Zmiana turbo bez strojenia – czy ma sens?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wymiana turbiny na mocniejszą bez jakichkolwiek zmian w oprogramowaniu sterownika niestety nie wpłynie w żaden sposób na zwiększenie mocy pojazdu. Co więcej, montaż większego turbo, jest znacznym obciążaniem dla jednostki napędowej, dlatego też przed przystąpieniem do jakichkolwiek modyfikacji należy przeprowadzić dokładną diagnostykę zarówno układu turbodoładowania, jak i silnika. Tak więc większe turbo bez strojenia nic nie zmieni.
Decydując się na jakiekolwiek modyfikacje najlepiej zlecić to komuś, kto posiada zarówno adekwatną wiedzę, jak i doświadczenie. Oddanie pojazdu w ręce początkującego tunera, który dopiero stawia swoje kroki w tej dziedzinie doprowadzić może do poważnej awarii pojazdu, której naprawa okazać się może kosztowna.
1. Przerobienie turbo na hybrydę – cena
Kwota, jaką należy zapłacić za modyfikację turbosprężarki, jest indywidualną sprawą danego wykonawcy. Oczywiście można zakupić gotowe już hybrydowe turbiny, jednak ich cena jest znacznie wyższa.
Co daje większe koło kompresji w turbosprężarce?
Montaż większego koła kompresji wpływa na szybszy i większy przepływ mas powietrza, które wpływają na lepsze osiągi pojazdu. Co więcej, na rynku dostępne są różnego rodzaju koła kompresji między innymi kute typu billet, które spowodują, że w ten sposób są one lżejsze od tych seryjnych i powodować mogą zwiększenie wydajności nawet o 6%.
Hybrydowa turbosprężarka, w porównaniu z tą montowaną w seryjnych pojazdach różni się nie tylko rozmiarem, ale również i wytrzymałością. Hybrydy montowane są w pojazdach wykorzystywanych w motosportach np. drift, gdzie liczy się wytrzymałość elementów pojazdu, a w przypadku turbo wymagana jest szybka reakcja pojazdu na wciskany pedał gazu – to właśnie zapewniają hybrydowe turbosprężarki.
Oprócz przeprowadzenia weryfikacji stanu silnika należy również sprawdzić, czy dany pojazd jest w stanie fizycznie pomieścić większą turbosprężarkę. Większe turbo wymaga również większego chłodzenia, tak więc również wymagana jest wymiana intercoolera na większy. Tuning pojazdu jest niezwykle pracochłonny oraz wymagający, dlatego też przed przystąpieniem do niego należy się odpowiednio przygotować.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Zmiana turbo bez odpowiedniego strojenia silnika może mieć negatywny wpływ na jego działanie. Turbo to skomplikowana część silnika, która dostosowuje ilość powietrza dostarczaną do silnika, aby zwiększyć jego moc. Jeśli zostanie zamontowana turbo o innych parametrach bez odpowiedniego dopasowania do silnika, może to prowadzić do niedopasowania ilości powietrza dostarczanego do silnika, co spowoduje nieprawidłowe działanie silnika. Strojenie silnika polega na dostosowaniu parametrów silnika, takich jak ciśnienie paliwowe, dawka paliwa, skład mieszanki paliwowej, itp. do nowego turbo. Dzięki temu silnik będzie pracował prawidłowo i będzie miał odpowiednią moc. Bez strojenia, nowe turbo może spowodować niestabilną pracę silnika, niską wydajność, a nawet uszkodzenie silnika. Dlatego też zmiana turbo bez odpowiedniego strojenia silnika nie ma sensu i jest to nieodpowiedzialne, ze względu na bezpieczeństwo użytkowania pojazdu i jego trwałości. Zalecane jest, aby zawsze skonsultować się z specjalistą przed zmianą turbo i zrobić to w warsztacie, który posiada odpowiednie narzędzia i wiedzę do strojenia silnika po zmianie turbo.