Smarowanie silnika, a działanie turbiny – Passat B5
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Mając na względzie ceny części do turbosprężarek układ smarowania turbosprężarki jest bardzo ważnym, o ile nie najważniejszym punktem całego układu turbodoładowania. Jego zadaniem jest zapewnić prawidłowe smarowanie nie tylko samego silnika, ale również łożyskowania turbosprężarki, w której zespół wirujący potrafi się obracać z prędkością rzędu nawet 230 tysięcy obr/min. Jak już wspomniano, turbosprężarka smarowana jest olejem silnikowym. W układzie smarowania silnika, zamontowana jest pompa olejowa o zwiększonym wydatku, w porównaniu z takim samym silnikiem lecz wolnossącym. Taki zabieg ma na celu zapewnić w układzie smarowania odpowiednie ciśnienie oleju. Olej silnikowy dostarczany jest do turbosprężarki za pomocą przewodu, który wkręcany jest w rdzeń turbosprężarki.
Od otworu dopływu oleju odbiegają dwa kanały olejowe, które prowadzą olej bezpośrednio na łożyskowanie wałka głównego. Olej podobnie jak w silniku, wytwarza na powierzchniach metalowych tzw. Film olejowy, który zabezpiecza elementy przed zatarciem, a także przegrzaniem. Olej przepływający w ten sposób przez turbosprężarkę obniża również jej temperaturę. Często dla przykładu w grupie VAG warto przeprowadzić czyszczenie turbiny passat b5, aby przepływ był prawidłowy, a często zatyka się on nagarem z przegrzanego oleju.
Budowa układu smarowania turbosprężarki
Łożyska ślizgowe smarowane olejem silnikowym pod odpowiednim ciśnieniem.
2. Wałek główny turbosprężarki.
Powrót oleju do silnika odbywa się za pomocą pokazanego poniżej na obrazku otworu, do którego mocowany jest przewód odprowadzający olej prosto do miski olejowej. Warto zaznaczyć, że uszczelka pod ten przewód bardzo często lubi się zużywać, co objawia się nieszczelnością i może prowadzić do mniejszych lub większych wycieków oleju. Podczas wymiany powinna być zawsze wymieniana na nową, gdyż poprawne działanie turbiny może być krótkie.
Układ smarowania spełnia w tym wypadku również rolę chłodzenia turbosprężarki. Nie dziwi więc fakt stosowania chłodnic oleju, gdy olej przepływający przez turbosprężarkę potrafi się bardzo mocno nagrzać. W trakcie montażu turbosprężarki ważne jest to, aby nie uruchamiać od razu silnika, ponieważ nawet 4-5 sekundowy brak dopływu oleju może zrujnować naszą turbinę! Po zamontowaniu turbosprężarki oraz zalaniu silnika olejem, należy rozrusznikiem obracać silnik, bez jego uruchamiania. Oprócz tego, pamiętać musimy o regularnej wymianie oleju oraz wszelkich filtrów, stosując zalecane przez producent
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Silnik i turbina w samochodzie Volkswagen Passat B5 z silnikiem TDI są ze sobą powiązane i odpowiednie smarowanie silnika jest niezbędne dla prawidłowego działania turbiny. Olej silnikowy odpowiedzialny jest za smarowanie i chłodzenie turbiny, a także za uszczelnianie uszczelniaczy na wałku korbowym i wałku turbosprężarki. Jeśli poziom oleju jest zbyt niski lub jest on zanieczyszczony, może to prowadzić do uszkodzenia turbiny. Dlatego niezwykle ważne jest, aby regularnie sprawdzać poziom oleju i wymieniać go zgodnie z zaleceniami producenta. Niedostateczne smarowanie może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia turbosprężarki. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać poziom oleju silnikowego i wymieniać go zgodnie z zaleceniami producenta, a także zawsze używać odpowiedniego oleju silnikowego zalecanego przez producenta.
Nie można narazić turbiny a brak smarowania, można tak ją tylko zepsuć.
Dobre smarowanie to efekt prawidłowo działającej turbiny :)
Joe Bonamassa is a famous country singer, so don't miss the possibility to visit Joe Bonamassa tour 2019 Lousville