Localizations image

Zapieczona geometria turbiny - objawy

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.33
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
regeneracja turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jeżeli zmagasz się z awarią turbosprężarki, jaką jest zapieczona geometria turbiny, objawy wskazujące na obecność korozji w turbosprężarce będzie odnosić się do pracy silnika samochodowego. Samochód zdecydowanie traci prędkość. W trakcie przyspieszenia odczuwalny jest brak dynamizmu, silnik nie rozwija w pełni swojej mocy, odczuwalne jest również szarpanie samochodu. Zapieczone kierownice turbiny, będąc w fazie zablokowania powodują, że turbosprężarka nie ma możliwości zmiany pozycji łopatek turbiny więc wykorzystanie masy spalin, które są transportowane w kierunku wirnika jest niecałkowite. Działanie turbo jest nieefektywne. Zapieczenie turbiny może być wynikiem niespalonego oleju silnikowego, który osadza się na przykład na wale turbiny. Powstały nagar, twardy osad, osiadając powoduje zużycie łożyska turbosprężarki, zatykając przy okazji przewody olejowe. Zablokowanie transportu cieczy smarnej przyczyniło się do usterki, jaką jest zatarta turbina. Objawy na pewno usłyszysz – są to zgrzyty, tarcie, czy metaliczne odgłosy.

Chcąc zapobiec awarii zapieczenia geometrii turbiny można dokonać działania, jakim jest czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania. Obecność specyfików na rynku motoryzacyjnym wspomaga profilaktykę zapobiegania gromadzenia się zanieczyszczeń w obszarze kierownicy łopatek turbiny. Jak wygląda krok po kroku czyszczenia zapieczenia geometrii turbosprężarki bez demontażu:

- Po rozgrzaniu silnika, odłączamy rurę wlotu, która jest ulokowana pomiędzy filtrem a turbosprężarką
- Silnik powinien pracować „na luzie”, wtedy powinno nastąpić dawkowanie cykliczne środka czyszczącego
- Po wykorzystaniu całego preparatu, zalecana jest jeszcze kilkunastominutowa praca jednostki napędowej
- Po przekręceniu kluczyka (zgaszenie silnika), montujemy węża dolotowego
- Zalecana jest jazda testowa w obrębie 5 kilometrów, żeby dotrzeć środek czyszczący

Powyższa metoda jest czynnością, którą może wykonać każdy laik motoryzacyjny, jednak efekt końcowy może być niezadowalający. Żeby dokonać wyczyszczenia zapieczonej turbiny, czyli zaawansowanego zabrudzenia zmiennej geometrii turbo, to najlepiej skonsultować się z fachowcami z zakresu turbosprężarek w autoryzowanym serwisie.

Zapieczona geometria turbiny - objawy

Awaria turbiny – objawy

Silnik samochodowy z układem turbodoładowania w fazie awarii przejawia się głównie przez spadek osiągów silnika. Turbo przyspieszenie jest wątpliwe, natomiast samochód pozostawiony na biegu jałowym faluje. Słyszalnym symptomem zbliżającej się usterki są przede wszystkim dźwięki uszkodzonej turbosprężarki. Odgłos tarcia może wskazywać na obcieranie elementów składowych turbiny, co jest wynikiem braku smarowania oleju układzie turbodoładowania. Gwizdy, świsty, huczenia niejednokrotnie zwiastują rozszczelnienie turbiny. Objawy, oprócz słyszalnych hałasów, możemy zauważyć w formie mocnego kopcenia. W zależności od zabarwienia, dym w wydechu sygnalizuje spalanie oleju silnikowego. Ważne jest zlokalizowanie momentu wydobycia się zadymienia w układu wydechowego. Jeżeli zauważysz dym w czasie odpalania silnika samochodowego, to problem może leżeć właśnie w nieszczelnych uszczelniaczach zaworowych ulokowanych w głowicy silnika. Natomiast silne białe zadymienie i charakterystyczny zapach spalonego oleju świadczy o poważnym uszkodzeniu turbosprężarki. Jeżeli tylko takowe się pojawi, warto szybko reagować i zlecić naprawę turbo. Warto też zwrócić uwagę na pojawienie się oleju silnikowego w rurze wydechowej lub w układzie ssącym. Może to być objaw usterki wirnika turbiny, który powoduje błędną lokalizację cieczy smarnej.

Jeżeli nie wiesz, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna, to warto zlecić diagnostykę autoryzowanemu serwisowi. Będziemy mieć wtedy gwarancję dokładnych, a nie powierzchownych oględzin, które zlokalizują źródło awarii. Tylko takie rozpoznanie pozwoli zakończyć proces regeneracji lub w przypadku mocnego uszkodzenia- wymiany turbo, sukcesem. Zawsze należy mieć na uwadze fakt, że jazda z uszkodzoną turbiną jest niebezpieczna i nieopłacalna. Im szybciej podejmiemy się naprawy usterki turbo, tym większa szansa, aby nas proces napraw ograniczył się tylko do regeneracji turbosprężarki. Turbina trwale uszkodzona nadaje się już tylko do wymiany, co finansowo mocno uderzy po kieszeni każdego miłośnika turbodoładowania. Oprócz tergo zwłoka i bagatelizujący stosunek do jazdy z awaryjną turbiną może doprowadzić do degradacji silnika samochodowego.

Awaria turbiny – objawy

Komentarze

Bartek 2023-01-13 12:57:34

Zapieczenie geometrii turbiny oznacza, że ​​podzespoły składowe turbosprężarki, takie jak łopatki turbiny i wałki kompresora, nie obracają się prawidłowo. To może prowadzić do uszkodzenia lub awarii turbosprężarki. Objawy zapieczenia geometrii turbiny to:
Brak mocy silnika: zapieczona geometria turbiny powoduje utratę ciśnienia doładowania, co skutkuje brakiem mocy silnika.
Trudności z uruchomieniem silnika: zapieczona geometria turbiny może prowadzić do trudności z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju.
Hukanie lub trzaskanie podczas pracy silnika: zapieczona geometria turbiny może powodować hałas lub trzaskanie podczas pracy silnika.
Wzrost zużycia paliwa: zapieczona geometria turbiny może prowadzić do wzrostu zużycia paliwa.
Błąd komputera: zapieczona geometria turbiny może powodować pojawienie się błędu w komputerze pokładowym, który będzie informował o problemie z turbosprężarką.
Jeśli zauważysz te objawy, należy natychmiast skontaktować się z mechanikiem, który zdiagnozuje i naprawi usterkę. Zapieczenie geometrii turbiny jest poważnym problemem, który może prowadzić do uszkodzenia silnika lub turbosprężarki.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO