bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Rodzaje turbin

RODZAJE TURBIN – Różne sposoby regulacja turbosprężarki samochodowej | TURBOSERWIS, MELETT WARSZTAT, TURBONAPRAWA

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Turbosprężarki są najczęściej stosowanym układem doładowania zarówno w samochodach osobowych jak i ciężarowych, zaś za ich napęd odpowiadają turbiny, które czasem się od siebie różnią. Jakie są zatem rodzaje turbin?

Główną różnicą pomiędzy poszczególnymi urządzeniami jest obecność i rodzaj systemu kierowania spalin, który definiuje typ turbiny samochodowej. Starsze turbosprężarki nie posiadają żadnego systemu kierowania spalin i są najprostszymi konstrukcjami

Często spotykanym rozwiązaniem są turbosprężarki wyposażone w zawór upustu spalin – wastegate. Ten typ konstrukcji posiada dodatkowy zawór, znajdujący się tuż przed otworem wlotowym spalin w turbinie, regulujący ciśnienie doładowania poprzez stopniowe otwieranie się, powodujące omijanie turbiny przez spaliny. Zawór wastegate może być sterowany zarówno mechanicznie, jak i pneumatyczne, wykorzystujące siłownik podciśnieniowy. Zasada działania pierwszego z nich polega na zastosowaniu sprężyny dociskającej zawór, który przy niskim ciśnieniu dopuszcza gazy wylotowe na wirnik turbiny, zaś przy zwiększeniu ciśnienia siłownik odchyla zawór sprawiając, że spaliny trafiają prosto do układu wydechowego pojazdu. W przypadku siłownika podciśnieniowego sprężyna ma odwrotne zadanie – ma utrzymywać zawór w pozycji otwartej, zaś zamykaniem zaworu zajmuje się siłownik, sterowany przez pompę podciśnienia. Takie rozwiązanie wymaga większej przestrzeni w komorze silnika oraz generuje wyższe koszty produkcji, pozwala jednak na dużo lepszą kontrolę pracy silnika i znaczne zniwelowanie efektu turbodziury.

Drugim, i coraz częściej wypierającym zawory upustu spalin, rozwiązaniem jest technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny(VTG, VGT, VNT), która jest obecnie najpowszechniej stosowanym systemem kierowania spalin ze względu na swoją wydajność i właściwości. Turbiny wyposażone w technologię zmiennej geometrii znacząco różnią się wewnętrzną konstrukcją od pozostałych typów turbin, ponieważ znajduje się w nich osadzony na wałku turbosprężarki pierścień o ruchu kątowym z zamontowanymi na nim ruchomymi łopatkami. Ich praca polega na zmienianiu swojej pozycji w taki sposób, by w każdym momencie zapewniać optymalną prędkość obrotową wału turbosprężarki poprzez regulację średnicy przepływu spalin. Gdy obroty silnika są niskie, kierownice ustawiają się pod kątem zmniejszającym średnicę przepływu, dzięki czemu prędkość przelotowa spalin, a co za tym idzie – prędkość obrotowa urządzenia – zwiększa się, jednak gdy obroty silnika zostają zwiększone, łopatki zmieniają swoją pozycję w sposób umożliwiający bardziej swobodny przepływ gazów, co zapobiega przeładowaniu silnika. Jest to system, który zapewnia optymalną charakterystykę i kulturę pracy doładowanej jednostki napędowej, zwiększając wydajność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej i niemal całkowicie niwelując zjawisko opóźnionej reakcji turbosprężarki, nazywane turbodziurą. Ciekawostką technologiczną jest system zmiennej geometrii wykorzystywany w jednostkach HDi koncernu PSA Peugeot-Citroen, w którym stosowane są łopatki wysuwane. W tym przypadku całością steruje komputer, zaś do bezpośredniej zmiany nastawu kierownic wykorzystywany jest nastawnik pneumatyczny lub system elektropneumatyczny, w którym zastosowany jest także silnik krokowy. Zaimplementowanie takiego rozwiązania do technologii zmiennej geometrii zdecydowanie poprawia zakres regulacji kąta nachylenia kierownic i zapewnia dużo większą dokładność działania.

Różne typy i rodzaje turbosprężarek, sterowników, nastawników Hella Melett Serwis – Bosch Diesel Service Pawlik poddaje regeneracji i bardzo skomplikowanej naprawie na oryginalnych częściach, zestawach naprawczych (chra Melett)

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.