Zmiana turbiny na hybryde – w jakim celu?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Montaż hybrydowej turbosprężarki przeprowadzany jest zazwyczaj w pojazdach stosowanych w motosportach typu drift lub drag racing. Hybrydowe turbo w porównaniu z seryjną turbosprężarką posiada większe oraz wykonane z trwalszych elementów koło kompresji. Większe koło kompresji wpływa na większą wydajność turbiny, czyli jeszcze szybszą reakcję na wciśnięty pedał gazu.
1. Możliwa jest zmiana turbo bez strojenia?
Jeżeli chcesz podnieść moc swojego pojazdu, to montaż większego turbo bez strojenia, czyli bez wprowadzenia zmian w sterowniku silnika, nic nie zmieni. Co więcej, przed planowanymi modyfikacjami należy przeprowadzić dokładną diagnostykę jednostki napędowej – większe turbo będzie znacznie obciążało silnik. Również wymagana będzie wymiana intercoolera na większy, ponieważ hybrydowe turbo będzie wymagało dodatkowego chłodzenia, znacznie większego niż seryjna turbina.
Strojenie turbiny najlepiej zlecić doświadczonemu tunerowi, nieprawidłowo przeprowadzony tuning, czyli próba wprowadzenia większej ilości KM niż są zalecane, spowodować może uszkodzenie sterownika ECU, którego cena dla niektórych silników wynosić może nawet kilka tysięcy złotych.

Turbo hybrydowe - co to?
Jak już zostało wspomniane, turbosprężarka hybrydowa swoje zastosowanie znajduje w pojazdach wykorzystywanych w motosportach, gdzie wymagana jest szybsza reakcja na pedał gazu, wydajność turbiny, a co najważniejsze jej wytrzymałość. Jaka jest różnica pomiędzy standardowym turbo a hybrydowym? Przede wszystkim w rozmiarze. Turbosprężarka hybrydowa jest znacznie większa - ze względu na większe koło kompresji, czyli stronę zimną, Po drugie, hybryda musi być znacznie wytrzymalsza, dlatego też zarówno jej muszla, jak i komponenty są dodatkowo wzmacniane – stosuje się najczęściej wzmocnienie stalowe, a w przypadku koła kompresji poddawane są one procesowi anodowania, dzięki któremu twardość wspominanego koła jest porównywalna do twardości hartowanej stali.
Jeżeli zastanawiasz się nad indywidualnym przerobieniem turbo na hybrydę i ceną takiej usługo to z pewnością tanio nie będzie.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Zmiana turbiny na hybrydową jest często stosowana w celu poprawy efektywności energetycznej i zmniejszenia emisji szkodliwych substancji. Hybrydowa turbina to połączenie tradycyjnej turbiny spalinowej z silnikiem elektrycznym, co pozwala na wykorzystanie energii odzyskanej podczas hamowania oraz umożliwia przejście na tryb cichy, przy użyciu tylko silnika elektrycznego, co jest szczególnie przydatne w strefach o ograniczeniach hałasu.