
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Gdzie szukać pomocy w przypadku awarii turbosprężarki?

NAJCZĘSTSZE OBJAWY AWARII TURBO
Brak smarowania jest pierwszą z głównych przyczyn uszkodzenia. Efektem jest zbyt niskie ciśnienie oleju lub chwilowy brak smarowania, co prowadzi do zwiększonego tarcia między osią wirnika a łożyskiem co jest związane ze zużyciem łożysk a także z przegrzaniem osi, co zazwyczaj kończy się pęknięciem turbo, uszkodzeniem wirnika. Zużyty I pogięty wirnik nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia. Kolejnym problemem jest awaria kierownicy, ten problem występuje tylko w turbosprężarkach ze zmienną geometrią. Z biegiem czasu dochodzi do zatarcia mechanizmu sterującego, wychyleniem łopatek, również ścierają się dźwignie przez co łopatka nie uzyska właściwego wychylenia. Także zdarzają się wycieki oleju, świadczy to o słabej kondycji naszego turbo z czasem coraz więcej oleju może przedostać się do układu wydechowego I dolotowego, w takim przypadku musimy sprawdzić odcinek osi wirnika który jest uszczelniony z dwóch stron metalowymi pierścieniami. Ostatnia najczęstszą objawem uszkodzonej turbosprężarki w silnikach diesla jak I benzynie jest brak sterowania. Elementem wpływającym bezpośrednio na wychylenie łopatek często jest podciśnieniowy siłownik. Jednak zdarza się, że na skutek korozji lub wewnętrznego uszkodzenia przestaje on reagować. Efekt? Turbosprężarka pracuje nieprawidłowo.
Jazda z uszkodzoną turbiną nie jest możliwa, z powodu wycieku oleju do układu powietrznego, można zatrzeć silnik oraz do silnika mogą dostać się kawałki wirnika co może doprowadzić do katastrofy I wysokich kosztów naprawy. Podsumowując, Nie oszczędzaj na oleju! zanieczyszczony cząstkami olej lub zbyt małe jego ciśnienie to najgorsi wrogowie każdego turbo. Im częściej wymieniamy olej w naszym samochodzie tym lepiej.

NAJWAŻNIEJSZE ZASADY UŻYTKOWANIA TURBOSPRĘŻAREK
Główną zasadą jest to że po uruchomieniu silnika jak I przed uruchomieniem nie należy trzymać nogi na gazie, dajmy się rozkręcić naszemu turbo, po kilku obrotach rozrusznikiem pobudzona do działania pompa olejowa wywrze ciśnienie oleju na układ i turbinę co wywoła usztywnienie minimalne wirnika. Nie stosując się do tej zasady możemy narazić nasz pojazd na awarie, co wiąże się z powstaniem luzów na wirnikach lub wyciekiem oleju z turbiny. Należy unikać wysokiego stanu oleju na miarce w silniku. Nie wskazane jest, wręcz zabronione używanie silikonu do łączeń olejowych przy turbinie. Zawsze regularnie wymieniaj zarówno olej jak i filtry : paliwa i powietrza !
Podsumowując, zwróć uwagę na stałe ciśnienie w układzie smarowania oraz jego szczelność, terminową wymianę oleju oraz filtra powietrza. W żadnym wypadku nie odpalaj samochodu z nogą na gazie, rozsądnym rozwiązaniem jest odczekanie 1-2 minuty aby smarowanie było odpowiednie dla naszego silnika. Przestrzegamy także przed gaszeniem silnika, który pracuje na wysokich obrotach, gdyż turbina działa jeszcze przez pewien czas bez smarowania, grozi to jej zatarciem.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze