Gwiżdżąca turbina w 1.9 TDI – przyczyna
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Charakterystyczny w kultowym silniku 1.9 TDI gwizd przy dodawaniu gazu wskazywać może na awarię w układzie turbodoładowania. Gwizd przy dodawaniu gazu – diesel lub benzyna może wskazywać na porządne wysłużenie się wirnika turbiny lub zanieczyszczone kierownice mechanizmu VNT. Sytuacja, taka jak wyjąca turbina czy też jej świst podczas przyspieszania może być spowodowany także nieszczelnością układu dolotowego; mogło dojść do rozszczelnienia intercoolera lub wysunięcia się jednego z przewodów dolotu.
Zamiast marnować swój czas i gdybać, co może być tego dokładną przyczyną, znacznie lepszym rozwiązaniem będzie wizyta w najbliższym serwisie, który po szybkiej weryfikacji zlokalizuje przyczynę powodującą wspominaną sytuację.
1. Objawy nieszczelnego układu dolotowego
Objawy nieszczelnego dolotu to nie tylko świst, czy też gwizd, ale również znaczny spadek mocy pojazdu, szarpanie samochodem podczas jazdy zwłaszcza w sytuacji, kiedy należy przyspieszyć. Podobnie, jak w przypadku awarii turbo, nieszczelny intercooler powoduje zwiększony pobór paliwa.
Intercooler ma za zadanie zapewnienie dodatkowego chłodzenia turbosprężarce, dlatego ważne jest aby był w 100% sprawny. Niestety, ale ze względu na swoją lokalizację - tuż za przednim zderzakiem - narażony jest na różnego rodzaju uszkodzenia, najczęściej są to odpryskujące kamyki lub bliski kontakt z dziką zwierzyną.
Eksploatacja pojazdu turbodoładowanego
Posiadacze pojazdów TDI często zastanawiają się nad tym, jak jeździć dieslem z turbiną, aby nie doprowadzić do jej szybkiej awarii. W pierwszej kolejności należy zadbać o prawidłowe smarowanie układu turbodoładowania. Ważne jest również to, aby szybko reagować na nawet najmniejsze objawy, które wskazywać mogą na awarię turbo. Wpływ na turbo ma również styl jazdy, a co za tym idzie gaszenie i odpalanie pojazdu, mało kto zwraca uwagę na chłodzenie turbiny po dłuższej trasie oraz zapomina o unikaniu jazdy na wysokich obrotach, kiedy silnik oraz olej nie są dostatecznie rozgrzane. Oczywiście poruszanie się wyłącznie po mieście również nie jest korzystne dla turbosprężarki, jak i filtra cząstek stałych DPF/FAP.
Do awarii turbo doprowadzić może awaria innego elementu samochodowego, jak chociażby wtryskiwaczy.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Gwiżdżąca turbina w silniku 1.9 TDI może być spowodowana kilkoma przyczynami:
Uszkodzenie łożysk turbosprężarki - Łożyska turbosprężarki mogą ulec uszkodzeniu z powodu zużycia lub braku odpowiedniej smarowania, co może prowadzić do gwiżdżącego dźwięku.
Zabrudzenie układu dolotowego - Zanieczyszczenia i pył, które dostają się do układu dolotowego, mogą blokować drożność turbosprężarki i powodować gwiżdżący dźwięk.
Uszkodzenie wałka wirnika - Wałek wirnika turbosprężarki może ulec uszkodzeniu z powodu nadmiernego obciążenia, co może prowadzić do gwiżdżącego dźwięku.
Niedrożność układu wydechowego - Jeśli układ wydechowy jest zablokowany, to może to prowadzić do nadmiernego ciśnienia w turbosprężarce, co może powodować gwiżdżący dźwięk.
W takim przypadku należy skontaktować się z specjalistą, który będzie mógł dokładnie zdiagnozować problem i dobrać odpowiednie rozwiązanie.