Localizations image

Czy trzeba wymieniać olej po regeneracji turbiny?

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Czy trzeba wymieniać olej po regeneracji turbiny?
Czy trzeba wymieniać olej po regeneracji turbiny?

Wymiana oleju po regeneracji turbosprężarki jest działaniem obowiązkowym, które jest przeprowadzane po każdej naprawie turbo. Warto pamiętać, żeby stary olej wymienić na świeży, o wysokiej klasie, według sugestii producenta. Z kolei nieprawidłowy dobór cieczy smarującej może doprowadzić do szybkiej awarii urządzenia. Przed ponownym zamontowaniem zregenerowanej lub nowej turbosprężarki powinno nastąpić zalanie jej olejem przez pracownika autoryzowanego serwisu. Dostarczenie do turbiny nieświeżego oleju również jest bardzo złym rozwiązaniem, ponieważ nie ma on już swoich właściwości, a ponadto zawiera zanieczyszczenia

Zalecenia montażowe turbosprężarek i turbin - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny

Przed zamontowaniem nowej lub zregenerowanej turbosprężarki należy zdiagnozować przyczynę awarii poprzedniego urządzenia, a następnie ją usunąć. Kolejnym zaleceniem jest wyczyszczenie układu dolotowego wraz ze sprawdzeniem jego szczelności. Pamiętajmy o zamontowaniu nowego filtra powietrza, który spełnia wymogi producenta. Zaleca się również sprawdzić szczelność wszystkich elementów i poziom oleju, a w razie jakichkolwiek nieprawidłowości – skorygować je. Kolejnym z zaleceń przy montażu turbosprężarek jest zdjęcie miski olejowej i wyczyszczenie elementów przy pompie oleju, a także sprawdzenie stanu pompy olejowej.

1. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - Wymiana oleju po regeneracji turbiny

Aby nie zepsuć nowej turbosprężarki na starcie, powinniśmy najpierw zbadać przyczynę usterki poprzedniego urządzenia, a następnie ją zniwelować. Jeszcze przed zamontowaniem nowej lub zregenerowanej turbiny trzeba sprawdzić jej otoczenie, a więc drożność przewodów doprowadzających i odprowadzających olej. Upewnijmy się również, czy układ smarowania będzie w stanie dostarczyć do turbosprężarki olej we właściwej ilości i pod określonym ciśnieniem. Wymieńmy także olej silnikowy wraz z filtrem – najlepiej jest przepłukać układ smarowania oraz filtr powietrza, pamiętając, aby były one najlepszej jakości. I najważniejsze, nie doprowadźmy do tego, aby w pierwszych sekundach silnik pracował „na sucho”, ponieważ wystarczą ułamki sekund, aby w wyniku tarcia metalowych części doszło do nieodwracalnych uszkodzeń.

2. Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Co trzeba zrobić przy wymianie turbiny

Pojęcie wymiany turbosprężarki jest bardzo ogólne, ponieważ zarówno przed założeniem nowej części, jak i w trakcie, należy wykonać kilka innych działań, aby zagwarantować najwyższą jakość naprawy. Proces naprawy zaczyna się jeszcze przed demontażem uszkodzonej turbiny – na samym początku powinno się wypłukać układ smarowania, zmienić olej oraz filtr na świeży, po czym uruchomić silnik na około 20 minut. Następnie, z zachowaniem środków ostrożności, wylać olej, który służył nam do przepłukania – wtedy rozpoczynamy naprawę. Kolejnym ważnym czynnikiem jest zdiagnozowanie problemu, przez który zepsuła się poprzednia turbosprężarka, a następnie zniwelowanie go. Koniecznością jest również sprawdzenie ciśnienia oleju, drożności przewodów olejowych, a także zwrócenie uwagi na przewód odpowietrzania skrzyni korbowej.

3. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Zalewanie turbiny olejem

Jednym z najczęstszych błędów podczas wymiany turbosprężarki jest dopuszczenie do tzw. „suchego startu” – czyli uruchomienie silnika ze świeżo zamontowaną turbiną na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Równie częstym zaniedbaniem jest niesprawdzenie przyczyny zepsucia poprzedniej turbiny, a także brak usunięcia jej skutków.

Błędy przy wymianie turbosprężarki
Błędy przy wymianie turbosprężarki

W pierwszej kolejności pracownik autoryzowanego serwisu powinien sprawdzić cały układ dolotowy, czy jest czysty i nie ma w nim żadnych ciał obcych, a przewody są nieuszkodzone. Wspomnieć tutaj warto o sprawdzeniu przewodów olejowych, czy są czyste, bez załamań oraz drożne – przewody te należy oczyścić lub wymienić na nowe. Pamiętajmy także o konieczności wymiany oleju na świeży, można także przepłukać układ smarowania.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Uszkodzona turbina, a większe spalanie 13 października 2021

Uszkodzona turbina, a większe spalanie

Jest to jak najbardziej normalne, ponieważ uszkodzone turbo jest obciążeniem dla si...

Turbosprężarka 736168-3 10 maja 2021

Turbosprężarka 736168-3

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 736168-3 firm...

Turbosprężarka VJ36 06 kwietnia 2021

Turbosprężarka VJ36

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki VJ36 firmy IHI....

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO