Cieknąca turbina po regeneracji – przyczyna
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wyciek oleju z turbiny po regeneracji wskazywać może, że proces ten został niedokładnie przeprowadzony. Powodem wycieku oleju z turbiny 1.9 TDI, jak i z innego rodzaju silnika może być występowaniem nieszczelności w układzie turbodoładowania, tak więc w trakcie regeneracji nie doszło do wymiany uszczelek lub został niedokładnie dobrany ich rozmiar. Kapiący olej z turbiny wywołany może być także zbyt wysokim ciśnieniem w obudowie turbo. Wytwarzanie się wysokiego ciśnienia turbiny spowodowane jest najczęściej zablokowaną odmą olejową, w takiej sytuacji należy wykonać odpowietrzanie turbiny.
Śladowe ilości oleju na turbosprężarce lub też na obudowie silnika wskazywać mogą na to, że jest go zbyt duża ilość w misce olejowej. Oprócz tego wyeksploatowane, stare uszczelki również będą przepuszczać olej silnikowy, dlatego istotne jest to, alby uszczelnienie turbiny 1.9 TDI podczas wymiany oleju również uległo wymianie.
1. Wyciek oleju z turbiny i jego następstwa
Aby zrozumieć katastrofalne następstwa niedoboru oleju silnikowego, w pierwszej kolejności warto wspomnieć o jego funkcjach. Olej silnikowy ma za zadanie zapewnienie właściwego smarowania elementom jednostki napędowej, które pracują w ciągłym ruchu. Również zapewnia smarowanie elementów układu turbodoładowania, włączając w to turbosprężarkę. Brak oleju doprowadzić może do zatarcia zarówno turbosprężarki, jak i silnika samochodu.
Kolejna funkcja oleju silnikowego to chłodzenie. Turbina, ze względu na pracę w wysokiej temperaturze wymaga dodatkowego chłodzenia, olej silnikowy chroni ją, jak i jej elementy, przez co nie dochodzi do zbyt szybkiego ich zużycia. Niski poziom oleju doprowadzić może do przegrzania turbosprężarki, czego charakterystycznym znakiem rozpoznawczym są czerwone przebarwienia na wałku wirnika, a także zdeformowane, zakrzywione w dół łopatki wirnika turbiny.
Olej silnikowy – co ile należy wymieniać?
O tym, że należy regularnie wymieniać olej silnikowy, wie każdy właściciel pojazdu, jednak nie każdy pamięta, kiedy należy to robić. To producent ustala, co ile przejechanych kilometrów należy przeprowadzić wymianę oleju, jaki rodzaj zastosować oraz to, jaka ilość jest odpowiednia dla danego auta.
Oczywiście ilu mechaników, tyle wersji co do wymiany oleju, zalecana jest wymiana co 10 000 - 15 000 kilometrów. Dla dociekliwych – zapraszamy do kontaktu z ASO, gdzie uzyskacie szczegółowych informacji na ten temat.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Cieknąca turbina po regeneracji może być spowodowana kilkoma różnymi przyczynami. Oto kilka z nich:
Niedokładne uszczelnienie: Jeśli podczas procesu regeneracji nie zostały prawidłowo zamontowane uszczelki, może dojść do cieknięcia oleju z turbosprężarki.
Uszkodzenie mechaniczne: Jeśli podczas regeneracji doszło do uszkodzenia mechanicznego, na przykład pęknięcia, może dojść do cieknięcia oleju z turbosprężarki.
Nieprawidłowa instalacja: Jeśli podczas instalacji turbosprężarki po regeneracji nie została ona prawidłowo zamontowana lub zostały popełnione inne błędy, może dojść do cieknięcia oleju.
Nieodpowiednie użycie narzędzi: Jeśli podczas regeneracji zostały użyte nieodpowiednie narzędzia, może dojść do uszkodzenia uszczelek lub innych elementów, co prowadzi do cieknięcia oleju.
Nieodpowiednie warunki składowania: Jeśli turbosprężarka została przechowywana w nieodpowiednich warunkach, np. w wilgotnym środowisku, mogło dojść do korozji i uszkodzenia elementów, co skutkuje cieknięciem oleju
W przypadku cieknącej turbiny po regeneracji, należy skontaktować się z firmą regenerującą, która przeprowadziła regenerację i ustali przyczynę cieknięcia oraz dokona naprawy.