Czy turbosprężarka po regeneracji ma gwizdać?

Jeżeli po regeneracji turbosprężarki występuje jej gwizdanie, możemy podejrzewać, że w trakcie procesu naprawy coś poszło nie tak. Przyczyny powinniśmy szukać w złym rozpoznaniu usterki lub w niestarannym montażu. Jeżeli po opuszczeniu serwisu słyszysz, że turbina gwiżdże, koniecznie zgłoś reklamację. Zignorowanie tego symptomu będzie się wiązało z ogromnymi konsekwencjami. Gwizd tego podzespołu nie jest jedynym objawem świadczącym o uszkodzonej turbosprężarce, a o awarii tego elementu świadczy także wyraźny spadek mocy silnika.
Czy gwizdanie turbiny powinno niepokoić? Niestety tak! - Odgłosy turbosprężarki
Sprawna turbosprężarka nie powinna wydawać jakichkolwiek dźwięków. Producenci tak produkują te podzespoły, aby ich praca była niesłyszalna we wnętrzu pojazdu. Powód jest prosty – każdy hałas obniża komfort jazdy. Czasem o obecności turbosprężarki w samochodzie świadczy jednak delikatny szum, kojarzący się z dźwiękiem pędu powietrza, który jest całkowicie normalny i nie powinien nas niepokoić. W przeciwieństwie do gwizdania, ponieważ jest to najczęściej dźwięk uszkodzonej turbiny. Może być on słyszalny w trakcie jazdy ze stałą prędkością lub tylko w momencie przyspieszania, ale prawie zawsze sygnalizuje zbliżające się kłopoty.
1. Gwizd Turbiny po regeneracji - Czy turbina powinna gwizdać
Gwizd turbiny po regeneracji oznacza, że przeprowadzony proces naprawy układu turbodoładowania został wykonany w sposób nieprawidłowy. Najwyraźniej wybór mechanika, który miał zając się procesem regeneracji turbosprężarki był zupełnie przypadkowy i efekt jest niezadowalający. Warto wiedzieć, że każdy pracujący podzespół ma swój ton działania, który jest słyszalny w mniejszym lub większym stopniu, jednakże gwizdanie turbiny mówi nam dostatecznie wyraźnie, że tak nie funkcjonuje poprawnie działająca turbina. Gwiżdżąca turbosprężarka są to takie tony, których w żadnym wypadku nie wolno bagatelizować, ani przed regeneracją, ani po tym procesie. Jeżeli zależy ci na bezpieczeństwie, komforcie jazdy i zaoszczędzeniu większej sumy pieniędzy, to jak najszybciej zajmuj się hałasami, które wydaje Twój samochód.

2. Objawy uszkodzonej turbiny - Turbina zaczyna gwizdać
Najważniejszym symptomem świadczącym o uszkodzeniu turbiny jest odczuwalny spadek mocy, a także falowanie osiągów, czyli okresowe spadki mocy silnika. Niepokojący dla kierowcy powinien być każdy ślad oleju na przewodach, zaolejenie turbosprężarki czy intercoolera. W turbodoładowanych samochodach czasami dochodzi do sytuacji, w której do cylindrów dociera za mało tlenu, aby spalanie paliwa mogło odbywać się prawidłowo. To zjawisko sygnalizuje czarny dym wydostający się z rury wydechowej. Co więcej, wszystkie nietypowe odgłosy, jakie nagle zaczyna wydawać silnik, powinny być powodem do niepokoju – wycie, gwizdy czy nawet dźwięk tarcia metalu o metal – są typowe właśnie dla psującej się turbosprężarki.
Dodaj komentarz

Komentarze
Turbosprężarka po regeneracji nie powinna gwizdać. Gwizdania podczas pracy turbosprężarki mogą wskazywać na obecność pewnych problemów lub nieprawidłowości, takich jak:
Uszkodzenie łopatek: jeśli łopatki turbiny są uszkodzone lub zużyte, to mogą prowadzić do gwizdania podczas pracy turbiny.
Zużyte uszczelki: jeśli uszczelki w turbinie są zużyte lub uszkodzone, to mogą prowadzić do gwizdania podczas pracy turbiny.
Zabrudzenie: jeśli turbina jest zabrudzona lub zapchana, to może prowadzić do gwizdania podczas pracy turbiny.
Nieprawidłowy montaż: jeśli turbina została nieprawidłowo zmontowana po regeneracji, to może prowadzić do gwizdania podczas pracy.
Jeśli zauważysz gwizdania podczas pracy turbosprężarki po jej regeneracji, to ważne jest, aby skonsultować się z mechanikiem lub specjalistą od silników, który będzie w stanie sprawdzić stan turbosprężarki i zalecić odpowiednie kroki, jeśli będzie to konieczne.