
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Żywotność turbiny jest nieokreślona. Zadaniem konstruktorów maszyny wirnikowej była budowa maszyny, która będzie „trwać wieki”. Czy konstrukcja jest rzeczywiście niezniszczalna? Czy nie ma mocnych na turbinę? Wbudowana turbosprężarka w samochodzie osobowym jest wykonywana ze starannie dobieranych tworzyw, które muszą być przede wszystkim mocne i odporne na wysoką temperaturę, czy korozję. W rzeczywistości objawy, które wskazują pierwsze deformacje już po przebyciu kilkudziesięciu kilometrów trasy. Artykuł będzie pokazywać, jakie działania powodują uszkodzenie turbo i co jest tym spowodowane. Dlaczego turbosprężarka tak szybko ulega zużyciu?

Turbina odmawia posłuszeństwa
Prawidłowe funkcjonowanie turbosprężarki powinna być równa funkcjonowaniu silnika samochodowego. Występuje opinia, że maszyna wirnikowa przy właściwym traktowaniu, jest w stanie przetrzymać milion przebytych kilometrów. Dlaczego prawidłowa eksploatacja jest tak ważna? Właściwa eksploatacja to przede wszystkim przestrzeganie wszystkich żelaznych zasad producenta. Poszczególne wytyczne nie są określone przypadkowo. Tylko takie zachowanie sprawi, że maszyna wirnikowa będzie służyć przez długie lata. Jeżeli nasze zapobiegawcze działania nie były przestrzegane, a turbo odmawia nam posłuszeństwa, to jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna? Najlepiej zadzwonić po konsultacje do wybranego autoryzowanego serwisu i skierować swój samochód pod drzwi punktu regeneracji turbosprężarek. Nie zwlekając, ponieważ jazda z uszkodzoną turbiną jest niedopuszczalna. Nie tylko pod kątem bezpieczeństwa wszystkich podróżujących, ale w trosce o silnik samochodowy. Jeżeli zauważymy usterkę na wczesnym etapie jej rozwoju, to maszyna wirnikowa bez problemu będzie nadawać się do regeneracji. Zwlekanie z naprawą może doprowadzić do całkowitej wymiany turbosprężarki, jak również silnika. W silnikach wysokoprężnych nawet krótki odcinek trasy z uszkodzoną turbiną może spowodować zapchanie filtra DPF. Specjalista zajmujący się procesem regeneracji naszej turbiny powinien zwrócić uwagę na jego wymianę. Zatkany filtr cząstek stałych stawia blokadę gazom wydechowym, co może skutkować krótkim żywotem naszej turbiny.

Uszkodzona turbina – objawy, które powinieneś rozpoznać
Przy początkowych podejrzanych objawach, należy skonsultować się z autoryzowanym serwisem, w celu przeprowadzeniu dokładnej diagnozy, zanim nasza turbina ostatecznie padnie. Im wcześniej zareagujemy, tym niższe koszty pochłonięte przez serwis. Wielu użytkowników samochodów osobowych nie wie, jaki dźwięk wydaje ich turbina. To dobry znak. Delikatne pomrukiwania spod maski pojazdu to normalne zjawisko, po gwałtownym wciśnięciu gazu „do dechy”. Nasze obawy powinny się włączyć po usłyszeniu głośnych hałasów. Jeśli usłyszysz wycie, czy świst, to wiedz, że to zdecydowanie dźwięk uszkodzonej turbiny. Dobiegające złowrogie tony naszej turbiny mogą świadczyć o zjawisku, jakim jest zatarta turbina. Objawy, które o tym świadczą to przede wszystkim gwizd w trakcie pracy maszyny wirnikowej. Zatarte łożysko wirnika turbosprężarki jest dość mocną wadą, która anuluje całokształt działań turbiny. Żeby tego uniknąć, powinniśmy zapewniać urządzeniu właściwe smarowanie łożysk i innych części składowych turbin. Jeśli w samochodzie osobowym nastąpi rozszczelnienie turbiny, objawy takie, jak: mocne kopcenie, włączenie trybu awaryjnego silnika z pewnością nas o tym powiadomią.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze