bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

UKŁAD SMAROWANIA SILNIKA, A DZIAŁANIE TURBINY – CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK – CZYSZCZENIE TURBINY PASSAT B5 najczęściej spotykane usterki i sposoby zapobiegania awariom

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Układ smarowania turbosprężarki

Mając na względzie ceny części do turbosprężarek układ smarowania turbosprężarki jest bardzo ważnym, o ile nie najważniejszym punktem całego układu turbodoładowania. Jego zadaniem jest zapewnić prawidłowe smarowanie nie tylko samego silnika, ale również łożyskowania turbosprężarki, w której zespół wirujący potrafi się obracać z prędkością rzędu nawet 230 tysięcy obr/min. Jak już wspomniano, turbosprężarka smarowana jest olejem silnikowym. W układzie smarowania silnika, zamontowana jest pompa olejowa o zwiększonym wydatku, w porównaniu z takim samym silnikiem lecz wolnossącym. Taki zabieg ma na celu zapewnić w układzie smarowania odpowiednie ciśnienie oleju. Olej silnikowy dostarczany jest do turbosprężarki za pomocą przewodu, który wkręcany jest w rdzeń turbosprężarki.

kanały olejowe


Jak widać na obrazku powyżej, od otworu dopływu oleju odbiegają dwa kanały olejowe, które prowadzą olej bezpośrednio na łożyskowanie wałka głównego. Olej podobnie jak w silniku, wytwarza na powierzchniach metalowych tzw. Film olejowy, który zabezpiecza elementy przed zatarciem, a także przegrzaniem. Olej przepływający w ten sposób przez turbosprężarkę obniża również jej temperaturę. Często dla przykładu w grupie VAG warto przeprowadzić czyszczenie turbiny passat b5, aby przepływ był prawidłowy, a często zatyka się on nagarem z przegrzanego oleju.

wałek główny turbosprężarki

1. Łożyska ślizgowe smarowane olejem silnikowym pod odpowiednim ciśnieniem.
2. Wałek główny turbosprężarki.

Powrót oleju do silnika odbywa się za pomocą pokazanego poniżej na obrazku otworu, do którego mocowany jest przewód odprowadzający olej prosto do miski olejowej. Warto zaznaczyć, że uszczelka pod ten przewód bardzo często lubi się zużywać, co objawia się nieszczelnością i może prowadzić do mniejszych lub większych wycieków oleju. Podczas wymiany powinna być zawsze wymieniana na nową, gdyż poprawne działanie turbiny może być krótkie.

układ smarowania

Układ smarowania spełnia w tym wypadku również rolę chłodzenia turbosprężarki. Nie dziwi więc fakt stosowania chłodnic oleju, gdy olej przepływający przez turbosprężarkę potrafi się bardzo mocno nagrzać. W trakcie montażu turbosprężarki ważne jest to, aby nie uruchamiać od razu silnika, ponieważ nawet 4-5 sekundowy brak dopływu oleju może zrujnować naszą turbinę! Po zamontowaniu turbosprężarki oraz zalaniu silnika olejem, należy rozrusznikiem obracać silnik, bez jego uruchamiania. Oprócz tego, pamiętać musimy o regularnej wymianie oleju oraz wszelkich filtrów, stosując zalecane przez producenta.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.