
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Turbina, zaraz obok sprężarki, jest jedną z części składowych turbosprężarki. To na nią padają z silnika gazy (spaliny), wprawiając wirnik turbiny w ruch. To rozpoczyna reakcję łańcuchową – obroty wirnika poruszają wałem, na którym osadzone jest również koło kompresji, które spręża zassane przez dolot powietrze, a następnie przekazuje je do silnika. Turbina ze względu na lokalizację – od strony spalin jest narażona na częstsze usterki, takie jak między innymi wyrobiony wirnik turbosprężarki. Celem montażu turbo w pojeździe jest wzrost jego mocy bez obciążania silnika. Tubina jest również potocznym określeniem turbosprężarki, używanym na przemian z turbo.
Turbina - Kiedy włącza się turbina w samochodzie
Silnik przepływowy, czyli turbina dzięki wykorzystaniu energii przepływających mas (spalin) powoduje wytwarzanie energii mechanicznej. Jako że turbina zasilana jest spalinami z silnika, jej praca rozpoczyna się w chwili uruchomienia jednostki napędowej. Tak więc, jeśli zastanawiasz się, przy ilu obrotach włącza się turbina, to odpowiedź już znasz. Kierowca pracę turbosprężarki odczuwa w okolicach 3000 obr/min., czy najczęściej podczas przyspieszania.
1. Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Ile koni daje turbosprężarka?
Turbosprężarka została zastosowana w pojazdach w celu zwiększenia ich mocy oraz wydajności. Inną zaletą turbo jest to, że minimalizuje ona uwalnianie się niebezpiecznych cząstek do atmosfery. Działanie turbosprężarki jest proste: turbina doładowywana jest masami spalin z jednostki napędowej, następnie obroty wirnika wprawiają w ruch wał, na którym znajduje się koło kompresji, które spręża powietrze, a następnie przekazuje je do silnika. W takim razie ile koni daje turbosprężarka? To, ile KM znajdzie się pod maską, zależy między innymi od wielkości motoru, ogólnie rzec biorąc turbo może zapewnić przyrost mocy nawet do 40%.
2. Co to są turbiny i do czego służą? - Turbina budowa
Turbina służy przyrostowi mocy pojazdu oraz zwiększeniu jego wydajności poprzez mniejsze spalanie, co więcej nie powoduje obciążenia silnika. Turbina pracuje w ciężkich warunkach, temperatura spalin sięgać może nawet 900 stopni Celsjusza. To w połączeniu z niedostatecznym smarowaniem doprowadzić może do jej zatarcia, ale też i przegrzania. Sprężarka, czyli druga część turbo odpowiada za schładzanie oraz sprężanie powietrza zassanego przez układ dolotowy. Następnie takie powietrze trafia do silnika.

3. Turbina: problem czy atut? - Turbina samochodowa
Turbina z pewnością jest atutem. Jednak nieodpowiednio użytkowana może stać się problemem. Jak zatem eksploatować pojazd z turbodoładowaniem, aby cieszyć się z jego posiadania? W pierwszej kolejności należy zadbać o odpowiednią ilość oleju silnikowego. Nie wolno przekraczać interwałów olejowych, to samo dotyczy filtrów. W przypadku pokonywania dłuższych odcinków trasy warto pomyśleć o częstszych wymianach oleju, ponieważ traci on swoje wartości. Kolejną istotną sprawą jest szybka reakcja na jakiekolwiek objawy usterek układu turbodoładowania.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze