Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - objawy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, objawy, przyczyny jego nieprawidłowego funkcjonowania, będą opisane w poniższym tekście. Czujnik ciśnienia MAP Sensor należy do urządzenia, które w sposób bezpośredni odpowiada za działanie jednostki napędowej. W przypadku zaburzeń pracy silnika, MAP Sensor jest sprawdzany w pierwszej kolejności. Jeżeli dojdzie do awarii czujnika, silnik traci moc, czyli potrzebna jest szybka reakcja, zapobiegająca kolejnym katastrofom motoryzacyjnym w naszym pojeździe. Co świadczy o stuprocentowym uszkodzeniu lub zakończeniu limitu stosowania czujnika? Błąd ciśnienia w kolektorze dolotowym jest dobitną tego oznaką.
MAP Sensor – co się dzieje?
Czujnik ciśnienia doładowania, objawy, które wyraźnie wskazują na jego awarie, bezpośrednio mają wpływ na silnik samochodowy, dlatego należy zadbać o szybką reaktywację tego urządzenia. MAP Sensor jest bardzo delikatny na oddziaływanie licznych czynników zewnętrznych. O jakich czynnikach jest mowa? Chodzi głównie o zabrudzenie powietrza w kolektorze dolotowym, które może wynikać przede wszystkim z pojawienia się nieszczelności, bądź z przedostania się oleju do kolektora mechanicznego. Dlatego wszelkiego rodzaju zabrudzenia, czy też skazy na czujniku powinny być szybko usunięte. Jesteś posiadaczem już starego auta o sporym przebiegu i zauważyłeś sponiewierany MAP Sensor? Czyszczenie musi być zatem obowiązkowe, jeżeli chcemy w sposób samodzielny dopomóc czujnikowi i szybko zapobiec rozpowszechniającej się awarii tego niewielkiego urządzenia. Czujnik jest urządzeniem niedrogim, którego koszt oscyluje w granicach 100 zł, dlatego warto obserwować jego prawidłowość działania, a w przypadku uszkodzenia – wymienić go na nowy. Samodzielny montaż nie powinien przysporzyć większych kłopotów. Działanie wymiany polega na czynności odkręcenia zużytego czujnika ciśnienia doładowania i montażu nowego, dopiero zakupionego, urządzenia MAP Sensor. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym 1.9 TDI może podlegać procesowi wymiany również w warsztacie samochodowym. Jednak będzie to działanie na pewno dużo bardziej kosztowne niż w przy indywidualnej naprawie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP) jest ważnym elementem układu zasilania silnika. Służy do pomiaru ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym i przekazywania informacji do komputera silnika, który na tej podstawie reguluje mieszankę paliwowo-powietrzną.
Nieprawidłowe działanie czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym może prowadzić do szeregu objawów, takich jak: słabe osiągi silnika, problemy z uruchomieniem silnika, brak mocy, wzrost zużycia paliwa, waha się obrotów silnika, check engine light (kontrolka silnika). Jednym z pierwszych objawów jest problemy z uruchomieniem silnika, lub nieprawidłowo działający silnik po rozruchu. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym jest ważnym elementem, dlatego jeśli pojawiają się jakiekolwiek niepokojące objawy, należy skonsultować się z mechanikiem, który dokładnie zdiagnozuje problem i podpowie rozwiązanie.