Kiedy załącza się turbina w samochodzie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbina w samochodzie załącza się już od momentu odpalenia silnika – czyli od najniższych obrotów. Urządzenie turbo pracuje cały czas, obraca się ono bez przerwy. Warto wiedzieć, że przy niskich obrotach silnika ciśnienie doładowanie jest niskie, przez co nie odczujemy wzrostu mocy. Dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów, które są różne dla diesli i benzyniaków, ciśnienie doładowania wzrasta, przez co kierowca odczuwa znaczny wzrost mocy silnika. Potoczone często mówimy o włączaniu się turbosprężarki, jednakże w praktyce włącza się ona razem z odpaleniem silnika.
Użytkowanie samochodu z turbiną - Najważniejsze zasady - Jak jeździć z turbiną?
Mimo tego, że urządzenie turbo jest zaprojektowane tak, aby bez żadnych usterek działać przez całą długość życia silnika, to bardzo często jest jednak inaczej. Dzieje się tak z reguły z winy samego kierowcy, który w niewłaściwy sposób użytkuje turbinę. Ważną kwestią to, że jeżeli tuż przed zatrzymaniem pojazdu używaliśmy silnika na wysokich obrotach, to turbosprężarkę należy schłodzić. Podobnie jest w przypadku rozpoczęcia jazdy – kierowca musi pamiętać o tym, żeby po uruchomieniu silnika dać pompie około 30 sekund na rozprowadzenie oleju po całym układzie. Warto pamiętać, żeby od czasu d czasu sprawdzić szczelność połączenia pomiędzy filtrem powietrza a turbiną.
1. Turbodoładowanie – Czy turbina pracuje na biegu jałowym?
Turbodoładowane jest rozwiązaniem mechanicznym, które ma na celu zwiększenie osiągów silnika poprzez doprowadzenie do komory spalania większej ilości powietrza. W turbodoładowaniu wykorzystuje się urządzenie zwane turbosprężarką, które jest zbudowane z turbiny umieszczonej w układzie wydechowej oraz pompy zlokalizowanej w przewodzie dolotowym. Turbina działa nieprzerwanie, także na luzie, aż do momentu wyłączenia silnika. Kiedy zatrzymujemy się na światłach lub tuż przed przejściem dla pieszych, wrzucając bieg jałowy, turbosprężarka nie przestaje pracować.
2. Przy jakich obrotach powinna załączać się turbina? - Przy ilu obrotach wstaje turbo?
Turbosprężarka przygotowuje się do swojej pracy już w momencie przekręcenia kluczyka do pozycji zapłonu. Uruchomienie silnika wprawia w ruch wirnik turbiny, ponieważ jest on zasilany spalinami z jednostki napędowej. Tak więc turbina pracuje od momentu uruchomienia silnika, aż do chwili jego wyłączenia, czyli odcięcia zasilania. Praca sprawnej turbiny nie jest słyszalna, co więcej w okolicach 3000-3500 obr/min. kierowca odczuwa jej aktywność. Dlatego też wielu użytkowników samochodów turbodoładowanych mylnie twierdzi, że dopiero wtedy turbina rozpoczyna swoją pracę.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka w samochodzie zazwyczaj załącza się, gdy kierowca wciska pedał przyspieszenia. W momencie, gdy silnik potrzebuje więcej mocy i energii, turbosprężarka zaczyna sprężać więcej powietrza do silnika. Turbosprężarka jest zazwyczaj załączana przez elektryczny lub pneumatyczny układ sterujący, który jest zsynchronizowany z komputerem pokładowym silnika. Układ ten kontroluje szybkość obrotów wałka sprężarki i dostosowuje ją do potrzeb silnika. Niektóre nowoczesne silniki posiadają turbosprężarki z "elektronicznie sterowanymi zaworami", które pozwalają na precyzyjne dostosowanie ilości sprężonego powietrza. Dzięki temu systemowi turbosprężarka jest w stanie dostarczyć odpowiednią ilość powietrza zarówno w niskim jak i wysokim zakresie obrotów silnika. W przypadku silników z turbodoładowaniem, turbosprężarka zostaje załączona już przy niedużych obrotach silnika, co pozwala na uzyskanie wyższych momentów obrotowych już przy niższych prędkościach jazdy. W przeciwieństwie do silników bez doładowania, silniki z turbodoładowaniem pozwalają na lepsze osiągi nawet przy niższych prędkościach.