Ile średnio wytrzymuje turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Teoretycznie turbosprężarka powinna dorównać żywotnością silnikowi, jednak z wielu powodów jej żywotność okazuje się znacznie krótsza. W samochodach z silnikiem diesla trwałość turbiny jest szacowana na około 150-200 tysięcy kilometrów, zaś w jednostkach benzynowych wytrzymują one nieco dłużej. Na żywotność turbosprężarki ma wpływ wiele czynników, m.in. eksploatacja auta przez użytkownika – powinno się unikać osiągania wysokich obrotów na nierozgrzanym silniku, a jednocześnie po długiej, dynamicznej jeździe nie gasić od razu samochodu, tylko odczekać 2-3 minuty w celu wyhamowania turbosprężarki. Ważne jest także, by pamiętać o regularnych przeglądach oraz o wymianie oleju.
Turbina po regeneracji i jej trwałość - Ile wytrzymuje turbina po regeneracji
Turbosprężarka, która została poddana regeneracji w profesjonalnym serwisie, powinna mieć identyczną trwałość, jak nowa. Jej krótsza żywotność po naprawie najczęściej wynika z faktu, że nowa turbina pracuje na nowym silniku, zaś ta poddana regeneracji trafia do częściowo zużytego. Oznacza to zdecydowanie gorsze warunki pracy, które decydują często o mniejszej trwałości turbosprężarki po naprawie – regeneracji. Specjaliści, którzy zajmują się regeneracją turbosprężarek, twierdzą, że sam w sobie proces regeneracji nie jest trudny, natomiast ważny jest proces technologiczny i precyzja ich regeneracji. Sam użytkownik samochodu z silnikiem wyposażanym w turbosprężarkę powinien pamiętać o odpowiedniej eksploatacji takiej jednostki.
2. Ile może wytrzymać regenerowana turbina (turbosprężarka)? - Ile wytrzymuje turbina w dieslu
Jeżeli silnik jest w dobrej kondycji, a sam proces regeneracji turbosprężarki został przeprowadzony według wszystkich zalecanych czynności, to wytrzymałość turbiny powinna być zbliżona do wytrzymałości nowej. Aby wydłużyć życie zregenerowanej turbiny, użytkownik powinien pamiętać o kilku ważnych zasadach eksploatacji: regularna kontrola i wymiana oleju, a także filtru oleju oraz powietrza - ważne jest także, aby były one jak najlepszej jakości, według wytycznych producenta. Na żywotność naszej turbiny duży wpływ ma sposób, w jaki samochód jest uruchamiany i gaszony, czyli po jeździe w autostradowych warunkach przy zatrzymaniu pojazdu powinno się go zostawić na biegu jałowym na około 2-3 minuty, aby wirnik mógł wyhamować, oraz żeby schłodzić turbinę. Natomiast przy uruchamianiu silnika należy unikać ostrego dodawania gazu i gwałtownego ruszania.
3. Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Turbina do regeneracji - objawy
Do pierwszych objawów uszkodzonej turbosprężarki należą:
1. Specyficzny, metaliczny dźwięk występujący przy zwiększonych obrotach silnika.
2. Włączanie się trybu awaryjnego silnika podczas zwiększania prędkości.
3. Widoczny ubytek oleju silnikowego
4. Spadek mocy silnika, samochód nie może dojść do maksymalnej prędkości.
5. Wydostający się z rury wydechowej gęsty dym, który nasila się wraz ze wzrostem obrotów.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Żywotność turbosprężarki jest trudna do oszacowania, ponieważ zależy od wielu czynników, takich jak jakość paliwa i oleju, styl jazdy, warunki drogowe, a także regularność przeglądów i konserwacji. W typowych warunkach eksploatacji, turbosprężarka może pracować od 50 000 do 150 000 kilometrów. Jednakże nie jest niezwykłe, że zużycie turbosprężarki nastąpi wcześniej lub później. Istnieją przypadki gdzie turbosprężarki pracują nawet ponad 200 000 km bezproblemowo, jednak to jest rzadkością. Warto pamiętać, że turbosprężarka jest elementem zużywalnym i jego wymiana lub regeneracja będzie w końcu potrzebna. Regularne kontrole i przeglądy u mechanika oraz użytkowanie według zaleceń producenta pojazdu, pozwolą Ci uniknąć przedwczesnego zużycia turbosprężarki oraz zwiększą jej trwałość.