blog

Zmiana turbiny na hybryde – w jakim celu?

15 października 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
turbosprężarka - naprawa

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Montaż hybrydowej turbosprężarki przeprowadzany jest zazwyczaj w pojazdach stosowanych w motosportach typu drift lub drag racing. Hybrydowe turbo w porównaniu z seryjną turbosprężarką posiada większe oraz wykonane z trwalszych elementów koło kompresji. Większe koło kompresji wpływa na większą wydajność turbiny, czyli jeszcze szybszą reakcję na wciśnięty pedał gazu.

1. Możliwa jest zmiana turbo bez strojenia?

Jeżeli chcesz podnieść moc swojego pojazdu, to montaż większego turbo bez strojenia, czyli bez wprowadzenia zmian w sterowniku silnika, nic nie zmieni. Co więcej, przed planowanymi modyfikacjami należy przeprowadzić dokładną diagnostykę jednostki napędowej – większe turbo będzie znacznie obciążało silnik. Również wymagana będzie wymiana intercoolera na większy, ponieważ hybrydowe turbo będzie wymagało dodatkowego chłodzenia, znacznie większego niż seryjna turbina.

Strojenie turbiny najlepiej zlecić doświadczonemu tunerowi, nieprawidłowo przeprowadzony tuning, czyli próba wprowadzenia większej ilości KM niż są zalecane, spowodować może uszkodzenie sterownika ECU, którego cena dla niektórych silników wynosić może nawet kilka tysięcy złotych.

Turbo hybrydowe - co to?

Jak już zostało wspomniane, turbosprężarka hybrydowa swoje zastosowanie znajduje w pojazdach wykorzystywanych w motosportach, gdzie wymagana jest szybsza reakcja na pedał gazu, wydajność turbiny, a co najważniejsze jej wytrzymałość. Jaka jest różnica pomiędzy standardowym turbo a hybrydowym? Przede wszystkim w rozmiarze. Turbosprężarka hybrydowa jest znacznie większa - ze względu na większe koło kompresji, czyli stronę zimną, Po drugie, hybryda musi być znacznie wytrzymalsza, dlatego też zarówno jej muszla, jak i komponenty są dodatkowo wzmacniane – stosuje się najczęściej wzmocnienie stalowe, a w przypadku koła kompresji poddawane są one procesowi anodowania, dzięki któremu twardość wspominanego koła jest porównywalna do twardości hartowanej stali.

Jeżeli zastanawiasz się nad indywidualnym przerobieniem turbo na hybrydę i ceną takiej usługo to z pewnością tanio nie będzie.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Jacek
2023-01-12 15:29:44
Zmiana turbiny na hybrydową jest często stosowana w celu poprawy efektywności energetycznej i zmniejszenia emisji szkodliwych substancji. Hybrydowa turbina to połączenie tradycyjnej turbiny spalinowej z silnikiem elektrycznym, co pozwala na wykorzystanie energii odzyskanej podczas hamowania oraz umożliwia przejście na tryb cichy, przy użyciu tylko silnika elektrycznego, co jest szczególnie przydatne w strefach o ograniczeniach hałasu.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60