Czy trzeba wymieniać olej po regeneracji turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wymiana oleju po regeneracji turbosprężarki jest działaniem obowiązkowym, które jest przeprowadzane po każdej naprawie turbo. Warto pamiętać, żeby stary olej wymienić na świeży, o wysokiej klasie, według sugestii producenta. Z kolei nieprawidłowy dobór cieczy smarującej może doprowadzić do szybkiej awarii urządzenia. Przed ponownym zamontowaniem zregenerowanej lub nowej turbosprężarki powinno nastąpić zalanie jej olejem przez pracownika autoryzowanego serwisu. Dostarczenie do turbiny nieświeżego oleju również jest bardzo złym rozwiązaniem, ponieważ nie ma on już swoich właściwości, a ponadto zawiera zanieczyszczenia
Zalecenia montażowe turbosprężarek i turbin - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Przed zamontowaniem nowej lub zregenerowanej turbosprężarki należy zdiagnozować przyczynę awarii poprzedniego urządzenia, a następnie ją usunąć. Kolejnym zaleceniem jest wyczyszczenie układu dolotowego wraz ze sprawdzeniem jego szczelności. Pamiętajmy o zamontowaniu nowego filtra powietrza, który spełnia wymogi producenta. Zaleca się również sprawdzić szczelność wszystkich elementów i poziom oleju, a w razie jakichkolwiek nieprawidłowości – skorygować je. Kolejnym z zaleceń przy montażu turbosprężarek jest zdjęcie miski olejowej i wyczyszczenie elementów przy pompie oleju, a także sprawdzenie stanu pompy olejowej.
1. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - Wymiana oleju po regeneracji turbiny
Aby nie zepsuć nowej turbosprężarki na starcie, powinniśmy najpierw zbadać przyczynę usterki poprzedniego urządzenia, a następnie ją zniwelować. Jeszcze przed zamontowaniem nowej lub zregenerowanej turbiny trzeba sprawdzić jej otoczenie, a więc drożność przewodów doprowadzających i odprowadzających olej. Upewnijmy się również, czy układ smarowania będzie w stanie dostarczyć do turbosprężarki olej we właściwej ilości i pod określonym ciśnieniem. Wymieńmy także olej silnikowy wraz z filtrem – najlepiej jest przepłukać układ smarowania oraz filtr powietrza, pamiętając, aby były one najlepszej jakości. I najważniejsze, nie doprowadźmy do tego, aby w pierwszych sekundach silnik pracował „na sucho”, ponieważ wystarczą ułamki sekund, aby w wyniku tarcia metalowych części doszło do nieodwracalnych uszkodzeń.
2. Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Co trzeba zrobić przy wymianie turbiny
Pojęcie wymiany turbosprężarki jest bardzo ogólne, ponieważ zarówno przed założeniem nowej części, jak i w trakcie, należy wykonać kilka innych działań, aby zagwarantować najwyższą jakość naprawy. Proces naprawy zaczyna się jeszcze przed demontażem uszkodzonej turbiny – na samym początku powinno się wypłukać układ smarowania, zmienić olej oraz filtr na świeży, po czym uruchomić silnik na około 20 minut. Następnie, z zachowaniem środków ostrożności, wylać olej, który służył nam do przepłukania – wtedy rozpoczynamy naprawę. Kolejnym ważnym czynnikiem jest zdiagnozowanie problemu, przez który zepsuła się poprzednia turbosprężarka, a następnie zniwelowanie go. Koniecznością jest również sprawdzenie ciśnienia oleju, drożności przewodów olejowych, a także zwrócenie uwagi na przewód odpowietrzania skrzyni korbowej.
3. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Zalewanie turbiny olejem
Jednym z najczęstszych błędów podczas wymiany turbosprężarki jest dopuszczenie do tzw. „suchego startu” – czyli uruchomienie silnika ze świeżo zamontowaną turbiną na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Równie częstym zaniedbaniem jest niesprawdzenie przyczyny zepsucia poprzedniej turbiny, a także brak usunięcia jej skutków.
W pierwszej kolejności pracownik autoryzowanego serwisu powinien sprawdzić cały układ dolotowy, czy jest czysty i nie ma w nim żadnych ciał obcych, a przewody są nieuszkodzone. Wspomnieć tutaj warto o sprawdzeniu przewodów olejowych, czy są czyste, bez załamań oraz drożne – przewody te należy oczyścić lub wymienić na nowe. Pamiętajmy także o konieczności wymiany oleju na świeży, można także przepłukać układ smarowania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Po regeneracji turbiny zaleca się wymianę oleju silnikowego. Podczas regeneracji turbiny czyszczone są i naprawiane wszystkie elementy turbosprężarki, w tym wirnik, korpus oraz łożyska. To proces może powodować powstawanie pyłu i innych zanieczyszczeń, które mogą dostać się do oleju silnikowego. Wymiana oleju po regeneracji pozwala na usunięcie tych zanieczyszczeń i zapewnia, że turbina będzie działała prawidłowo. Nowy olej silnikowy ma także lepsze parametry techniczne niż używany, co oznacza, że będzie w stanie dostarczać więcej smarowania i chłodzenia, co pozytywnie przełoży się na dłuższą żywotność oraz prawidłowe działanie turbosprężarki.