Localizations image

Czujnik ciśnienia doładowania - jak sprawdzić

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.80

Czujnik ciśnienia doładowania – jak sprawdzić jego działanie, aby nie dopuścić do nieprawidłowej pracy jednostki napędowej w Twoim samochodzie osobowym? Obawiasz się, że zawiódł czujnik ciśnienia doładowania? Objawy będą bardzo łatwe do odczytania. Jeżeli tylko zauważymy osłabienie mocy silnika, samochód wyraźnie pobiera o wiele więcej paliwa niż zazwyczaj, mamy problem z przyspieszeniem, to znak, że należy zająć się sprawdzeniem stanu czujnika ciśnienia. Jeśli posiadasz czujnik doładowania - czyszczenie czy też jego wymiana może być przeprowadzona samodzielnie. Musimy tylko pamiętać o stosowaniu delikatnych środków czyszczących, pozbawionych rozpuszczalnika i toksyn.

 

Czujnik ciśnienia doładowania w samochodzie osobowym
Czujnik ciśnienia doładowania - jak sprawdzić?


Jak sprawdzić MAP sensor?

MAP sensor w samochodzie osobowym pełni rolę czujnika ciśnienia doładowania bezwzględnego, ulokowanego w kolektorze mechanicznym. MAP sensor skutecznie wyparł czujniki nadciśnienia i podciśnienia. Jesteś posiadaczem urządzenia, jakim jest czujnik ciśnienia doładowania? Za co odpowiada tak naprawdę ten szczególny rodzaj urządzenia? Otóż czujnik doładowania jest w stanie zmierzyć ciśnienie, niezależnie od ciśnienia atmosferycznego, wstępującego na zewnątrz. Czujnik doładowania bezwzględnego może podlegać awarii na pewno w przypadku wszelkich zanieczyszczeń powietrza, które występują w kolektorze, co praktycznie zawsze skutkuje przeciekiem oleju i nieszczelnością. Właściwą opcją analizy MAP sensor jest diagnostyka w autoryzowanym serwisie. Tylko taki punkt będzie wyposażony w wymagane urządzenia diagnostyczne, typu oscyloskop czy multimetr. Warto zaznaczyć, że koszt przeprowadzonego badania skuteczności czujnika doładowania bezwzględnego jest dość drogim wydatkiem. Lepiej zakupić czujnik i zamontować go samodzielnie.

 

Turbosprężarka samochodowa w serwisie Bosch
Jak sprawdzić MAP sensor?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Objawy uszkodzonej turbiny 02 października 2018

Objawy uszkodzonej turbiny

Objawy uszkodzenia turbiny – Co powinieneś wiedzieć!!! – Ważne informacje...

Filtry DPF FAP, katalizator SCR - System Denoxtronic - Diesel przyszłości 22 listopada 2018

Filtry DPF FAP, katalizator SCR - System Denoxtronic - Diesel przyszłości

Wykorzystanie połączonych mocy filtrów cząstek stałych DPF FAP, katalizatorów...

 Czy turbina ze stałą geometrią łopatek jest efektywna 12 stycznia 2021

Czy turbina ze stałą geometrią łopatek jest efektywna

Zastanawiasz się, czy turbina ze stałą geometrią łopatek jest efektywna? Obecna...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO