8t. Gdzie jest dokładnie jego lokalizacja? Elektrozawór turbiny występuje pomiędzy chłodnicą a przednią częścią silnika samochodowego. W zależności od modelu pojazdu, jakiego jesteśmy posiadaczami, dostęp do niego może sprawić problem.
Po odkręceniu śrub mocujących i wyciągnięciu przewodów zaworowych dostajemy się bezpośrednio do elektrozaworu. Kolejno pozbywamy się pierścienia łączącego obudowę zaworu n75 z białą główką. Po rozczłonowaniu tych dwóch elementów wyjmujemy tłoczek i membranę zaworu. W przypadku zabrudzenia tłoczka - usuwamy zanieczyszczenia na przykład za pomocą szmatki. Kolejno czyścimy wszystkie przewody zaworu. Wewnątrz tłoczka n75 jest ulokowana sprężyna, która będąc w fazie zabrudzenia wymaga przedmuchania sprężonym powietrzem. Po ponownym sprawnym złożeniu elementów składowych zaworu n75 i po jeździe testowej naszego pojazdu będzie jasne, czy za pojawienie się turbodziury odpowiadał ten zawór.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze