Zatarta turbina 1.9 TDI
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Do zatarcia turbiny dochodzi w sytuacji, kiedy nastąpi całkowity brak oleju silnikowego lub też w misce olejowej znajduje się jego niedostateczna ilość. Olej posiada nie tylko właściwości chłodzące, ale przede wszystkim smarne oraz antykorozyjne. Co więcej, brak oleju może spowodować nie tylko zatarcie turbosprężarki, ale również i jednostki napędowej.
W przypadku zatarcia turbity elementem, który ulega zazwyczaj awarii, jest wirnik. Podczas swojej pracy bez odpowiedniego smarowania, w przypadku kontaktu wirnika z obudową turbosprężarki, dochodzi do uszkodzenia jego łopatek. Te z kolei mogą się oderwać, jednocześnie doprowadzając do uszkodzenia silnika.
1. Objawy uszkodzonej turbiny w silniku 1.9 TDI
Awaria układu turbodoładowania objawia się pogorszoną pracą pojazdu – spadek osiągów, szarpanie, głośna praca turbosprężarki – to nieliczne, lecz często spotykane symptomy. Uszkodzoną turbinę sygnalizują również objawy, takie jak kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego, znaczny ubytek oleju spowodowany najczęściej jego wyciekami.
Jeżeli zastanawiasz się, jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w dieslu i nie posiadasz wystarczającej wiedzy z dziedziny mechaniki samochodowej, możesz to zrobić poprzez obserwację pracy pojazdu. Jak już zostało wspomniane, awaria turbo wiąże się z jej głośną pracą. Dźwięk uszkodzonej turbiny to najczęściej świst, gwizd oraz metaliczny zgrzyt ścierających się ze sobą metalowych elementów.
Awaria turbiny podczas jazdy
Nieoczekiwana usterka turbosprężarki podczas jazdy nie powinna zostać zbagatelizowana. Decyzja o kontynuowaniu podróży z niesprawną turbiną może przyczynić się do jej bardzo poważnej awarii, ale również doprowadzić może do uszkodzenia filtra cząstek stałych, jak i silnika pojazdu.
W sytuacji nagłej awarii należy jak najszybciej umówić wizytę w serwisie specjalizującym się w naprawach układów turbodoładowanych. Zaleca się przeprowadzanie systematycznej diagnostyki
układu turbodoładowania przed planowaną podróżą, uchroni to nie tylko właściciela pojazdu przed niespodziewaną awarią turbosprężarki podczas jazdy, ale również i samą turbosprężarkę przed jej poważną i nieodwracalną usterką.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
"Zatarta turbina" w silniku 1.9 TDI oznacza prawdopodobnie zablokowanie się turbosprężarki. Może to się zdarzyć z powodu braku smarowania olejem, nadmiernego użytkowania lub w wyniku dostania się obcych przedmiotów do turbosprężarki. Jeśli turbosprężarka zatrze się, może to spowodować uszkodzenie silnika i będzie trzeba ją wymienić. Ważne jest, abyśmy rozwiązali ten problem jak najszybciej, aby uniknąć dalszych uszkodzeń i drogich napraw.