Jak można sprawdzić turbosprężarkę?
Każdy właściciel pojazdu mechanicznego wyposażonego w turbosprężarkę zadaje sobie pytanie, jak sprawdzić turbosprężarkę, czy jest ona w dobry stanie technicznym i jak długo jeszcze będzie pracować. W poniższym artykule przedstawimy, w co wchodzi w skład regeneracji turbosprężarki, co to jest diagnostyka turbosprężarki, kiedy powinno się czyścić turbinę, a także jak samemu wyczyścić i sprawdzić turbosprężarkę. Na wstępie należy wspomnieć, także o tym, że turbiny po raz pierwszy użyto do samochodu cywilnego takie jak pojazd ciężarowy w 1938 roku, a opatentował je Dr Alfred Buchi w 1905 roku. Zanim turbosprężarki pojawiły się w samochodach osobowych, były one stosowane wyścigowych, ponieważ miały one zwiększyć moc bez potrzeby ingerencji w zwiększenie masy pojazdu, bo jak już wiadomo im samochód lżejszy, tym szybszy, aktualnie turbosprężarka w samochodzie to żadna nowość, aczkolwiek jest ona stosowana najczęściej w silnikach zasilanych olejem napędowym, ponieważ przez ich konstrukcję mają bardzo małą moc i aby ją zwiększyć, należałoby zwiększyć rozmiary jednostki napędowej i jej masę, a to nie wchodzi w grę. W silnikach benzynowych także są stosowane turbosprężarki.

Co wchodzi w skład regeneracji turbosprężarki?
Wielu ludzi, którzy oddali swoje turbosprężarki do regeneracji zastanawiają się, jakie elementy będą naprawiane. To właśnie w tym artykule każdy będzie mógł zaspokoić swoją ciekawość i przeczytać które części turbo są poddawana regeneracji. Do najtańszych wymian podczas regeneracji turbosprężarki jest standardowy zestaw naprawczy, w skład którego wchodzi uszczelnienie dynamiczne, śruby mocujące, łożysko, tulejki i nakrętki. Jest to najczęściej wybierany sposób na regenerację, aczkolwiek niekiedy dochodzi do uszkodzenia korpusu turbosprężarki, który również może zostać poddany procesowi regeneracji. Jak wiadomo turbosprężarka to bardzo proste urządzenie i podczas regeneracji wymienia się dosłownie wszystko, poczynając od wałka turbosprężarki przez wirniki po uszczelnienia dynamiczne. Sam proces regeneracji to nie tylko wymiana elementów, ale także demontaż turbiny, diagnostyka turbo następnie regeneracja, wyważanie turbosprężarki i na koniec montaż turbo.

Co to jest diagnostyka turbosprężarki?
Diagnostyka turbosprężarki jest to proces, w którym turbosprężarka zostaje rozebrana na poszczególne części i dokładnie sprawdzona przez serwisanta. Dzięki diagnostyce turbiny możemy sprawdzić aktualny stan techniczny turbo oraz jej ewentualną przyczynę destrukcji. Serwisant najpierw oczyszcza turbosprężarkę z zabrudzeń, a następnie poddaje ją oględzinom i turbina zostaje sprawdzona na maszynie. Kolejno rozebrana na części pierwsze i dokładnie sprawdzona. To właśnie diagnostyka jest wstępem do procesu regeneracji, który może przejść każda turbosprężarka pod warunkiem, że nie została ona doszczętnie zniszczona. Proces regeneracji należy wykonywać tylko i wyłącznie na oryginalnych częściach rekomendowanych przez producenta turbosprężarek, dzięki czemu może uzyskać roczną gwarancję bez limitu kilometrów.

Jak samemu sprawdzić i wyczyścić turbosprężarkę?
Jak samemu sprawdzić i wyczyścić turbosprężarkę, to pytanie niestety bardzo często dręczy ludzi, którzy posiadają pojazd mechaniczny wyposażony w turbosprężarkę, a chcą, aby była ona w idealnym stanie. Właśnie dlatego powstał ten artykuł, aby móc rozjaśnić trochę tę sprawę, a mianowicie, sami możemy sprawdzić, czy olej nie ubywa nam z jednostki napędowej, ponieważ jeżeli jest ubytek oleju, to może świadczyć o tym, że destrukcji uległy uszczelniacze, kolejna sprawa to również olej silnikowy znajdujący się w rurze Intercoolera, podczas jazdy możemy sprawdzić, czy z rury wydechowej nie jest wydalany czarny lub niebieski dym, a także czy turbosprężarka pracuje cicho, nie słychać tarcia metalu o metal, bądź gwizdu oraz czy samochód przyśpiesza tak, jak powinien. Czyszczenie turbosprężarki jest możliwe za pomocą dodatków do czyszczenia turbin, nie jest wymagany demontaż turbo, ponieważ należy rozgrzać silnik, rozłączyć wąż wlotowy między filtrem powietrza a turbiną, zdemontować dolot, uruchomić silnik na biegu jałowym i dozować preparat do kolektora powietrza. Należy pamiętać, aby robić to cyklicznie, dawkować, aż do momentu, gdy cały preparat ulegnie zużyciu, zgasić silnik, zamontować rurę dolotową powietrza i następnie, aby wszystko się dobrze wypaliło, należy przejechać się kilkanaście kilometrów, tak aby nie przekraczać 3000 obrotów na minutę, zatrzymać się i pozostawić uruchomiony silnik na jeszcze około minutę. Ta metoda to tylko profilaktyka należy pamiętać, że aby turbosprężarka była dobrze wyczyszczona i zadbana, należy ją zdemontować i oddać do czyszczenia do profesjonalnej pracowni trudniącej się procesem regeneracji turbosprężarek.

Dodaj komentarz

Koras turbiny
Koras turbiny stanowi nieodłączny element każdej turbosprężarki. Jego nazwa...

Co to jest przeładowanie turbo?
Co to jest przeładowanie turbo? Na to pytanie będziemy starali się odpowiedzieć...

Jakie efekty da regeneracja turbiny – zrób to sam?
Kierowcy zaangażowani w drobne naprawy swoich samochodów niekiedy zastanawiają...
Wybierz swoje województwo
Filmy
Marki pojazdów
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Warsztaty: Usługi
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jak mogę samodzielnie sprawdzić turbinę czy bierze olej?
Wysyłam link wszystkim znajomym z dieslami :D niech zawczasu wiedzą jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w dieslu
Bardzo się cieszę, że ktoś w końcu chciał opisać problem, z którym boryka się wielu ludzi :)