Localizations image

Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - objawy

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
naprawa turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, objawy, przyczyny jego nieprawidłowego funkcjonowania, będą opisane w poniższym tekście. Czujnik ciśnienia MAP Sensor należy do urządzenia, które w sposób bezpośredni odpowiada za działanie jednostki napędowej. W przypadku zaburzeń pracy silnika, MAP Sensor jest sprawdzany w pierwszej kolejności. Jeżeli dojdzie do awarii czujnika, silnik traci moc, czyli potrzebna jest szybka reakcja, zapobiegająca kolejnym katastrofom motoryzacyjnym w naszym pojeździe. Co świadczy o stuprocentowym uszkodzeniu lub zakończeniu limitu stosowania czujnika? Błąd ciśnienia w kolektorze dolotowym jest dobitną tego oznaką.

MAP Sensor – co się dzieje?

Czujnik ciśnienia doładowania, objawy, które wyraźnie wskazują na jego awarie, bezpośrednio mają wpływ na silnik samochodowy, dlatego należy zadbać o szybką reaktywację tego urządzenia. MAP Sensor jest bardzo delikatny na oddziaływanie licznych czynników zewnętrznych. O jakich czynnikach jest mowa? Chodzi głównie o zabrudzenie powietrza w kolektorze dolotowym, które może wynikać przede wszystkim z pojawienia się nieszczelności, bądź z przedostania się oleju do kolektora mechanicznego. Dlatego wszelkiego rodzaju zabrudzenia, czy też skazy na czujniku powinny być szybko usunięte. Jesteś posiadaczem już starego auta o sporym przebiegu i zauważyłeś sponiewierany MAP Sensor? Czyszczenie musi być zatem obowiązkowe, jeżeli chcemy w sposób samodzielny dopomóc czujnikowi i szybko zapobiec rozpowszechniającej się awarii tego niewielkiego urządzenia. Czujnik jest urządzeniem niedrogim, którego koszt oscyluje w granicach 100 zł, dlatego warto obserwować jego prawidłowość działania, a w przypadku uszkodzenia – wymienić go na nowy. Samodzielny montaż nie powinien przysporzyć większych kłopotów. Działanie wymiany polega na czynności odkręcenia zużytego czujnika ciśnienia doładowania i montażu nowego, dopiero zakupionego, urządzenia MAP Sensor. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym 1.9 TDI może podlegać procesowi wymiany również w warsztacie samochodowym. Jednak będzie to działanie na pewno dużo bardziej kosztowne niż w przy indywidualnej naprawie.

Komentarze

Hubert 2023-01-13 14:57:16

Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP) jest ważnym elementem układu zasilania silnika. Służy do pomiaru ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym i przekazywania informacji do komputera silnika, który na tej podstawie reguluje mieszankę paliwowo-powietrzną.

Nieprawidłowe działanie czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym może prowadzić do szeregu objawów, takich jak: słabe osiągi silnika, problemy z uruchomieniem silnika, brak mocy, wzrost zużycia paliwa, waha się obrotów silnika, check engine light (kontrolka silnika). Jednym z pierwszych objawów jest problemy z uruchomieniem silnika, lub nieprawidłowo działający silnik po rozruchu. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym jest ważnym elementem, dlatego jeśli pojawiają się jakiekolwiek niepokojące objawy, należy skonsultować się z mechanikiem, który dokładnie zdiagnozuje problem i podpowie rozwiązanie.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO