
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Turbinę zniszczyć może nieprawidłowa lepkość zużytego oleju, ponieważ starszy olej znacznie zmniejsza średnicę kanału doprowadzającego go do turbosprężarki – po prostu go przytyka. Właśnie to może doprowadzić do zatarcia się naszego podzespołu. Co więcej, wyłączna jazda miejska zwiększa ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy we wnętrzu turbiny oraz w kolektorze dolotowym. Te zanieczyszczenia możemy wypalić jedynie przez dłuższą i dynamiczną jazdę na wysokich obrotach. W mieście nie ma możliwości na wypalenie tej szkodliwej sadzy.
Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Najczęstszą z przyczyn awarii turbiny jest niedostateczne smarowanie, w szczególności w starszych samochodach z większym przebiegiem. Kolejną przyczyną są przebiegi wykonywane na oleju silnikowym – stary, zużyty olej nie służy silnikowi, a tym bardziej elementem smarowanym olejem i właśnie turbosprężarce. Często problemem nie jest sam olej, ale zabrudzone przez niego i niedrożne przewody olejowe. Niedostateczna ilość smarowania wynika także z niewłaściwej eksploatacji silnika z turbodoładowaniem. Co więcej, do awarii turbiny może przyczynić się użytkownik samochodu wyposażone w turbinę poprzez nieprawidłową eksploatację. Do zasad prawidłowej eksploatacji zaliczymy: rozgrzewanie silnika przed jazdą, studzenie go po dynamicznej podróży, stosowanie dobrej jakości paliwa oraz regularna wymiana oleju.
1. Jakie są objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna
Turbina wbrew wielu opiniom jest bardzo trwałym podzespołem. Mimo tego, że pracuje w niewiarygodnych temperaturach oraz prędkościach jest zdolna do długiego funkcjonowania. Uszkodzoną turbosprężarkę poznamy po spadku mocy i dymieniu na czarny kolor, szarpaniu w trakcie przyspieszania, a także pojawienie się oleju w układzie dolotowym. Co więcej, uszkodzona turbina może wydawać dziwne głosy – piszczenie, świszczenie, a w kryzysowej sytuacji nawet może wyć jak syrena karetki pogotowia. Jeżeli nie będziemy przestrzegać podstawowych zasad eksploatacji turbodoładowanego samochodu, bardzo szybko zaczniemy zauważać niepokojące symptomy zwiastujące jej uszkodzenie.

2. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - Opiłki turbiny
Aby nie doprowadzić do zepsucia nowej turbosprężarki, na początku powinniśmy zadbać i wyeliminować przyczynę uszkodzenia poprzedniego podzespołu. Do tego przed zamontowaniem nowego turbo, warto jest sprawdzić przewody doprowadzające i odprowadzające olej, czy są one drożne, a także upewnić się, że układ smarowania dostarczy do turbiny olej pod odpowiednim ciśnieniem i we właściwej ilości. Warto wiedzieć, że powinno się wymieniać olej silnikowy wraz z filtrem, a najlepiej byłoby przepłukać układ smarowania, ponieważ po awarii może on być zanieczyszczony, np. opiłkami. Pamiętajmy, że uszkodzona turbina może uszkodzić silnik.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze