Czym jest przeładowanie turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czym jest przeładowanie turbiny?
Przeładowanie turbiny jest to nic innego, jak występowanie za wysokiego ciśnienia doładowania w turbinie, co może doprowadzić do poważnej awarii. Pamiętajmy, że przeładowanie turbosprężarki nie zawsze oznacza awarię układu turbodoładowania. Przyczyną tego zjawiska może być nieprawidłowo przeprowadzony proces regeneracji turbiny – źle wyczyszczona zmienna geometria łopatek oraz niedokładnie skalibrowana sztanga turbiny. Jak wiemy, turbina samochodowa zdecydowanie pozytywnie wpływa na przyrost mocy silnika. Niestety praca tego podzespołu odbywa się w dość trudnych warunkach – bardzo wysoka temperatura spalin, niedostateczna ilość oleju silnikowego, kontakt wirnika z ciałem obcym, nieprawidłowe eksploatowanie turbodoładowanego samochodu – są to najczęstsze przyczyny awarii turbiny.
Przeładowanie turbiny - Przeładowanie turbiny objawy
W trakcie jazdy samochodem, kiedy nastąpi zjawisko przeładowania turbiny, sterownik uruchomi tak zwany tryb awaryjny, ograniczając moc jednostki napędowej. Auto dopiero po ponownym uruchomieniu przywróci moc. Niestety nie powinniśmy bagatelizować takiego symptomu, ponieważ w przyszłości może nas wiele kosztować i być przyczyną całkowitego uszkodzenia turbosprężarki i koniecznością jej wymiany. Jeżeli mamy interfejs VCDS lub VAS możemy w łatwy sposób dokonać diagnostyki turbiny, co w przyszłości zaoszczędzi nam sporych kosztów.

Turbina samochodowa: funkcja, urządzenie, awaria - Czym jest spowodowane przeładowanie turbiny
Turbina samochodowa jest to najpopularniejsza forma doładowania silnika, czyli zwiększa jego moc, jednocześnie obniżając wagę i zmniejszając zużycie paliwa. Obecnie turbosprężarki spotykamy w samochodach osobowych z silnikiem Diesla, jak i osobowych. Turbiny pracują w niezwykle trudnych warunkach, przez co narażone są na działanie ekstremalnie wysokich temperatur i obciążenia. Przeładowanie turbosprężarka wstępuje w wyniku za wysokiego ciśnienia doładowania w podzespole. Bardzo często winowajcą tej usterki jest zawór upustowy wastegate, który się po prostu zaciął. To zjawisko jest szczególnie groźny podczas wykonywania manewru wyprzedzania.

Turbina - Wrażliwa siłaczka - Przeładowanie turbiny po regeneracji
Turbina zwiększa moc jednostki napędowej, zatem łatwo się domyślić, że jednym z podstawowych sygnałów świadczących o jej niedomaganiach jest niedostatek mocy – samochód wyraźnie słanie, a to na pewno kwalifikuje turbo do natychmiastowej kontroli. Zdarza się także tak, że awaria turbosprężarki prowadzi do przeładowania silnika, co w najlepszym wypadku kończy się zapalanie kontrolki „Check Engine”, a w skrajnym może doprowadzić nawet do zniszczenia silnika. Jeżeli po przeprowadzonym procesie regeneracji turbina przeładowuje, prawdopodobnie nie została przeprowadzona jej regulacja lub też wykonano ją nieprawidłowo. Decydując się na poddanie swojej turbosprężarki regeneracji, najlepiej jest wybrać sprawdzony serwis, który przeprowadzi zarówno regenerację podzespołu, jak i jego późniejszą kalibrację. Może się także zdarzyć, że przeładowanie turbiny będzie zachodziło w fabryczne nowym elemencie, oznaczać to może wadę fabryczną.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Przeładowanie turbiny to stan, w którym turbina osiąga zbyt duże obroty i pracuje z nadmiernym ciśnieniem. Może to prowadzić do uszkodzenia turbiny lub innych elementów układu dolotowego.
Turbina jest urządzeniem, które wykorzystuje ciśnienie spalin, aby wytworzyć dodatkową moc. Jest ona często stosowana w samochodach z silnikami wysokoprężnymi, a także w niektórych samochodach z silnikami benzynowymi, aby zwiększyć ich moc. Turbina składa się z kilku elementów, w tym komory spalania, kompresora i wału korbowego. Kiedy spaliny są wytwarzane przez silnik, są wprowadzane do komory spalania, gdzie są sprężane przez kompresor. Następnie są one wypuszczane przez rurę wylotową, która napędza wał korbowy i w ten sposób wytwarza dodatkową moc.
Przeładowanie turbiny może być spowodowane różnymi czynnikami, takimi jak nieprawidłowa praca silnika, nieodpowiednie ciśnienie w układzie dolotowym lub nieodpowiedni rozmiar turbiny do silnika. Może to prowadzić do uszkodzenia samej turbiny lub innych elementów układu dolotowego, takich jak intercooler. W skrajnych przypadkach może prowadzić do awarii silnika. Aby uniknąć przeładowania turbiny, należy regularnie sprawdzać stan układu dolotowego i silnika oraz utrzymywać je w dobrym stanie.