Localizations image

Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - objawy

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.92

Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, objawy, przyczyny jego nieprawidłowego funkcjonowania, będą opisane w poniższym tekście. Czujnik ciśnienia MAP Sensor należy do urządzenia, które w sposób bezpośredni odpowiada za działanie jednostki napędowej. W przypadku zaburzeń pracy silnika, MAP Sensor jest sprawdzany w pierwszej kolejności. Jeżeli dojdzie do awarii czujnika, silnik traci moc, czyli potrzebna jest szybka reakcja, zapobiegająca kolejnym katastrofom motoryzacyjnym w naszym pojeździe. Co świadczy o stuprocentowym uszkodzeniu lub zakończeniu limitu stosowania czujnika? Błąd ciśnienia w kolektorze dolotowym jest dobitną tego oznaką.

Maszyna wirnikowa w serwisie Bosch
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - objawy


MAP Sensor – co się dzieje?

Czujnik ciśnienia doładowania, objawy, które wyraźnie wskazują na jego awarie, bezpośrednio mają wpływ na silnik samochodowy, dlatego należy zadbać o szybką reaktywację tego urządzenia. MAP Sensor jest bardzo delikatny na oddziaływanie licznych czynników zewnętrznych. O jakich czynnikach jest mowa? Chodzi głównie o zabrudzenie powietrza w kolektorze dolotowym, które może wynikać przede wszystkim z pojawienia się nieszczelności, bądź z przedostania się oleju do kolektora mechanicznego. Dlatego wszelkiego rodzaju zabrudzenia, czy też skazy na czujniku powinny być szybko usunięte. Jesteś posiadaczem już starego auta o sporym przebiegu i zauważyłeś sponiewierany MAP Sensor? Czyszczenie musi być zatem obowiązkowe, jeżeli chcemy w sposób samodzielny dopomóc czujnikowi i szybko zapobiec rozpowszechniającej się awarii tego niewielkiego urządzenia. Czujnik jest urządzeniem niedrogim, którego koszt oscyluje w granicach 100 zł, dlatego warto obserwować jego prawidłowość działania, a w przypadku uszkodzenia – wymienić go na nowy. Samodzielny montaż nie powinien przysporzyć większych kłopotów. Działanie wymiany polega na czynności odkręcenia zużytego czujnika ciśnienia doładowania i montażu nowego, dopiero zakupionego, urządzenia MAP Sensor. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym 1.9 TDI może podlegać procesowi wymiany również w warsztacie samochodowym. Jednak będzie to działanie na pewno dużo bardziej kosztowne niż w przy indywidualnej naprawie.

Maszyn wirnikowa po demontażu
MAP Sensor - co się dzieje?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Jak dbać o turbinę w dieslu? 18 grudnia 2020

Jak dbać o turbinę w dieslu?

Jak dbać o turbinę w dieslu, żeby móc mówić o jej długowieczności? Czy występuje...

Piaskowanie turbiny | Cena 22 stycznia 2021

Piaskowanie turbiny | Cena

Jednym z etapów regeneracji jest piaskowanie turbiny, cena takiego zabiegu w naszym...

Regulacja Turbosprężarki – Innowacje, nowości Melett – Tester Turbo-Pro 02 października 2018

Regulacja Turbosprężarki – Innowacje, nowości Melett – Tester Turbo-Pro

Nowość w Polsce – Regulacja turbosprężarki – Turbo PRO Tester – jedyna...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO