Czy chłodzenie turbosprężarki w Dieslu ma wpływ na jej sprawność? - mit czy prawda?
Tak, chłodzenie turbosprężarki w silnikach Diesla ma istotny wpływ na jej sprawność. Chłodzenie turbiny może znacząco poprawić efektywność silnika poprzez obniżenie temperatury powietrza podawanego do komory spalania. Chłodniejsze powietrze jest bardziej gęste, co oznacza, że w jednostce objętościowej jest więcej tlenu. To z kolei przekłada się na lepsze spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej, co zwiększa moc silnika, obniża zużycie oleju napędowego i zapewnia prawidłowy obieg oleju silnikowego. Wobec tego, dzięki ochładzaniu możesz osiągnąć lepszą wydajność całego pojazdu, zmniejszyć emisję szkodliwych substancji, poprawić smarowanie i ochronić elementy wewnętrzne części przed dużą temperaturą.
Jeśli chcesz prawidłowo ostudzić swoją turbinę, wystarczy że po długiej podróży zaczniesz stopniowo redukować prędkość – im mniejsze obroty tym podzespół szybciej się chłodzi. Po przyjeździe do miejsca docelowego zalecamy także pozostawienie silnika na biegu jałowym przez około 1-2 minuty, aby umożliwić całkowite ochłodzenie turbo po pracy w wysokich temperaturach.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
Czy trzeba chłodzić turbinę w benzynie?
Tak, chłodzenie turbiny w silnikach benzynowych jest również ważne, podobnie jak w przypadku silników Diesla. Chociaż mechanizm działania i wymagania mogą się różnić w zależności od typu silnika, podstawowa zasada pozostaje taka sama. Turbodoładowanie zarówno w benzynie, jak i w silniku wysokoprężnym generuje znaczne ilości ciepła podczas pracy, co może wpływać na wydajność i trwałość turbosprężarki oraz innych komponentów jednostki napędowej. Zatem pamiętaj o prawidłowym chłodzeniu, nieważne czy jeździsz benzyną, czy Dieslem.
Czym jest chłodzona turbina?
Turbina jest chłodzoną za pomocą powietrza lub oleju silnikowego. Chłodzenie powietrzem odbywa się za pomocą intercoolera (chłodnicy powietrza doładowującego), który obniża temperaturę sprężonego powietrza wyjściowego z turbosprężarki przed jego wprowadzeniem do komory spalania.
Chłodzenie turbiny cieczą (najczęściej olejem silnikowym, czasem specjalnym płynem chłodniczym) jest stosowane w celu odprowadzenia nadmiaru ciepła z turbiny i zapewnienia jej odpowiedniego smarowania. Olej przepływa przez turbosprężarkę, „zbierając” ciepło wygenerowane podczas pracy, a następnie jest odprowadzany z powrotem do miski olejowej lub przez dodatkowy chłodniczek oleju, aby został schłodzony przed ponownym użyciem.
Turbo timer – co to właściwie jest?
Turbo timer to urządzenie, które służy do chłodzenia turbosprężarki po zgaszeniu silnika. Jego główną funkcją jest automatyczne przedłużenie pracy jednostki napędowej na biegu jałowym przez ustalony czas po wyłączeniu zapłonu. Głównym celem zastosowania turbo timera jest umożliwienie turbosprężarce stopniowego ochładzania się po zatrzymaniu pojazdu. Gdy silnik jest wyłączany, przestaje płynąć olej smarujący, co przy bardzo wysokiej temperaturze turbosprężarki może prowadzić do uszkodzeń spowodowanych naprężeniami termicznymi. Pozwalając silnikowi pracować przez dodatkowy czas na biegu jałowym, turbo timer zapewnia ciągły przepływ oleju, co sprzyja stopniowemu chłodzeniu turbiny i minimalizuje ryzyko uszkodzeń. Użytkownicy mogą zwykle ustawić czas działania turbo timera w przedziale od 1 do 5 minut, w zależności od modelu urządzenia.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek