Dlaczego zacina się geometria?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Głównym powodem zacinania się mechanizmu VNT jest nagromadzony nagar, który blokuje łopatki zmiennej geometrii turbiny uniemożliwiając ich swobodne ruchy. Zacinanie się geometrii może być również spowodowane uszkodzoną gruszką turbiny, czego charakterystyczną cechą są skoki jej sztangi. Płynną pracę kierownic spalin zmiennej geometrii turbiny zaburzać będzie również zbyt niskie ciśnienie w turbosprężarce.
Turbina znowu się zacina - rozruszanie zmiennej geometrii
W przypadku zacinania czy też całkowitego zablokowania się kierownic VNT należy poddać turbosprężarkę procesowi regeneracji, podczas którego turbo przejdzie dokładną weryfikację – pozwoli to na oszacowanie uszkodzeń turbo. Podczas procesu regeneracji turbo poddawane jest również dokładnemu czyszczeniu, którego zadaniem jest usunięcie zanieczyszczeń oraz rozruszanie zapieczonych kierownic VNT.
Zacinająca się zmienna geometria - czyszczenie zmiennej geometrii bez rozbierania
Samodzielne czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez jej demontażu na części pierwsze może zakończyć się niepowodzeniem. Stosowanie różnego rodzaju preparatów czyszczących, ze względu na rodzaj i stopień zanieczyszczeń nie poradzi sobie z nimi tak dobrze, jak czyszczenie turbo z VNT w specjalistycznej maszynie.
Turbina się zapieka - co jest przyczyną?
Zapiekanie się turbiny spowodowane jest niedostateczną ilością oleju silnikowego. Również olej o słabych właściwościach powodował będzie zaburzoną pracę zmiennej geometrii turbiny. Olej oprócz właściwości smarnych oraz chłodzących chroni turbosprężarki jak i mechanizm VNT przed rdzą. To właśnie rdza wpływa na blokowanie się, zapiekanie kierownic spalin co powoduje, że praca turbosprężarki ulega pogorszeniu.
Brak mocy, turbina zawiesza się - awaria turbiny podczas jazdy
Jeżeli podczas jazdy nastąpił nagły spadek mocy pojazdu, co więcej towarzyszyły temu inne objawy wskazujące na awarię turbiny, jak na przykład kontrolka check engine, kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego czy wycieki oleju to nie pozostaje nic innego jak udanie się do serwisu. Im szybciej to uczynisz, tym niższe będą koszta naprawy.
Turbina ze zmienną geometrią czy bez VNT?
Różnica pomiędzy turbo z technologią VNT a turbo ze stałą geometrią zauważalna jest przede wszystkim w budowie turbosprężarek. Co więcej, wzbogacenie turbosprężarki w mechanizm zmiennej geometrii pozwolił za zminimalizowanie występowania turbodziury, czyli opóźnionej reakcji silnika na wciskany przycisk gazu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Zmienna geometria turbiny może zaciągać się z kilku powodów. Jednym z najczęstszych jest uszkodzenie lub zużycie elementów mechanicznych, takich jak łożyska czy prowadnice, które utrzymują kąt nastawienia kierownic wlotowych. Innym powodem może być zanieczyszczenie lub nagromadzenie sadzy w okolicy łopatek, co utrudnia ich ruch. Innym czynnikiem jest problem elektronicznego lub elektrycznego mechanizmu kontrolującego położenie skrzydełek. Jeśli jest to problem powtarzający należy skontaktować się z serwisem, który sprawdzi przyczyny i udzieli właściwej rady co zrobić.