Localizations image

Uszkodzona turbina, a większe spalanie

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.88

Jest to jak najbardziej normalne, ponieważ uszkodzone turbo jest obciążeniem dla silnika, który przez to „domaga się” większej ilości oleju napędowego, aby mieć wystarczająco siły do dalszej, ale ograniczonej pracy. Aby nie doszło do poważnych defektów jednostki napędowej, przechodzi ona w tryb pracy awaryjnej. Kolejnym z objawów wskazujących na awarię turbosprężarki są pogorszone osiągi pojazdu oraz czarne lub białe kłęby dymu wydobywające się z rury układu wydechowego. Objawy uszkodzonej turbiny to również jej głośna praca, zapach palonego oleju oraz jego znaczny ubytek.

W takim przypadku przeprowadzona powinna zostać regeneracja turbiny, a spalanie wróci do swoich prawidłowych parametrów.

1. Konsekwencje jazdy z niesprawną turbiną

Jeżeli chodzi o uszkodzoną turbinę oraz to czy można jechać w takiej sytuacji pojazdem, to nie jest to najrozsądniejsze rozwiązanie. Decydując się na podróżowanie z niesprawnym układem turbodoładowania należy mieć świadomość tego, że w ten sposób można doprowadzić do nie tylko do bardzo poważnej usterki samego turbo, ale wskutek tak nieodpowiedzialnej decyzji swój żywot zakończyć również może jednostka napędowa, jak i filtr cząstek stałych.

Oczywiście, można pokusić się o przejazd pojazdem z uszkodzoną turbiną do najbliższego serwisu, ale pod warunkiem, że nie jest on oddalony o kilkadziesiąt kilometrów. Do naszego serwisu swoją uszkodzoną turbinę możesz przesłać za pośrednictwem kuriera, jest to znacznie tańsze niż wynajem lawety oraz bezpieczniejsze niż podróż autem z niesprawną turbiną.

Uszkodzona turbina, a większe spalanie
Uszkodzona turbina, a większe spalanie

Zapieczona zmienna geometria | Objawy awarii

Objawami zablokowanych łopatek zmiennej geometrii turbiny są przede wszystkim podejrzane odgłosy dochodzące z okolic turbosprężarki. Występuje wtedy również tzw. turbodziura – jest ona bardziej odczuwalna niż zazwyczaj.

Jedynym rozwiązaniem jest czyszczenie zmiennej geometrii. Właściciele pojazdów szukając oszczędności decydują się na różnego rodzaju domowe sposoby rozruszania kierownic zmiennej geometrii, jednakże w przypadku dużej ilość nagaru zwykły środek penetrujący może okazać się za słaby. Najlepsze rezultaty da czyszczenie VNT w serwisie, gdzie turbo zostanie rozkręcone na części pierwsze, każdy jego element dokładnie zweryfikowany i w przypadku uszkodzeń wymieniony na sprawny.

Zapieczona zmienna geometria | Objawy awarii
Zapieczona zmienna geometria | Objawy awarii

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Przeładowanie turbiny po regeneracji 19 lutego 2021

Przeładowanie turbiny po regeneracji

Zjawisko jakim jest przeładowanie turbiny po regeneracji, to nic innego jak występowanie...

Smarowanie silnika, a działanie turbiny – Passat B5 02 października 2018

Smarowanie silnika, a działanie turbiny – Passat B5

1. UKŁAD SMAROWANIA SILNIKA, A DZIAŁANIE TURBOSPRĘŻARKI 2. CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK...

Wycie turbiny przy schodzeniu z obrotów | Rozwiązanie 15 lutego 2021

Wycie turbiny przy schodzeniu z obrotów | Rozwiązanie

Słyszalne wycie turbiny przy schodzeniu z obrotów, jak i wchodzeniu na obroty nie...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO