blog

To nie tragedia AWARIA TURBOSPRĘŻARKI – gdzie szukać pomocy

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Turbosprężarka - pracownia regeneracji

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Gdzie szukać pomocy w przypadku awarii turbosprężarki?

Awaria turbosprężarki

NAJCZĘSTSZE OBJAWY AWARII TURBO

Brak smarowania jest pierwszą z głównych przyczyn uszkodzenia. Efektem jest zbyt niskie ciśnienie oleju lub chwilowy brak smarowania, co prowadzi do zwiększonego tarcia między osią wirnika a łożyskiem co jest związane ze zużyciem łożysk a także z przegrzaniem osi, co zazwyczaj kończy się pęknięciem turbo, uszkodzeniem wirnika. Zużyty I pogięty wirnik nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia. Kolejnym problemem jest awaria kierownicy, ten problem występuje tylko w turbosprężarkach ze zmienną geometrią. Z biegiem czasu dochodzi do zatarcia mechanizmu sterującego, wychyleniem łopatek, również ścierają się dźwignie przez co łopatka nie uzyska właściwego wychylenia. Także zdarzają się wycieki oleju, świadczy to o słabej kondycji naszego turbo z czasem coraz więcej oleju może przedostać się do układu wydechowego I dolotowego, w takim przypadku musimy sprawdzić odcinek osi wirnika który jest uszczelniony z dwóch stron metalowymi pierścieniami. Ostatnia najczęstszą objawem uszkodzonej turbosprężarki w silnikach diesla jak I benzynie jest brak sterowania. Elementem wpływającym bezpośrednio na wychylenie łopatek często jest podciśnieniowy siłownik. Jednak zdarza się, że na skutek korozji lub wewnętrznego uszkodzenia przestaje on reagować. Efekt? Turbosprężarka pracuje nieprawidłowo.

Jazda z uszkodzoną turbiną nie jest możliwa, z powodu wycieku oleju do układu powietrznego, można zatrzeć silnik oraz do silnika mogą dostać się kawałki wirnika co może doprowadzić do katastrofy I wysokich kosztów naprawy. Podsumowując, Nie oszczędzaj na oleju! zanieczyszczony cząstkami olej lub zbyt małe jego ciśnienie to najgorsi wrogowie każdego turbo. Im częściej wymieniamy olej w naszym samochodzie tym lepiej.

Uszkodzona turbosprężarka - objawy

NAJWAŻNIEJSZE ZASADY UŻYTKOWANIA TURBOSPRĘŻAREK

Główną zasadą jest to że po uruchomieniu silnika jak I przed uruchomieniem nie należy trzymać nogi na gazie, dajmy się rozkręcić naszemu turbo, po kilku obrotach rozrusznikiem pobudzona do działania pompa olejowa wywrze ciśnienie oleju na układ i turbinę co wywoła usztywnienie minimalne wirnika. Nie stosując się do tej zasady możemy narazić nasz pojazd na awarie, co wiąże się z powstaniem luzów na wirnikach lub wyciekiem oleju z turbiny. Należy unikać wysokiego stanu oleju na miarce w silniku. Nie wskazane jest, wręcz zabronione używanie silikonu do łączeń olejowych przy turbinie. Zawsze regularnie wymieniaj zarówno olej jak i filtry : paliwa i powietrza !

Podsumowując, zwróć uwagę na stałe ciśnienie w układzie smarowania oraz jego szczelność, terminową wymianę oleju oraz filtra powietrza. W żadnym wypadku nie odpalaj samochodu z nogą na gazie, rozsądnym rozwiązaniem jest odczekanie 1-2 minuty aby smarowanie było odpowiednie dla naszego silnika. Przestrzegamy także przed gaszeniem silnika, który pracuje na wysokich obrotach, gdyż turbina działa jeszcze przez pewien czas bez smarowania, grozi to jej zatarciem.

Jak jeździć samochodem z turbo
Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Damian
2023-01-25 10:31:24
Jeśli masz problem z turbosprężarką w swoim samochodzie, pierwszym krokiem powinno być skontaktowanie się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym. Oni będą w stanie dokładnie zdiagnozować problem i zaproponować odpowiednie rozwiązanie. Możesz również skontaktować się bezpośrednio z producentem turbosprężarki, aby uzyskać informacje na temat naprawy lub wymiany. Pamiętaj, że naprawa lub wymiana turbosprężarki może być kosztowna, więc ważne jest, aby skonsultować się z kilkoma różnymi specjalistami, aby uzyskać kilka różnych opinii i cen.
@Emil44
2020-03-05 11:07:28
To prawda, żywotność turbosprężarki zależy też od nas.
@Zuza
2019-08-28 09:02:35
uwierz mi że nawet mały pyłek albo odłamek potrafi całkiem zniszczyć turbosprężarkę jak wpadnie do środka
Zuza
2019-08-23 13:13:28
Tragedia jest wtedy, jak się nie da jej zregenerować, ale nie wiem jak trzeba zniszczyć turbinę, że już nie da się z nią nic zrobić

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60