blog

Zamulona turbina podczas przyspieszania

21 października 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
turbosprężarka

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Uczucie ociężałej, zamulonej pracy turbiny wskazywać może na poszerzoną turbodziurę. Przypomnijmy, że zjawisko turbodziury to zwłoka, opóźnienie na wciśnięty przycisk pedału gazu – chwilowy brak zwiększającej się prędkości. Zjawisko to spowodowane może być nieszczelnym siłownikiem podciśnieniowym lub przewodami układu turbodoładowania, a także zablokowanym mechanizmem zmiennej geometrii turbiny.

Zamulona turbina podczas przyspieszania

Jeżeli zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna zalecamy podpięcie pojazdu pod komputer diagnostyczny, dzięki niemu możliwy jest odczyt zapisanych błędów w pamięci sterownika. Po przeprowadzonej diagnostyce okazać się może ze turbosprężarka wymaga regeneracji.

1. Turbo po regeneracji – co warto wiedzieć

Po przeprowadzonej regeneracji turbiny, kiedy zostanie ona już zamontowana w pojeździe ważne jest, aby przeprowadzić jej adaptację. Docieranie turbiny po regeneracji wpływa na jej żywotność. Jeżeli Twoją turbinę po regeneracji charakteryzuje brak mocy, oznaczać to może ze proces ten nie został przeprowadzony z zachowaniem określonych standardów regeneracyjnych.

Wpływ na dalsze działanie turbiny, ma również styl jazdy. Poruszanie się wyłącznie do po mieście doprowadzić może do szybszego gromadzenia się nagaru na łopatkach spalin zmiennej geometrii blokując je. Tak więc jak jeździć po regeneracji turbiny? Należy pamiętać o tym, aby nie katować silnika wysokimi obrotami, kiedy nie jest on dostatecznie rozgrzany. Warto zadbać o cykliczną wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem. Również kontrolować trzeba poziom oleju i w razie potrzeby uzupełniać odpowiednią ilością. Zbyt wysoki poziom oleju powodował będzie liczne wycieki.

Biały dym z turbinyv

Niestety biały dym z turbiny nie zwiastuje niczego dobrego. Wskazywać to może na nieszczelną turbinę, przez co spaliny nie trafiają do układu wydechowego, tylko uwalniają się przez jej obudowę. Również przedostawanie się oleju silnikowego z turbiny do układu wydechowego będzie powodowało powstawanie białych i czarnych kłębów dymu z układu wydechowego.

W połączeniu z zapachem palonego oleju zapowiada koniec elementu turbodoładowania, jakim jest turbina. Inne objawy zużycia turbiny w benzynie, jak i dieslu to jej głośna praca, zwiększone zużycie oleju oraz paliwa. Następuje również pogorszona praca jednostki napędowej pojazdu.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.75

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.75
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Damian
2023-01-12 14:51:58
Zamulona turbina podczas przyspieszania może być spowodowana przez kilka czynników: Zanieczyszczenie oleju: Sadza i inne zanieczyszczenia mogą zatkać kanały i dysze turbosprężarki, co utrudnia jej działanie. Niski poziom oleju: Niedostateczny poziom oleju w silniku może prowadzić do niedostatecznego smarowania turbosprężarki i utrudnionego działania. Uszkodzenie zaworu wastegate: Zawór wastegate odpowiada za regulację ciśnienia doładowania. Jeśli jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do przeciążenia turbosprężarki i utrudnionego działania. Uszkodzenie układu dolotowego: Jeśli układ dolotowy jest uszkodzony lub zanieczyszczony, może to prowadzić do utrudnionego działania turbosprężarki. Nieprawidłowa regulacja parametrów silnika: Jeśli parametry silnika są nieprawidłowo ustawione, może to prowadzić do utrudnionego działania turbosprężarki. Aby rozwiązać problem z zamuloną turbiną podczas przyspieszania, należy skontaktować się z profesjonalnym warsztatem, aby ustalić przyczynę i przeprowadzić odpowiednie działania naprawcze.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60