blog

Zmiana turbo bez strojenia – czy ma sens?

8 listopada 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Wymiana turbiny na mocniejszą bez jakichkolwiek zmian w oprogramowaniu sterownika niestety nie wpłynie w żaden sposób na zwiększenie mocy pojazdu. Co więcej, montaż większego turbo, jest znacznym obciążaniem dla jednostki napędowej, dlatego też przed przystąpieniem do jakichkolwiek modyfikacji należy przeprowadzić dokładną diagnostykę zarówno układu turbodoładowania, jak i silnika. Tak więc większe turbo bez strojenia nic nie zmieni.

turbosprężarka zmiana bez strojenia

Decydując się na jakiekolwiek modyfikacje najlepiej zlecić to komuś, kto posiada zarówno adekwatną wiedzę, jak i doświadczenie. Oddanie pojazdu w ręce początkującego tunera, który dopiero stawia swoje kroki w tej dziedzinie doprowadzić może do poważnej awarii pojazdu, której naprawa okazać się może kosztowna.

1. Przerobienie turbo na hybrydę – cena

Kwota, jaką należy zapłacić za modyfikację turbosprężarki, jest indywidualną sprawą danego wykonawcy. Oczywiście można zakupić gotowe już hybrydowe turbiny, jednak ich cena jest znacznie wyższa.

Co daje większe koło kompresji w turbosprężarce?

Montaż większego koła kompresji wpływa na szybszy i większy przepływ mas powietrza, które wpływają na lepsze osiągi pojazdu. Co więcej, na rynku dostępne są różnego rodzaju koła kompresji między innymi kute typu billet, które spowodują, że w ten sposób są one lżejsze od tych seryjnych i powodować mogą zwiększenie wydajności nawet o 6%.

turbo i większe koło

Hybrydowa turbosprężarka, w porównaniu z tą montowaną w seryjnych pojazdach różni się nie tylko rozmiarem, ale również i wytrzymałością. Hybrydy montowane są w pojazdach wykorzystywanych w motosportach np. drift, gdzie liczy się wytrzymałość elementów pojazdu, a w przypadku turbo wymagana jest szybka reakcja pojazdu na wciskany pedał gazu – to właśnie zapewniają hybrydowe turbosprężarki.

Oprócz przeprowadzenia weryfikacji stanu silnika należy również sprawdzić, czy dany pojazd jest w stanie fizycznie pomieścić większą turbosprężarkę. Większe turbo wymaga również większego chłodzenia, tak więc również wymagana jest wymiana intercoolera na większy. Tuning pojazdu jest niezwykle pracochłonny oraz wymagający, dlatego też przed przystąpieniem do niego należy się odpowiednio przygotować.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Waldek
2023-01-12 14:38:59
Zmiana turbo bez odpowiedniego strojenia silnika może mieć negatywny wpływ na jego działanie. Turbo to skomplikowana część silnika, która dostosowuje ilość powietrza dostarczaną do silnika, aby zwiększyć jego moc. Jeśli zostanie zamontowana turbo o innych parametrach bez odpowiedniego dopasowania do silnika, może to prowadzić do niedopasowania ilości powietrza dostarczanego do silnika, co spowoduje nieprawidłowe działanie silnika. Strojenie silnika polega na dostosowaniu parametrów silnika, takich jak ciśnienie paliwowe, dawka paliwa, skład mieszanki paliwowej, itp. do nowego turbo. Dzięki temu silnik będzie pracował prawidłowo i będzie miał odpowiednią moc. Bez strojenia, nowe turbo może spowodować niestabilną pracę silnika, niską wydajność, a nawet uszkodzenie silnika. Dlatego też zmiana turbo bez odpowiedniego strojenia silnika nie ma sensu i jest to nieodpowiedzialne, ze względu na bezpieczeństwo użytkowania pojazdu i jego trwałości. Zalecane jest, aby zawsze skonsultować się z specjalistą przed zmianą turbo i zrobić to w warsztacie, który posiada odpowiednie narzędzia i wiedzę do strojenia silnika po zmianie turbo.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60