blog

Zawleczka sztangi turbiny

14 września 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Spinka, zwana również zawleczką sztangi turbiny, znajduje się na końcu jej trzonka, ma na celu zabezpieczenie sztangi turbiny. W przypadku uszkodzenia lub braku zabezpieczenia sztangi turbiny może dojść do dezorganizacji pracy ramienia gruszki. Prawidłową jej pracę może zaburzyć również nagromadzony nagar, który poprzez zablokowanie łopatek VNT spowoduje skoki lub całkowitą blokadę sztangi turbiny. Również zatarta, nieszczelna gruszka będzie powodowała nieregularną pracę turbosprężarki.

1. Najlepszy sposób na to, jak rozruszać sztangę turbiny?

Na forach internetowych można odnaleźć dużo domowych porad na to, jak rozruszać sztangę turbiny
. Jak już zostało wspomniane nagromadzony nagar blokuje łopatki turbiny. Sposoby na jego usunięcie środkiem penetrującym lub dedykowanymi ku temu produktami nie zawsze mogą sprostać temu zadaniu. Ponieważ nagar jest trudny do usunięcia, a jeżeli uzbiera się go sporo ilość, jedynym rozwiązaniem jest zwrócenie się z tym problemem do serwisu specjalizującego się w naprawie oraz regeneracji turbosprężarek.

Czy czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania to jedyny sposób?

Zablokowana zmienna geometria turbiny zaburza pracę zarówno turbo, jak i pojazdu. Oczywiście ilu mechaników, tyle sposobów na jej wyczyszczenie. Jednak najsłuszniejszym, a zarazem najrozsądniejszym sposobem jest oddanie jej w ręce sprawdzonego serwisu, gdzie turbo zostanie poddane procesowi czyszczenia w specjalistycznej maszynie. Co więcej, dzięki takiemu czyszczeniu możliwe jest również zidentyfikowanie wewnętrznych uszkodzeń turbo, jak i jej komponentów. Nieprawidłowo przeprowadzany proces naprawczy, jak i regeneracyjny spowoduje, że turbo nie będzie działało prawidłowo, dodatkowo spowodować może awarię innych części samochodowych.

W naszym serwisie proces regeneracji przeprowadzony jest z zachowaniem określonych standardów. Stosujemy oryginalne części zamienne znanych światowych producentów. Nasza siedziba zlokalizowana jest w Stalowej Woli, jednakże wychodząc naprzeciw Waszym oczekiwaniom oferujemy obsługę wysyłkową – to my zamawiamy Ci kuriera!

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Hubert
2023-01-13 10:15:55
Zawleczka sztangi turbiny jest elementem, który ma za zadanie utrzymać sztangę turbiny w odpowiednim położeniu, uniemożliwiając jej przesunięcie lub obrót. Zawleczka ta jest zazwyczaj wykonana z tworzywa sztucznego lub metalu i jest umieszczona na końcu sztangi turbiny. Jeśli zawleczka sztangi turbiny jest uszkodzona lub brakuje jej, może to prowadzić do przesunięcia sztangi, co może powodować uszkodzenie turbosprężarki. Zawleczka ta jest ważnym elementem w turbosprężarce i powinna być regularnie sprawdzana i wymieniana, jeśli jest zużyta. Jeśli zauważysz, że zawleczka sztangi turbiny jest uszkodzona lub brakuje jej, należy skontaktować się z mechanikiem, aby wymienić ją na nową. Warto pamiętać, że uszkodzenie lub brak zawleczki sztangi turbiny może prowadzić do poważniejszych problemów z turbosprężarką, dlatego należy to rozwiązać jak najszybciej.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60