Localizations image

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Regeneracja turbosprężarki, cena

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Regeneracja turbosprężarki, najlepszy sposób na odzyskanie swojego turbo.

Regeneracja turbosprężarki to coś, co przydarzyło się każdemu kierowcy używanego diesla, zwłaszcza takiego, który wyprodukowany został po roku 2005. Już wtedy turbosprężarki stały się stałym elementem wyposażenia samochodów z silnikiem wysokoprężnym, jednak dopiero po wprowadzeniu w życie normy emisji spalin Euro 4 stały się niezbędne, ponieważ bez wykorzystania doładowania silnika nie udało się spełnić tych wyjątkowo restrykcyjnych przepisów. Jednak wielu producentów, zwłaszcza turbosprężarek bez zmiennej geometrii, bez sterowania elektrycznego, deklaruje żywotność turbosprężarek przekraczającą żywotność silnika samochodu, w której ją zamontowano. Co więc sprawia, że często słyszy się o regeneracji turbosprężarki, a rzadko słyszy się o "regeneracji silnika"? Czemu turbo pada przed karoserią? Czym jest regeneracja turbosprężarki, ile trzeba zapłacić za zregenerowanie turbo oraz dlaczego regeneracja turbosprężarki to najlepszy sposób na odzyskanie pełnej sprawności samochodu silnika i układu doładowania?


Regeneracja turbosprężarki, przyczyny powstawania konieczności regeneracji.

Najczęściej wymienianą przyczyną uszkodzenia turbosprężarki samochodowej, czy to u mechaników samochodowych, czy kierowców zawodowych, czy wreszcie kierowców wyścigowych lub autoryzowanych pracowni regeneracji i naprawy turbosprężarek, najczęściej wymienianym powodem, dla którego turbo pada, jest olej, czy raczej jego brak. Wśród 10 najczęściej wymienianych przyczyn uszkodzenia turbosprężarek samochodowych 6 z nich związanych jest z olejem, dwie z obecnością ciał obcych, natomiast pozostałe dwa są różne zależnie od opiniodawcy. Wynika z tego więc, że większości awarii turbosprężarek można uniknąć, pod warunkiem kultywowania odpowiedniej eksploatacji turbo. Jest to związane z częstą wymianą oleju i filtrów, ponieważ skoro z 10 powodów 8 jest zależnych od nas, a pozostałe są losowe, warto jednak o nie zadbać. Doskonałym przykładem nieodpowiedniej eksploatacji silnika wyposażonego w doładowanie turbosprężarkowe, jest wprawianie silnika w pracę na wysokich obrotach zaraz po uruchomieniu, albo wyłączanie silnika po długiej jeździe, bez zapewnienia mu odpowiedniego czasu na schłodzenie turbiny olejem. Co więcej, nawet jednorazowe wyłączenie silnika przy kręcącej się turbinie może doprowadzić do skoksowania oleju, co zapewni mu doskonałe funkcje cierne, zamiast pożądanych smarnych. Filtr również jednorazowym "błędem w pracy" może zniszczyć nasze turbo, wystarczy przepuszczone do układu doładowania jedno ziarenko piasku, aby przy prędkości obrotowej rzędu 150 – 200 tysięcy obrotów na minutę połamać łopatki turbiny.


Regeneracja turbosprężarki, ale nie regeneracja silnika

Obecnie turbosprężarka stała się na tyle nierozłącznym elementem pojazdów wyposażonych w silnik diesla i jest tak niezbędna, że często wymienia się ją jako pracującą w silniku. Nie ma znaczenia fakt, że jest to osobny układ, pracujący we współpracy z silnikiem. Dlatego też Regeneracja turbosprężarki tak, ale regeneracja silnika nie, również ze względu na fakt, że silnik też się nie psuje, tylko uszkodzeniom ulegają konkretne jego elementy, tłoki, cylindry, wał, wtryskiwacze, czy turbosprężarka. Stąd też do regeneracji oddaje się turbo. Regeneracja turbosprężarki ma za zadanie przywrócić jej pełną sprawność, a odbywa się poprzez przeprowadzenie bardzo kompleksowej, wieloetapowej usługi. Posługując się dużą dozą wyrozumiałości, można powiedzieć, że regeneracja turbosprężarki jest w zasadzie również "regeneracją silnika", ponieważ turbo pracuje w silniku. Wykorzystując gazy wydechowe, turbosprężarka tłoczy powietrze do silnika, wzbogacając mieszankę paliwo-powietrze i zapewniając pełniejsze spalanie oleju napędowego i poprawę osiągów, jednak nie można zapominać, że środowisko to jest bardzo zanieczyszczone i przez to sadza i nagar oleju, jaki może wydobywać się, zwłaszcza z niesprawnego, silnika, powodują, że dochodzi do zacinania się zmiennej geometrii, czy uszkodzeń łożyskowania. Odzyskanie sprawności turbo w procesie regeneracji turbosprężarki nie pozwala na wyeliminowanie tego zagrożenia, jednak pozwala na przywrócenie sprawności turbosprężarce. Oczyszczenie ze zgromadzonych zanieczyszczeń, wymiana zużytych części, wymiana i wyważenie nowego rdzenia oraz ponowne dostrojenie zmiennej geometrii to w zasadzie wszystkie z etapów regeneracji turbosprężarki, jednak koniecznie trzeba tutaj wspomnieć, że wszystkie te procedury powinny odbywać się z zastosowaniem nowoczesnego sprzętu, posiadającego odpowiednie do tego dopuszczenia. Dokładność, z jaką przeprowadza się kolejne etapy regeneracji turbosprężarki, wymaga elektronicznych i bardzo precyzyjnych pomiarów, ponieważ obciążenia pracy turbo są na tyle duże, że nie możliwe jest "ustawienie turbo na oko", jak również niemożliwe jest uzyskanie parametrów pracy nawet zbliżonych do pracy turbo w silniku, ponieważ prędkość obrotowa, jaką podczas symulacji osiąga turbo w procesie regeneracji turbosprężarki, przekracza 150 tysięcy obrotów na minutę, co dla porównania, jest wartością przeszło 15 razy większą od prędkości obrotowych uzyskiwanych w pracy silników odrzutowych, stąd też uzyskanie wyważenia, które oddają przeciążenia turbiny (teoretycznie powinny oscylować w granicach 0,2 do 0,3 g), bez elektronicznego sprzętu jest niemożliwe.

Cennik naprawy i regeneracji turbosprężarek i turbin w Białymstoku

Cena i koszt (netto)
Cena podstawowej naprawy turbin w Białymstoku (robocizna + części) pod Białystokiem 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wymiana VNT, VTG, VGT turbiny z Białegostoku 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii turbo do samochodów osobowych i użytkowych • Białystok 163 złote (netto) + części
Sprawdzenie turbosprężarki w Białymstoku 0 złotych
Wycena naprawy turbosprężarek z Białegostoku 0 złotych
Koszt regeneracji turbin do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) pod Białystokiem 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbiny do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych z Białegostoku 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych w Białymstoku 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarki do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) • Białystok 366 złotych (netto) + części
Rozbiórka turbo pod Białystokiem 0 złotych
Koszt podstawowej regeneracji turbin (robocizna + części) z Białegostoku 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wycena naprawy turbosprężarki • Białystok 0 złotych
Regeneracja turbosprężarek do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych w Białymstoku 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbo do samochodów dostawczych ciężarowych pod Białystokiem 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Wymiana VNT, VTG, VGT turbosprężarek do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t • Białystok 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) w Białymstoku 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Regeneracja turbosprężarki)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.