Uszkodzona turbina - czy można jechać
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
W trakcie podróży, może się okazać, że za zgrzyty i niebieskie kopcenie z rury wydechowej odpowiada uszkodzona turbina – czy można jechać dalej? Będąc w sytuacji bez wyjścia, przebycie kilku kilometrów z wadliwą turbosprężarką jest możliwe, ale pozbawione komfortu jazdy, a przede wszystkim bezpieczeństwa. Najlepszym rozwiązaniem będzie natychmiastowe zakończenie jazdy i skontaktowanie się z autoryzowanym serwisem, w celu ustalenia usterki turbiny i jej zregenerowania. Jeżeli nasza podróż z wadliwym turbo będzie się wydłużać, to może dojść do niebezpiecznego następstwa, którym jest kompletna degradacja turbosprężarki. Czy turbina może uszkodzić silnik? Oczywiście, wszystkie awarie turbosprężarki mogą doprowadzić do wykończenia Twojego silnika, a zwłaszcza w przypadku, gdy wystąpi zatarta turbina. Objawy o tym świadczące to przede wszystkim słyszalny zgrzyt wydobywany podczas tarcia części składowych turbiny, na przykład łożyska wirnika. Taki stan rzeczy jest spowodowany nieprawidłowym olejowaniem lub niskim ciśnieniem smarowania układu turbodoładowania.
Awaria turbiny – przyczyny
Trzeba zdawać sobie sprawę, że występująca i postępująca wada turbosprężarki jest wynikiem działań eksploatacyjnych każdego posiadacza auta z układem turbodoładowania. Awaria turbosprężarki, przyczyny jej wystąpienia są podyktowane przede wszystkim niedostatecznym smarowaniem turbosprężarki i korzystaniem z nieodpowiedniego oleju lub całkowity jego brak w układzie. Dlatego też powinniśmy unikać „suchego startu”, czyli wprawienia w ruch nierozgrzanego pojazdu. W takim przypadku zimny olej pozbawiony jest odpowiedniej konsystencji i niemożliwe staje się nasmarowanie całego układu turbo. Zbyt pospieszne zakończenie podróży również nie służy żywotności naszej turbosprężarki. 2 lub 3 minuty pozostawienia pracującego silnika „na luzie” powinny wystarczyć, aby móc ostudzić rozpaloną turbosprężarkę po przebytej trasie. Jeśli więc nie chcesz usłyszeć, jak brzmi dźwięk uszkodzonej turbiny, to wystarczy, że wprowadzisz w życie wymienione wyżej zalecenia, a sytuacja, w której turbina padła podczas jazdy nie powinna w ogóle mieć miejsca. Mimo wszystko zawsze należy mieć świadomość, że z uszkodzoną turbiną nie można jechać i trzeba natychmiast zakończyć podróż, chcąc skutecznie ograniczyć nagromadzenie się usterek w turbo i w konsekwencji również w silniku samochodowym.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli turbosprężarka jest uszkodzona, nie zaleca się kontynuowania jazdy. Uszkodzona turbosprężarka może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem, takich jak: uszkodzenie wału korbowego, panewek, a nawet całkowite zatrzymanie silnika. Jeśli zauważysz objawy takie jak hałas, brak mocy, dymienie, niestabilne obroty silnika, należy natychmiast zatrzymać się i skontaktować z profesjonalnym mechanikiem. Jeśli jednak musisz kontynuować jazdę, należy ostrożnie korzystać z silnika i unikać jazdy na wysokich obrotach. Należy również pamiętać, że uszkodzona turbosprężarka może prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa i większych emisji spalin. Niezależnie od tego, czy jedziesz czy też nie, ważne jest, aby jak najszybciej skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem w celu dokładnej diagnozy i naprawy. Należy pamiętać, że uszkodzona turbosprężarka może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem, a także zwiększonego zagrożenia dla bezpieczeństwa jazdy.