W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Ogranicznik, znany również jako zderzak turbiny, jest częścią turbosprężarki. Wpływa on na doładowanie ciśnienia wytwarzanego w gruszce, która z kolei steruje ciśnieniem w turbosprężarce, dlatego też ważna jest prawidłowa regulacja ogranicznika turbiny. Błędnie przeprowadzona kalibracja zderzaka spowodować może przeładowanie turbo, czyli występowanie zbyt dużego ciśnienia doładowania, co z kolei wpływa na turbosprężarkę i może doprowadzić do uszkodzenia koła kompresji. Może również zdarzyć się, że wystąpi przeładowanie turbiny po regeneracji, spowodowane to jest zazwyczaj nieprawidłowo przeprowadzoną naprawą turbosprężarki lub brakiem regulacji wspomnianego zderzaka turbiny.
Regulacja zmiennej geometrii turbiny
Regulacja turbiny VNT zazwyczaj przeprowadzana jest po regeneracji turbosprężarki, wykonuje się ją przy użyciu maszyny, która kontroluje parametry turbo, potem turbosprężarka kalibrowana jest również mechanicznie, to wszystko po to, aby uzyskać wynik jak najbardziej zbliżony do wymaganych parametrów. Zastosowanie technologii, jaką jest zmienna geometria, ma na celu przyspieszenie reakcji turbosprężarki na wciśnięty pedał gazu, czyli unikniecie zjawiska turbo dziury. Dlaczego regulacja zmiennej geometrii turbiny jest ważna? Ponieważ prawidłowo skalibrowane turbo wpływa na: mniejszy pobór paliwa, płynną pracę samochodu, korzystamy z całkowitej mocy naszego auta - nie pojawia się komunikat o awaryjnej pracy samochodu, lepszy komfort jazdy (cicha praca silnika).
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze