
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Turbosprężarka jest elementem układu turbodoładowania. Znajduje się pod maską samochodu w okolicach jednostki napędowej. W zależności od marki pojazdu turbo zamontowane jest z przodu bloku silnika lub też na jego tylnym bloku. Turbo zamontowane jest przy samym silniku po to, aby spaliny miały do pokonania jak najkrótszą drogę, to samo dotyczy wtłaczanego powietrza przez dolot. Przed rozpoczęciem poszukiwań turbosprężarki pod maską swojego pojazdu upewnij się, że Twój samochód jest turbodoładowany.
Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Turbina w samochodzie Diesel
Turbosprężarka napędzana jest spalinami z silnika, jej zadaniem jest dostarczenie pojazdowi dodatkowej mocy. Dodatkowym atutem turbiny jest to, że nie obciąża silnika oraz przyczynia się do redukcji niebezpiecznych cząstek, które przedostają się do atmosfery. Podstawowymi elementami turbosprężarki są turbina oraz sprężarka. Spaliny trafiają na wirnik turbiny, napędzając go, natomiast koło kompresji w sprężarce spręża powietrze, które następnie trafia do silnika. Turbo może podnieść moc samochodu nawet o 40%.
1. Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Turbina samochodowa, jak działa?
Jak zostało wspomniane, turbo napędzane jest przez gazy wylotowe z silnika. Spaliny te przepływają przez wirnik turbiny, jednocześnie napędzając koło kompresji za pośrednictwem wału, na którym ulokowane są ona wirniki. Powietrze zassane przez dolot sprężane jest przez sprężarkę, a następnie trafia do jednostki napędowej, zasilając ją. Aby nie doszło do szybkiej awarii turbosprężarki, należy przestrzegać najważniejszych czynności związanych z jej eksploatacją. Główna zasada dotyczy odpowiedniej ilości oleju silnikowego, zarówno jego niedostateczna ilość, jak i zbyt wysoki poziom negatywnie wpływa na działanie układu turbodoładowania.
2. Turbosprężarka – zasada działania, budowa, eksploatacja - Turbo w samochodzie do czego służy
Turbosprężarka, jak już zostało wspomniane składa się z dwóch podstawowych elementów – turbiny oraz sprężarki. Turbina zasilana jest spalinami z silnika, natomiast sprężarka spręża powietrze zassane przez układ dolotowy i przekierowuje je do silnika. Oprócz systematycznej kontroli poziomu oleju należy pamiętać o jego cyklicznej wymianie wraz z filtrami. Nie wolno zapominać o tym, że styl jazdy również ma wpływ na układ turbodoładowania; ciągła jazda wyłącznie po mieście, brak schładzania pojazdu po dynamicznej jeździe lub też szybka jazda, kiedy silnik nie został dostatecznie rozgrzany są najczęstszymi przyczynami awarii turbo. Nie należy również bagatelizować objawów wskazujących na awarię turbosprężarki.

3. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Jazda z uszkodzona turbina
Głośna praca układu turbodoładowania, szarpanie silnikiem czy też spadek mocy pojazdy są typowymi objawami awarii turbosprężarki. Często awarii towarzyszą również gęste kłęby dymu o zabarwieniu czarnym lub siwym. Zużycie turbosprężarki informowane jest również wyraźnym spadkiem oleju, czego efektem są jego wycieki, tzw. spocona turbina. Jazda z uszkodzoną turbosprężarką doprowadzić może do poważnych usterek innych części pojazdu, co związane może być także z wyższymi kosztami naprawy.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze