Jak długo wytrzymuje turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbosprężarka teoretycznie powinna wytrzymać cały okres eksploatacji silnika. Jednak w praktyce okazuje się, że wytrzymuje ona znacznie krócej – ogromnym wpływem na trwałość tego urządzenia jest sposób eksploatacji jednostki napędowej przez użytkownika. Aby wydłużyć życie naszej turbosprężarki, powinniśmy stosować kilka bardzo ważnych zasad, np. powolne startowanie – do pracy turbiny niezbędny jest olej, który jest doprowadzany pod ciśnieniem z układu silnika smarowania, dlatego po włączeniu nie powinno się go od razu mocno obciążać, a poczekać około 30 sekund, aby pompa przesłała olej do wirnika. Pamiętaj o regularnej wymianie oleju, ponieważ starszy olej może być zanieczyszczony, a także może zapychać kanały olejowe, co często kończy się zatarciem turbiny. Podobnie jest przy zakończeniu jazdy, szczególnie szybkiej, dynamicznej – nie wyłączaj od razu silnika, odczekaj 2-3 minuty, aby dać czas turbinie do wyhamowania.
Turbina po regeneracji i jej trwałość - Ile wytrzymuje turbina w dieslu
Trwałość turbosprężarki po profesjonalnie przeprowadzonej regeneracji powinna być identyczna, jak w przypadku fabrycznie nowego turbo. Po naprawie jej krótszy żywot wynika najczęściej z faktu, że nowa turbina pracuje na nowym silniku, natomiast ta zregenerowana trafia do częściowo zużytego. Przez co turbina po regeneracji ma gorsze warunki pracy, które z kolei decydują o ewentualnie mniejszej jej trwałości. Specjaliści, którzy zajmują się serwisowaniem turbin na co dzień, twierdzą, że sam proces wymiany nie należy do skomplikowanych, jednakże ważny jest proces technologiczny i precyzja ich regeneracji. W takim wypadku, jeżeli zdecydujesz się na regenerację swojej turbosprężarki, to tylko w wyspecjalizowanym w tym kierunku serwisie.
1.Studzenie silnika turbo - ile czasu czekać, kiedy gasić? - Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI
Studzenie silnika z turbosprężarką jest jedną z ważniejszych zasad eksploatacji, szczególnie po dłuższej, dynamicznej jeździe, podczas której korzystaliśmy z całego potencjału napędu – przed wyłączeniem silnika powinniśmy odczekać 2-3 minuty, aby urządzenie się schłodziło oraz aby wirnik wyhamował. Po długotrwałej jeździe z wysoką prędkością powinniśmy odczekać kilka minut, utrzymując pracę silnika na biegu jałowym, aby pracujący wirnik zwolnił, a pracujący olej obniżył temperaturę turbosprężarki, zanim wyłączymy jednostkę. Kolejnym sposobem na wystudzenie silnika turbo jest zwolnienie tempa jazdy mniej więcej 1-2 kilometry przed zjechaniem do miejsca docelowego – dzięki temu silnik będzie pracował na niższych obrotach, ale wciąż pod niedużym obciążeniem. Wtedy po zajechaniu na miejsce i zatrzymaniu samochodu nie jest już niezbędne długie studzenie silnika.
2. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Ile wytrzymuje turbina w benzynie
Uszkodzoną turbosprężarkę jesteśmy w stanie rozpoznać po kilku podstawowych objawach:
1. Konkretny ubytek oleju – uszkodzona turbina potrzebuje dużo więcej środka smarnego ze względu na podwyższoną temperaturę i zwiększone tarcie.
2. Ciemny, gęsty dym wylatujący z rury wydechowej
3. Odczuwalny spadek mocy – samochód niechętnie będzie zbierać się do startu, a wejście w wysoki zakres obrotów będzie problematyczne.
4. Gwizdy dochodzące z komory silnika
3. Ile może wytrzymać regenerowana turbina (turbosprężarka)? - Ile wytrzymuje turbina 2.0 TDI
Regenerowana turbosprężarka powinna wykonać przebieg zbliżony do przebiegu, jaki możne uzyskać nowe urządzenie, o ile silnik będzie w dobrej kondycji, a użytkownik będzie stosował się do zasad eksploatacji samochodu z turbiną.
Podstawowymi zasadami długiego i bezawaryjnego użytkowania samochodu z turbiną jest: niezmuszanie silnika do pracy pod wysokim obciążeniem bezpośrednio po uruchomieniu, czyli przed rozgrzaniem go. Kolejną zasada tyczy się zatrzymywania pracy silnika – przed unieruchomieniem silnika, szczególnie gdy był on przez dłuższy czas mocno obciążony, to powinien on popracować przez kilka minut na wolnych obrotach. Kluczowym znaczeniem dla trwałości naszej turbiny jest olej silnikowy – zapewnia smarowanie jej elementów i nie wolno oszczędzać na jego jakości.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Żywotność turbosprężarki zależy od wielu czynników, takich jak jakość paliwa, styl jazdy, regularność konserwacji i eksploatacji, oraz zastosowanie się do zaleceń producenta. Przy prawidłowej eksploatacji i regularnej konserwacji, turbosprężarka powinna wytrzymać od 100 000 do 150 000 km lub od 5 do 7 lat. Jednakże są to tylko przybliżone dane, i mogą się różnić w zależności od wielu czynników. Zużycie paliwa i styl jazdy, eksploatacja w trudnych warunkach, brak regularnego konserwowanie i nie stosowanie się do zaleceń producenta mogą skrócić żywotność turbosprężarki. Warto regularnie kontrolować i serwisować swój samochód, oraz reagować od razu, gdy pojawią się jakiekolwiek oznaki problemów z turbosprężarką, aby uniknąć poważniejszych awarii i skrócić czas jej żywotności.