Localizations image

Chłodzenie turbiny cieczą

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis napraw turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Chłodzenie turbiny cieczą to czynność, która jest obowiązkowa przy podtrzymywaniu sprawności tego urządzenia. W dzisiejszych czasach, produkcja samochodów osobowych z turbodoładowaniem stała się na tyle popularna, że obecność turbosprężarki pod maską pojazdu, to już stały obowiązek. Zasadą działania maszyny wprawiającej w dynamizm jazdy samochód, jest przede wszystkim praca na bardzo wysokich obrotach i wytwarzanie wysokich temperatur. Działanie turbosprężarki w takich warunkach cieplnych to duży poziom ryzyka, który może oddziaływać na szybkie jej uszkodzenie. Chcąc tego uniknąć, zastosowanie działań chłodzących jest konieczna. Jeżeli będziemy stosować się do zasady chłodzenia silnika pojazdu przed ostatecznym zakończeniem trasy, to silnik z turbodoładowaniem będzie sprawować swoją funkcję długoterminowo.

Chłodzenie turbiny cieczą

Jak dbać o turbinę w dieslu, żeby długo służyła?

Maszyna wirnikowa, podobnie jak kompresory doładowujące są mocno narażone na obciążenia. Rozpędzony spalinami wylotowymi wirnik, może obracać się z prędkością do 200 tysięcy na minutę. Temperatura, która jest obecna w trakcie całego procesu turbodoładowania, to kilkaset stopni Celsjusza. Dlatego tak istotną kwestią jest jej konkretne chłodzenie oraz smarowanie części składowych. To już zadanie dla oleju samochodowego. W jaki sposób zadbać o diesla po długiej podróży, z wysoką prędkością? Poczekajmy 2 minuty i pozostawmy silnik na biegu jałowym. Gdy nasz pojazd porusza się po mieście, czy po innych stosunkowo niedługich trasach, to kwestia minuty, aby skutecznie dokonać ochłodzenia turbiny. Wspomniany na początku olej samochodowy jest cieczą, która pełni bardzo ważną rolę w działaniu turbosprężarki. Jego odpowiedni poziom, cykliczna wymiana i dobra jakość, to czynności, które każdy posiadacz samochodu powinien przestrzegać i pamiętać. Dzięki sprawnie działającym elementom maszyny, olej dociera do każdego układu, powodując ich nienaganną pracę. Dostępne na rynku różnego rodzaju oleje, mogą powodować mętlik u kierowcy w jego prawidłowym doborze. Odpowiednio zastosowana substancja, może przedłużać żywotność maszyny wirnikowej i wszystkich dostępnych podzespołów. Różnorodność cenowa też ma swoją zależność. Warto postawić na olej, który posiada dobre opinie i jest zalecany przez producenta danej marki samochodów osobowych. Jeżeli zależy nam na trwałości turbosprężarki- nie oszczędzajmy na oleju. A co z posiadaczami benzyniaków? Czy te zasady dbania o diesla, obejmują także ich? Jak jeździć z turbiną? Benzyna czy olej napędowy - o każdy samochód trzeba dbać tak samo. Ruszaj powoli – daj szansę silnikowi na jego rozgrzanie. Wymieniaj regularnie olej. Kończ jazdę powoli – daj szansę na ochłodzenie turbiny. Nie wprowadzaj za często ecodrivingu – jazda na niskich obrotach nie służy maszynie wirnikowej o zmiennej geometrii.

Jak dbać o turbinę w dieslu, żeby długo służyła?

Chłodzenie turbosprężarki – podstawowa zasada na koniec jazdy

Zbyt wysoka temperatura, która występuje w procesie turbodoładowania, może wpływać na części składowe turbosprężarki, jak również na przepływający przez nią olej. Koniecznym działaniem jest zmniejszenie ciepła maszyny, poprzez zastosowanie płynu chłodniczego. Jest on jednym z najważniejszych substancji eksploatacyjnych, obok oleju samochodowego, czy też oleju przekładniowego, który należy wykorzystywać we wszystkich samochodach osobowych. Jego odpowiedni dobór, pod kątem marki samochodu, jak również uzupełnianie to istotna kwestia, która ma związek z prawidłowym procesem chłodzącym urządzenie turbo. Zasada ograniczonego czasu kończenia jazdy, powinna być chlebem powszednim każdego użytkownika samochodu. Gwałtowne odizolowanie smaru od pracującej i mocno rozgrzanej turbiny powoduje jej niszczenie. Jeżeli wyłączymy silnik, który jeszcze jest na etapie nagrzania po trasie, to ryzyko usterek części składowych turbiny to tylko kwestia czasu. Jeżeli chcemy zapobiec awarii uszczelniaczy sprężarki, czy też odrzutników oleju – poczekajmy 2 minuty, zanim nie nastąpi schłodzenie maszyny wirnikowej. Chłodzenie turbo po jeździe będzie gwarancją sprawności turbodoładowania, a nawet całego silnika. Umiejętne zakończenie jazdy, odpowiednia eksploatacja samochodu pozwoli nam cieszyć się trwałością turbosprężarki jak najdłużej.

Chłodzenie turbosprężarki – podstawowa zasada na koniec jazdy

Komentarze

Ernest 2023-01-16 10:43:23

Chłodzenie turbosprężarki cieczą polega na użyciu cieczy, zazwyczaj oleju silnikowego, do chłodzenia koła kompresji i koła turbiny. Ciecz przepływa przez specjalnie zaprojektowany układ chłodzenia, który jest połączony z turbosprężarką, aby schłodzić ją przed, w trakcie i po pracy. Ten rodzaj chłodzenia ma kilka zalet w porównaniu do chłodzenia powietrzem. Przede wszystkim, ciecz jest lepszym chłodziwem niż powietrze, co pozwala na utrzymanie niższych temperatur w turbosprężarce, co w konsekwencji przedłuża jej żywotność. Chłodzenie cieczą pozwala również na bardziej precyzyjną kontrolę temperatury turbosprężarki, co jest ważne, gdy jest ona używana w trudnych warunkach, takich jak jazda po górach lub ciągłe przeciążanie silnika. Jednak chłodzenie cieczą wymaga odpowiedniego projektu i konserwacji układu, aby zapewnić prawidłowe działanie. Należy również pamiętać, że chłodzenie cieczą wymaga więcej miejsca i dodatkowych komponentów, co może wpływać na cenę i skomplikowanie konstrukcji turbosprężarki.

mirek 2021-08-19 12:05:52

Warto dodać, że oprócz chłodzenia turbiny po długiej jeździe, należy regularnie kontrolować poziom oleju ;)

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO