blog

Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - objawy

15 grudnia 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
naprawa turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, objawy, przyczyny jego nieprawidłowego funkcjonowania, będą opisane w poniższym tekście. Czujnik ciśnienia MAP Sensor należy do urządzenia, które w sposób bezpośredni odpowiada za działanie jednostki napędowej. W przypadku zaburzeń pracy silnika, MAP Sensor jest sprawdzany w pierwszej kolejności. Jeżeli dojdzie do awarii czujnika, silnik traci moc, czyli potrzebna jest szybka reakcja, zapobiegająca kolejnym katastrofom motoryzacyjnym w naszym pojeździe. Co świadczy o stuprocentowym uszkodzeniu lub zakończeniu limitu stosowania czujnika? Błąd ciśnienia w kolektorze dolotowym jest dobitną tego oznaką.

MAP Sensor – co się dzieje?

Czujnik ciśnienia doładowania, objawy, które wyraźnie wskazują na jego awarie, bezpośrednio mają wpływ na silnik samochodowy, dlatego należy zadbać o szybką reaktywację tego urządzenia. MAP Sensor jest bardzo delikatny na oddziaływanie licznych czynników zewnętrznych. O jakich czynnikach jest mowa? Chodzi głównie o zabrudzenie powietrza w kolektorze dolotowym, które może wynikać przede wszystkim z pojawienia się nieszczelności, bądź z przedostania się oleju do kolektora mechanicznego. Dlatego wszelkiego rodzaju zabrudzenia, czy też skazy na czujniku powinny być szybko usunięte. Jesteś posiadaczem już starego auta o sporym przebiegu i zauważyłeś sponiewierany MAP Sensor? Czyszczenie musi być zatem obowiązkowe, jeżeli chcemy w sposób samodzielny dopomóc czujnikowi i szybko zapobiec rozpowszechniającej się awarii tego niewielkiego urządzenia. Czujnik jest urządzeniem niedrogim, którego koszt oscyluje w granicach 100 zł, dlatego warto obserwować jego prawidłowość działania, a w przypadku uszkodzenia – wymienić go na nowy. Samodzielny montaż nie powinien przysporzyć większych kłopotów. Działanie wymiany polega na czynności odkręcenia zużytego czujnika ciśnienia doładowania i montażu nowego, dopiero zakupionego, urządzenia MAP Sensor. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym 1.9 TDI może podlegać procesowi wymiany również w warsztacie samochodowym. Jednak będzie to działanie na pewno dużo bardziej kosztowne niż w przy indywidualnej naprawie.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Hubert
2023-01-13 14:57:16
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP) jest ważnym elementem układu zasilania silnika. Służy do pomiaru ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym i przekazywania informacji do komputera silnika, który na tej podstawie reguluje mieszankę paliwowo-powietrzną. Nieprawidłowe działanie czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym może prowadzić do szeregu objawów, takich jak: słabe osiągi silnika, problemy z uruchomieniem silnika, brak mocy, wzrost zużycia paliwa, waha się obrotów silnika, check engine light (kontrolka silnika). Jednym z pierwszych objawów jest problemy z uruchomieniem silnika, lub nieprawidłowo działający silnik po rozruchu. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym jest ważnym elementem, dlatego jeśli pojawiają się jakiekolwiek niepokojące objawy, należy skonsultować się z mechanikiem, który dokładnie zdiagnozuje problem i podpowie rozwiązanie.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60