
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Charakterystyczny w kultowym silniku 1.9 TDI gwizd przy dodawaniu gazu wskazywać może na awarię w układzie turbodoładowania. Gwizd przy dodawaniu gazu – diesel lub benzyna może wskazywać na porządne wysłużenie się wirnika turbiny lub zanieczyszczone kierownice mechanizmu VNT. Sytuacja, taka jak wyjąca turbina czy też jej świst podczas przyspieszania może być spowodowany także nieszczelnością układu dolotowego; mogło dojść do rozszczelnienia intercoolera lub wysunięcia się jednego z przewodów dolotu.

Zamiast marnować swój czas i gdybać, co może być tego dokładną przyczyną, znacznie lepszym rozwiązaniem będzie wizyta w najbliższym serwisie, który po szybkiej weryfikacji zlokalizuje przyczynę powodującą wspominaną sytuację.
1. Objawy nieszczelnego układu dolotowego
Objawy nieszczelnego dolotu to nie tylko świst, czy też gwizd, ale również znaczny spadek mocy pojazdu, szarpanie samochodem podczas jazdy zwłaszcza w sytuacji, kiedy należy przyspieszyć. Podobnie, jak w przypadku awarii turbo, nieszczelny intercooler powoduje zwiększony pobór paliwa.
Intercooler ma za zadanie zapewnienie dodatkowego chłodzenia turbosprężarce, dlatego ważne jest aby był w 100% sprawny. Niestety, ale ze względu na swoją lokalizację - tuż za przednim zderzakiem - narażony jest na różnego rodzaju uszkodzenia, najczęściej są to odpryskujące kamyki lub bliski kontakt z dziką zwierzyną.
Eksploatacja pojazdu turbodoładowanego
Posiadacze pojazdów TDI często zastanawiają się nad tym, jak jeździć dieslem z turbiną, aby nie doprowadzić do jej szybkiej awarii. W pierwszej kolejności należy zadbać o prawidłowe smarowanie układu turbodoładowania. Ważne jest również to, aby szybko reagować na nawet najmniejsze objawy, które wskazywać mogą na awarię turbo. Wpływ na turbo ma również styl jazdy, a co za tym idzie gaszenie i odpalanie pojazdu, mało kto zwraca uwagę na chłodzenie turbiny po dłuższej trasie oraz zapomina o unikaniu jazdy na wysokich obrotach, kiedy silnik oraz olej nie są dostatecznie rozgrzane. Oczywiście poruszanie się wyłącznie po mieście również nie jest korzystne dla turbosprężarki, jak i filtra cząstek stałych DPF/FAP.

Do awarii turbo doprowadzić może awaria innego elementu samochodowego, jak chociażby wtryskiwaczy.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze