Localizations image

Zamulona turbina podczas przyspieszania

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Uczucie ociężałej, zamulonej pracy turbiny wskazywać może na poszerzoną turbodziurę. Przypomnijmy, że zjawisko turbodziury to zwłoka, opóźnienie na wciśnięty przycisk pedału gazu – chwilowy brak zwiększającej się prędkości. Zjawisko to spowodowane może być nieszczelnym siłownikiem podciśnieniowym lub przewodami układu turbodoładowania, a także zablokowanym mechanizmem zmiennej geometrii turbiny.

Zamulona turbina podczas przyspieszania
Zamulona turbina podczas przyspieszania

Jeżeli zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna zalecamy podpięcie pojazdu pod komputer diagnostyczny, dzięki niemu możliwy jest odczyt zapisanych błędów w pamięci sterownika. Po przeprowadzonej diagnostyce okazać się może ze turbosprężarka wymaga regeneracji.

1. Turbo po regeneracji – co warto wiedzieć

Po przeprowadzonej regeneracji turbiny, kiedy zostanie ona już zamontowana w pojeździe ważne jest, aby przeprowadzić jej adaptację. Docieranie turbiny po regeneracji wpływa na jej żywotność. Jeżeli Twoją turbinę po regeneracji charakteryzuje brak mocy, oznaczać to może ze proces ten nie został przeprowadzony z zachowaniem określonych standardów regeneracyjnych.

Wpływ na dalsze działanie turbiny, ma również styl jazdy. Poruszanie się wyłącznie do po mieście doprowadzić może do szybszego gromadzenia się nagaru na łopatkach spalin zmiennej geometrii blokując je. Tak więc jak jeździć po regeneracji turbiny? Należy pamiętać o tym, aby nie katować silnika wysokimi obrotami, kiedy nie jest on dostatecznie rozgrzany. Warto zadbać o cykliczną wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem. Również kontrolować trzeba poziom oleju i w razie potrzeby uzupełniać odpowiednią ilością. Zbyt wysoki poziom oleju powodował będzie liczne wycieki.

Biały dym z turbiny

Niestety biały dym z turbiny nie zwiastuje niczego dobrego. Wskazywać to może na nieszczelną turbinę, przez co spaliny nie trafiają do układu wydechowego, tylko uwalniają się przez jej obudowę. Również przedostawanie się oleju silnikowego z turbiny do układu wydechowego będzie powodowało powstawanie białych i czarnych kłębów dymu z układu wydechowego.

Biały dym z turbiny
Biały dym z turbiny

W połączeniu z zapachem palonego oleju zapowiada koniec elementu turbodoładowania, jakim jest turbina. Inne objawy zużycia turbiny w benzynie, jak i dieslu to jej głośna praca, zwiększone zużycie oleju oraz paliwa. Następuje również pogorszona praca jednostki napędowej pojazdu.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Chwilowa utrata mocy podczas jazdy - objawy turbiny 16 września 2021

Chwilowa utrata mocy podczas jazdy - objawy turbiny

Spadek mocy silnika diesla, np. 1.9 TDI, w dużej mierze związany może być z ciśnieniem...

Typowe awarie w samochodach ze zmienną geometrią turbiny 22 lutego 2021

Typowe awarie w samochodach ze zmienną geometrią turbiny

Jeśli posiadasz auto ze zmienną geometrią turbiny, objawy mówiące o jej awarii...

Awaria turbiny podczas jazdy – jak postępować 19 października 2021

Awaria turbiny podczas jazdy – jak postępować

Jeżeli podczas jazdy doszło do awarii turbiny, jedynym słusznym rozwiązaniem...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO