Co zrobić żeby turbo syczało?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Popularnym rozwiązaniem, które umożliwia uzyskanie dźwięku turbiny, jakim jest syczenie (najczęściej spotykane w sportowych autach), jest zastosowanie zaworu BOV. Zawór blow-off jest zaworem, który uruchamia się w sytuacji gwałtownego puszczenia pedału gazu dając przy tym samy przyjemny dla ucha dźwięk syczenia. Oczywiście, należy mieć na uwadze to, że w przypadku awarii turbo również występują takie dźwięk, jak syczenie, czy też piszczenie, ale również zdarzyć się może, że w skrajnych przypadkach turbina zawyje, jak karetka.

Podczas szybkiej jazdy sprężarka wykonuje swoją pracę, czyli zasysa, spręża i tłoczy dalej powietrze do silnika. W momencie gwałtownego zdjęcia nogi z gazu jednostka napędowa traci zapotrzebowanie na doładowanie, przez co dochodzi do zamknięcia przepustnicy. Sprężone powietrze, które wytwarza sprężarka odbija się od zamkniętej przepustnicy i wraca na wirnik turbiny. Fala powietrza odbita od przepustnicy wprawia sprężarkę w bardzo silne drgania, które doprowadzić mogą do uszkodzenia jej komponentów. Aby temu zapobiec, pomiędzy sprężarką a przepustnicą stosuje się właśnie zawór BOV, który automatycznie otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza nadwyżkę powietrza – to właśnie w tym momencie wytwarza się charakterystyczny dla sportowych samochodów dźwięk syczenia turbo.
1. Jak poprawić dźwięk turbiny?
Oprócz montażu blow-off’a często wykonywaną czynnością, mającą na celu poprawę dźwięku turbosprężarki jest zamiana seryjnego filtra powietrza na sportowy filtr stożkowy. Charakteryzuje się on znacznie mniejszymi oporami, co przekłada się na prędkość wprowadzanego powietrza. Filtr stożkowy przyczynia się również do zwiększenia mocy – niestety w niewielkim stopniu.
Innym sposobem jest montaż tłumika przelotowego, który powoduje jednoczenie przyjemny pomruk. Jednakże należy uważać z jego głośnością, gdyż zgodnie z obowiązującymi przepisami, pojazd, a raczej właściciel pojazdu, którego wydech przekracza liczbę dB, może zostać pozbawiony dowodu rejestracyjnego.
Efekt sowy – turbo
Awaria układu turbodoładowania powoduje, że spod maski pojazdu wydobywać zaczynają się równego rodzaju podejrzane dźwięki, w tym pohukiwanie potocznie nazywane efektem sowy.

Specyficzny dźwięk przypominający pohukiwanie wskazywać może na usterkę mechanizmu zmiennej geometrii turbiny. W takiej sytuacji należy poddać turbosprężarkę dokładnej weryfikacji, która pozwoli na dokładne określenie przyczyny powodującej zburzenie pracy układu turbodoładowania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby turbo syczało, należy zwiększyć przepływ powietrza przez turbinę. Można to zrobić poprzez zwiększenie ciśnienia doładowania, poprawienie efektywności układu dolotowego powietrza lub zmianę ustawień komputera samochodu. Jednakże, należy pamiętać, że zwiększanie przepływu powietrza przez turbinę może prowadzić do przeciążenia silnika, co może mieć negatywny wpływ na jego trwałość. Dlatego też, zaleca się skonsultowanie się z specjalistą przed podjęciem jakichkolwiek działań.