blog

Zatarty silnik po wymianie turbiny

28 stycznia 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis naprawy turbospręzarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Zdarzenie, jakim jest zatarty silnik po wymianie turbiny, spowodowane jest zazwyczaj brakiem zastosowania się do wytycznych związanych z wymianą turbiny na nową. Po pierwsze, wymieniając turbosprężarkę na nową, czy też po regeneracji ważna jest również wymiana oleju. Po drugie, wymienić należy także uszczelki na nowe, odradzamy stosowanie past, jak i silikonów uszczelniających, które mogą powodować brak drożności oraz mogą przedostać się z olejem do silnika przyczyniając się do jego zatarcia. Pamiętać trzeba także o oczyszczeniu przewodów oleju, w których mogą zalegać opiłki metalu. Zatarcie silnika jest na tyle poważną awarią, że w przypadku nowszych samochodów jest to dość droga naprawa natomiast jeśli chodzi o samochody starsze nieopłacalna, a jednym rozwiązaniem jest zakup nowego auta.

Zatarty silnik po wymianie turbiny

Jak zachowuje się zatarty silnik?

Zatarty silnik będzie wydawał podejrzane dźwięki w postaci charakterystycznego stukotu. Jest to efekt zacierania się panewek korbowodowych przy osiąganiu określonych obrotów. Do zatarcia się silnika przyczynia się również smarowanie, a raczej jego brak, dlatego też nie należy bagatelizować plam oleju pod samochodem, jak i kontrolki oleju na desce rozdzielczej. Silnik wymaga dobrego smarowania, dlatego bardzo ważne jest zalewanie turbiny olejem wysokiej jakości. Brak płynu chłodniczego również przyczynie się do zatarcia się silnika. Kolejną przyczyną zatarcia się silnika jest docieranie turbiny po regeneracji, jak i ogólna jazda po wymianie turbiny, częstym błędem jest suchy start, a także osiąganie wysokich obrotów na zimnym silniku.

Jak zachowuje się zatarty silnik?
Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Tomek
2023-01-13 13:28:16
Silnik może ulec zatarciu po wymianie turbiny z powodu różnych przyczyn. Kilka z nich może obejmować: Nieprawidłowy montaż: Jeśli turbosprężarka nie jest prawidłowo zamontowana, może to doprowadzić do uszkodzenia silnika. Nieprawidłowe ustawienie luzów zaworów: Jeśli luzy zaworów nie zostaną ustawione zgodnie z zaleceniami producenta, może to prowadzić do zatarcia silnika. Uszkodzenie mechaniczne: Jeśli podczas wymiany turbiny dochodzi do uszkodzenia innych części silnika, może to prowadzić do zatarcia silnika. Nieprawidłowe działanie systemu smarowania: Jeśli układ smarowania nie działa prawidłowo, to może prowadzić do zatarcia silnika. Nieprawidłowe działanie układu chłodzenia: Jeśli układ chłodzenia nie działa prawidłowo, to może prowadzić do przegrzania silnika i zatarciu. Warto pamiętać, że wymiana turbosprężarki powinna być przeprowadzana przez wykwalifikowanego specjalistę, który ma odpowiedni sprzęt oraz wiedzę, aby wykonać tą czynność bezpiecznie i poprawnie.
Jola
2021-07-07 15:19:48
Nie wiedziałam ze przed montażem turbiny po regeneracji, oprócz wymiany oleju należy dodatkowo zadbać o inne rzeczy. Dzięki!

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60