Chłodzenie turbiny cieczą
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Chłodzenie turbiny cieczą to czynność, która jest obowiązkowa przy podtrzymywaniu sprawności tego urządzenia. W dzisiejszych czasach, produkcja samochodów osobowych z turbodoładowaniem stała się na tyle popularna, że obecność turbosprężarki pod maską pojazdu, to już stały obowiązek. Zasadą działania maszyny wprawiającej w dynamizm jazdy samochód, jest przede wszystkim praca na bardzo wysokich obrotach i wytwarzanie wysokich temperatur. Działanie turbosprężarki w takich warunkach cieplnych to duży poziom ryzyka, który może oddziaływać na szybkie jej uszkodzenie. Chcąc tego uniknąć, zastosowanie działań chłodzących jest konieczna. Jeżeli będziemy stosować się do zasady chłodzenia silnika pojazdu przed ostatecznym zakończeniem trasy, to silnik z turbodoładowaniem będzie sprawować swoją funkcję długoterminowo.
Jak dbać o turbinę w dieslu, żeby długo służyła?
Maszyna wirnikowa, podobnie jak kompresory doładowujące są mocno narażone na obciążenia. Rozpędzony spalinami wylotowymi wirnik, może obracać się z prędkością do 200 tysięcy na minutę. Temperatura, która jest obecna w trakcie całego procesu turbodoładowania, to kilkaset stopni Celsjusza. Dlatego tak istotną kwestią jest jej konkretne chłodzenie oraz smarowanie części składowych. To już zadanie dla oleju samochodowego. W jaki sposób zadbać o diesla po długiej podróży, z wysoką prędkością? Poczekajmy 2 minuty i pozostawmy silnik na biegu jałowym. Gdy nasz pojazd porusza się po mieście, czy po innych stosunkowo niedługich trasach, to kwestia minuty, aby skutecznie dokonać ochłodzenia turbiny. Wspomniany na początku olej samochodowy jest cieczą, która pełni bardzo ważną rolę w działaniu turbosprężarki. Jego odpowiedni poziom, cykliczna wymiana i dobra jakość, to czynności, które każdy posiadacz samochodu powinien przestrzegać i pamiętać. Dzięki sprawnie działającym elementom maszyny, olej dociera do każdego układu, powodując ich nienaganną pracę. Dostępne na rynku różnego rodzaju oleje, mogą powodować mętlik u kierowcy w jego prawidłowym doborze. Odpowiednio zastosowana substancja, może przedłużać żywotność maszyny wirnikowej i wszystkich dostępnych podzespołów. Różnorodność cenowa też ma swoją zależność. Warto postawić na olej, który posiada dobre opinie i jest zalecany przez producenta danej marki samochodów osobowych. Jeżeli zależy nam na trwałości turbosprężarki- nie oszczędzajmy na oleju. A co z posiadaczami benzyniaków? Czy te zasady dbania o diesla, obejmują także ich? Jak jeździć z turbiną? Benzyna czy olej napędowy - o każdy samochód trzeba dbać tak samo. Ruszaj powoli – daj szansę silnikowi na jego rozgrzanie. Wymieniaj regularnie olej. Kończ jazdę powoli – daj szansę na ochłodzenie turbiny. Nie wprowadzaj za często ecodrivingu – jazda na niskich obrotach nie służy maszynie wirnikowej o zmiennej geometrii.
Chłodzenie turbosprężarki – podstawowa zasada na koniec jazdy
Zbyt wysoka temperatura, która występuje w procesie turbodoładowania, może wpływać na części składowe turbosprężarki, jak również na przepływający przez nią olej. Koniecznym działaniem jest zmniejszenie ciepła maszyny, poprzez zastosowanie płynu chłodniczego. Jest on jednym z najważniejszych substancji eksploatacyjnych, obok oleju samochodowego, czy też oleju przekładniowego, który należy wykorzystywać we wszystkich samochodach osobowych. Jego odpowiedni dobór, pod kątem marki samochodu, jak również uzupełnianie to istotna kwestia, która ma związek z prawidłowym procesem chłodzącym urządzenie turbo. Zasada ograniczonego czasu kończenia jazdy, powinna być chlebem powszednim każdego użytkownika samochodu. Gwałtowne odizolowanie smaru od pracującej i mocno rozgrzanej turbiny powoduje jej niszczenie. Jeżeli wyłączymy silnik, który jeszcze jest na etapie nagrzania po trasie, to ryzyko usterek części składowych turbiny to tylko kwestia czasu. Jeżeli chcemy zapobiec awarii uszczelniaczy sprężarki, czy też odrzutników oleju – poczekajmy 2 minuty, zanim nie nastąpi schłodzenie maszyny wirnikowej. Chłodzenie turbo po jeździe będzie gwarancją sprawności turbodoładowania, a nawet całego silnika. Umiejętne zakończenie jazdy, odpowiednia eksploatacja samochodu pozwoli nam cieszyć się trwałością turbosprężarki jak najdłużej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Chłodzenie turbosprężarki cieczą polega na użyciu cieczy, zazwyczaj oleju silnikowego, do chłodzenia koła kompresji i koła turbiny. Ciecz przepływa przez specjalnie zaprojektowany układ chłodzenia, który jest połączony z turbosprężarką, aby schłodzić ją przed, w trakcie i po pracy. Ten rodzaj chłodzenia ma kilka zalet w porównaniu do chłodzenia powietrzem. Przede wszystkim, ciecz jest lepszym chłodziwem niż powietrze, co pozwala na utrzymanie niższych temperatur w turbosprężarce, co w konsekwencji przedłuża jej żywotność. Chłodzenie cieczą pozwala również na bardziej precyzyjną kontrolę temperatury turbosprężarki, co jest ważne, gdy jest ona używana w trudnych warunkach, takich jak jazda po górach lub ciągłe przeciążanie silnika. Jednak chłodzenie cieczą wymaga odpowiedniego projektu i konserwacji układu, aby zapewnić prawidłowe działanie. Należy również pamiętać, że chłodzenie cieczą wymaga więcej miejsca i dodatkowych komponentów, co może wpływać na cenę i skomplikowanie konstrukcji turbosprężarki.
Warto dodać, że oprócz chłodzenia turbiny po długiej jeździe, należy regularnie kontrolować poziom oleju ;)