Uszkodzona turbina, a większe spalanie
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jest to jak najbardziej normalne, ponieważ uszkodzone turbo jest obciążeniem dla silnika, który przez to „domaga się” większej ilości oleju napędowego, aby mieć wystarczająco siły do dalszej, ale ograniczonej pracy. Aby nie doszło do poważnych defektów jednostki napędowej, przechodzi ona w tryb pracy awaryjnej. Kolejnym z objawów wskazujących na awarię turbosprężarki są pogorszone osiągi pojazdu oraz czarne lub białe kłęby dymu wydobywające się z rury układu wydechowego. Objawy uszkodzonej turbiny to również jej głośna praca, zapach palonego oleju oraz jego znaczny ubytek.
W takim przypadku przeprowadzona powinna zostać regeneracja turbiny, a spalanie wróci do swoich prawidłowych parametrów.
1. Konsekwencje jazdy z niesprawną turbiną
Jeżeli chodzi o uszkodzoną turbinę oraz to czy można jechać w takiej sytuacji pojazdem, to nie jest to najrozsądniejsze rozwiązanie. Decydując się na podróżowanie z niesprawnym układem turbodoładowania należy mieć świadomość tego, że w ten sposób można doprowadzić do nie tylko do bardzo poważnej usterki samego turbo, ale wskutek tak nieodpowiedzialnej decyzji swój żywot zakończyć również może jednostka napędowa, jak i filtr cząstek stałych.
Oczywiście, można pokusić się o przejazd pojazdem z uszkodzoną turbiną do najbliższego serwisu, ale pod warunkiem, że nie jest on oddalony o kilkadziesiąt kilometrów. Do naszego serwisu swoją uszkodzoną turbinę możesz przesłać za pośrednictwem kuriera, jest to znacznie tańsze niż wynajem lawety oraz bezpieczniejsze niż podróż autem z niesprawną turbiną.
Zapieczona zmienna geometria - objawy awarii
Objawami zablokowanych łopatek zmiennej geometrii turbiny są przede wszystkim podejrzane odgłosy dochodzące z okolic turbosprężarki. Występuje wtedy również tzw. turbodziura – jest ona bardziej odczuwalna niż zazwyczaj.
Jedynym rozwiązaniem jest czyszczenie zmiennej geometrii. Właściciele pojazdów szukając oszczędności decydują się na różnego rodzaju domowe sposoby rozruszania kierownic zmiennej geometrii, jednakże w przypadku dużej ilość nagaru zwykły środek penetrujący może okazać się za słaby. Najlepsze rezultaty da czyszczenie VNT w serwisie, gdzie turbo zostanie rozkręcone na części pierwsze, każdy jego element dokładnie zweryfikowany i w przypadku uszkodzeń wymieniony na sprawny.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Uszkodzona turbina może prowadzić do zwiększenia zużycia paliwa, ponieważ turbina odpowiada za doładowanie silnika. Doładowanie polega na dostarczaniu dodatkowego powietrza do silnika, co zwiększa jego moc i efektywność. Jeśli turbina jest uszkodzona, nie będzie ona w stanie dostarczać odpowiedniej ilości powietrza, co spowoduje, że silnik będzie pracował mniej efektywnie. Uszkodzenie turbiny może prowadzić do wzrostu ciśnienia w układzie dolotowym, co powoduje, że silnik jest zmuszony do pracy przy większym obciążeniu, co zwiększa zużycie paliwa. Może również prowadzić do zmniejszenia mocy silnika, co oznacza, że silnik będzie musiał pracować ciężej, aby osiągnąć taką samą prędkość, co również prowadzi do wzrostu zużycia paliwa. Aby uniknąć tego problemu, należy regularnie przeprowadzać przeglądy układu doładowania i wymieniać uszkodzone części tak szybko, jak to możliwe. Wymiana uszkodzonej turbiny jest najlepszym sposobem na przywrócenie prawidłowej pracy silnika i zmniejszenie zużycia paliwa.