Źle ustawiona gruszka turbiny
Aktuator (gruszka) turbiny odpowiada za poprawne działanie zmiennej geometrii, z kolei źle ustawiona gruszka turbiny może wskazywać objawy podobne do jej uszkodzenia. Wymiana gruszki turbiny zazwyczaj wiąże się z wymontowaniem turbosprężarki z samochodu ze względu na to, że dostęp do niej jest zablokowany przez inne elementy znajdujące się pod maską.
Regulacja gruszki turbiny, a dokładniej sztangi turbiny polega na jej zmniejszaniu oraz przedłużaniu.
* Wydłużenie sztangi turbiny spowoduje wcześniejsze otwieranie zaworu upustowego.
* Skrócenie sztangi turbiny będzie powodowało zamykanie zaworu upustowego.
Czynności te wymagają dokładności, ponieważ źle ustawiona sztanga turbiny, objawy o tym świadczące to np. opóźniona reakcja na pedał gazu, a także wpłynie to na nieprawidłowe działanie zaworu N75.
Samodzielna regulacja ogranicznika turbiny - czy to dobry pomysł?
Prawidłowe działanie zmiennej geometrii łopatek odbywa się poprzez regulację zderzaka turbiny, zwanego również ogranicznikiem turbiny. To właśnie od prawidłowego ustawienia tego ogranicznika zależy punkt zamknięcia, jak i otwarcia łopatek zmiennej geometrii.
Kierowcy posiadający wiedzę techniczną oraz odpowiednie narzędzia nie powinni mieć większych problemów z regulacją zderzaka turbiny, z kolei osobom nieposiadającym dostatecznej wiedzy zalecamy kontakt z naszym serwisem, który wyposażony jest zarówno w odpowiednie narzędzia, maszyny, a co najważniejsze – gromadzi specjalistów, którzy na co dzień zajmują się naprawą turbosprężarek.

Dodaj komentarz
