Ile studzić turbinę po trasie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Po dynamicznej i dłuższej trasie warto odczekać około 1-2 minut z wyłączeniem silnika. O ile przy krótkich dystansach przy niewielkim obciążeniu kierowca nie powinien się martwić o kondycję silnika, o tyle przy bardziej dynamicznych, kiedy korzystamy z całego potencjału napędu, przed wyłączeniem silnik powinien zostać ostudzony. Zwłaszcza wtedy, kiedy jest to jednostka turbodoładowana, która dzięki turbinie zapewnia lepszą elastyczność i dynamikę w trakcie jazdy. Jeżeli wyłączymy rozgrzany silnik od razu po zatrzymaniu pojazdu, odetniemy dopływ oleju do wciąż bezwładnie pracującej turbosprężarki. Na skutek tego temperatura środka smarującego wzrośnie, powodując jego zwęglenie, zacierając łożyska i zatykając kanały olejowe sadzą.
Studzenie turbiny i silnika po dynamicznej jeździe - Chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu
Turbinę powinniśmy schładzać przede wszystkim po forsownej jeździe, co oznacza jazdę sportową lub długotrwałą z wysoką prędkością. Po dojechaniu na miejsce docelowe i zatrzymaniu się warto odczekać około 1-2 minut z silnikiem pracującym na biegu jałowym, aby wirnik turbiny zdążył wytracić prędkość, a pracujący wciąż olej obniżył temperaturę podzespołu. Najbardziej naturalną i prostą metodą jest zaparkowanie, odpięcie pasów, zabranie wszystkiego, co jest nam potrzebne, a następnie wyłączenia silnika. Czas studzenia podzespołu na postoju możemy skrócić, jeżeli na 1-2 kilometry przed planowanym postojem zwolnimy do takiej prędkości, przy której silnik będzie pracował pod niedużym obciążeniem, na niskich obrotach.
1. Studzenie silnika turbo - ile czasu czekać, kiedy gasić? - Chłodzenie turbiny diesel
O ile po krótkich dystansach i przy niewielkim obciążeniu ni powinniśmy się martwić kondycją silnika i jego osprzętu przy wyłączaniu, o tyle po długiej przejażdżce, podczas której korzystaliśmy z całego potencjału napędu, warto pamiętać o wystudzeniu silnika przed wyłączeniem. Wyłączając rozgrzaną jednostkę napędową zaraz po zatrzymaniu samochodu, odcinamy dopływ oleju do wciąż bezwładnie pracującej turbiny, na skute czego temperatura gwałtownie wzrasta i powoduje zwęglenie oleju, zatkanie sadzą kanałów olejowych i zatarcie łożysk. Dlatego po forsowanej podróży powinniśmy odczekać około 1-2 minut, utrzymując pracę silnika na biegu jałowym, aby wirnik turbiny mógł na spokojnie wytracić prędkość, a wciąż pracujący olej obniżył temperaturę podzespołu, zanim wyłączymy silnik. Jeżeli jedziemy autostradą i mamy w planach zjechać na stację paliw czy parking, możemy zwolnić tempo mniej więcej 1-2 kilometry przed zjechaniem. Tak, aby silnik samochodu pracował na niskich obrotach, jednakże pod niewielkim obciążeniem.

2. Czy studzenie turbiny po dynamicznej jeździe jest konieczne? - Turbo timer
Studzenie turbiny po dynamicznej jeździe jest konieczne. Jednakże możemy zapatrzeć się w urządzenie zwane Turbo timerem, które podtrzymuje pracę silnika po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. To urządzenie wyposażone jest w przekaźnik, który przekazuje napięcie do układu zapłonowego, aby przez zaprogramowany czas podtrzymać pracę jednostki napędowej. Po upłynięciu zaprogramowanego czasu silnik kończy swoją pracę. W zależności od modelu Turbo timera jego pracę możemy zaprogramować od 1 minut do nawet 30 minut. To urządzenie znajduje swoje zastosowanie wśród samochodów turbodoładowanych z zapłonem uruchamianym przy użyciu kluczyka.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest elementem silnika, który nagrzewa się podczas pracy i wymaga odpowiedniego chłodzenia po zakończeniu jazdy. Zaleca się, aby po zakończeniu jazdy pozostawić silnik włączony na kilka minut, aby turbosprężarka mogła się odpowiednio schłodzić. W ten sposób można zapobiec przegrzaniu się turbosprężarki i związanym z tym uszkodzeniom.
Czas, po jakim należy studzić turbosprężarkę, zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, warunki eksploatacyjne, jakość paliwa i oleju silnikowego oraz prawidłowość serwisowania. W przypadku prawidłowego użytkowania i odpowiedniej obsługi turbosprężarka może wymagać kilku minut chłodzenia po zakończeniu jazdy. Jednak w przypadku intensywnego użytkowania lub nieprawidłowej obsługi może być konieczne pozostawienie silnika włączonego na dłuższy czas, aby zapewnić odpowiednie chłodzenie turbosprężarki.