Zamulona turbina podczas przyspieszania
Uczucie ociężałej, zamulonej pracy turbiny wskazywać może na poszerzoną turbodziurę. Przypomnijmy, że zjawisko turbodziury to zwłoka, opóźnienie na wciśnięty przycisk pedału gazu – chwilowy brak zwiększającej się prędkości. Zjawisko to spowodowane może być nieszczelnym siłownikiem podciśnieniowym lub przewodami układu turbodoładowania, a także zablokowanym mechanizmem zmiennej geometrii turbiny.
Jeżeli zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna zalecamy podpięcie pojazdu pod komputer diagnostyczny, dzięki niemu możliwy jest odczyt zapisanych błędów w pamięci sterownika. Po przeprowadzonej diagnostyce okazać się może ze turbosprężarka wymaga regeneracji.
1. Turbo po regeneracji – co warto wiedzieć
Po przeprowadzonej regeneracji turbiny, kiedy zostanie ona już zamontowana w pojeździe ważne jest, aby przeprowadzić jej adaptację. Docieranie turbiny po regeneracji wpływa na jej żywotność. Jeżeli Twoją turbinę po regeneracji charakteryzuje brak mocy, oznaczać to może ze proces ten nie został przeprowadzony z zachowaniem określonych standardów regeneracyjnych.
Wpływ na dalsze działanie turbiny, ma również styl jazdy. Poruszanie się wyłącznie do po mieście doprowadzić może do szybszego gromadzenia się nagaru na łopatkach spalin zmiennej geometrii blokując je. Tak więc jak jeździć po regeneracji turbiny? Należy pamiętać o tym, aby nie katować silnika wysokimi obrotami, kiedy nie jest on dostatecznie rozgrzany. Warto zadbać o cykliczną wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem. Również kontrolować trzeba poziom oleju i w razie potrzeby uzupełniać odpowiednią ilością. Zbyt wysoki poziom oleju powodował będzie liczne wycieki.
Biały dym z turbiny
Niestety biały dym z turbiny nie zwiastuje niczego dobrego. Wskazywać to może na nieszczelną turbinę, przez co spaliny nie trafiają do układu wydechowego, tylko uwalniają się przez jej obudowę. Również przedostawanie się oleju silnikowego z turbiny do układu wydechowego będzie powodowało powstawanie białych i czarnych kłębów dymu z układu wydechowego.
W połączeniu z zapachem palonego oleju zapowiada koniec elementu turbodoładowania, jakim jest turbina. Inne objawy zużycia turbiny w benzynie, jak i dieslu to jej głośna praca, zwiększone zużycie oleju oraz paliwa. Następuje również pogorszona praca jednostki napędowej pojazdu.
Dodaj komentarz
