Zamulona turbina podczas przyspieszania
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Uczucie ociężałej, zamulonej pracy turbiny wskazywać może na poszerzoną turbodziurę. Przypomnijmy, że zjawisko turbodziury to zwłoka, opóźnienie na wciśnięty przycisk pedału gazu – chwilowy brak zwiększającej się prędkości. Zjawisko to spowodowane może być nieszczelnym siłownikiem podciśnieniowym lub przewodami układu turbodoładowania, a także zablokowanym mechanizmem zmiennej geometrii turbiny.
Jeżeli zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna zalecamy podpięcie pojazdu pod komputer diagnostyczny, dzięki niemu możliwy jest odczyt zapisanych błędów w pamięci sterownika. Po przeprowadzonej diagnostyce okazać się może ze turbosprężarka wymaga regeneracji.
1. Turbo po regeneracji – co warto wiedzieć
Po przeprowadzonej regeneracji turbiny, kiedy zostanie ona już zamontowana w pojeździe ważne jest, aby przeprowadzić jej adaptację. Docieranie turbiny po regeneracji wpływa na jej żywotność. Jeżeli Twoją turbinę po regeneracji charakteryzuje brak mocy, oznaczać to może ze proces ten nie został przeprowadzony z zachowaniem określonych standardów regeneracyjnych.
Wpływ na dalsze działanie turbiny, ma również styl jazdy. Poruszanie się wyłącznie do po mieście doprowadzić może do szybszego gromadzenia się nagaru na łopatkach spalin zmiennej geometrii blokując je. Tak więc jak jeździć po regeneracji turbiny? Należy pamiętać o tym, aby nie katować silnika wysokimi obrotami, kiedy nie jest on dostatecznie rozgrzany. Warto zadbać o cykliczną wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem. Również kontrolować trzeba poziom oleju i w razie potrzeby uzupełniać odpowiednią ilością. Zbyt wysoki poziom oleju powodował będzie liczne wycieki.
Biały dym z turbinyv
Niestety biały dym z turbiny nie zwiastuje niczego dobrego. Wskazywać to może na nieszczelną turbinę, przez co spaliny nie trafiają do układu wydechowego, tylko uwalniają się przez jej obudowę. Również przedostawanie się oleju silnikowego z turbiny do układu wydechowego będzie powodowało powstawanie białych i czarnych kłębów dymu z układu wydechowego.
W połączeniu z zapachem palonego oleju zapowiada koniec elementu turbodoładowania, jakim jest turbina. Inne objawy zużycia turbiny w benzynie, jak i dieslu to jej głośna praca, zwiększone zużycie oleju oraz paliwa. Następuje również pogorszona praca jednostki napędowej pojazdu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Zamulona turbina podczas przyspieszania może być spowodowana przez kilka czynników:
Zanieczyszczenie oleju: Sadza i inne zanieczyszczenia mogą zatkać kanały i dysze turbosprężarki, co utrudnia jej działanie.
Niski poziom oleju: Niedostateczny poziom oleju w silniku może prowadzić do niedostatecznego smarowania turbosprężarki i utrudnionego działania.
Uszkodzenie zaworu wastegate: Zawór wastegate odpowiada za regulację ciśnienia doładowania. Jeśli jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do przeciążenia turbosprężarki i utrudnionego działania.
Uszkodzenie układu dolotowego: Jeśli układ dolotowy jest uszkodzony lub zanieczyszczony, może to prowadzić do utrudnionego działania turbosprężarki.
Nieprawidłowa regulacja parametrów silnika: Jeśli parametry silnika są nieprawidłowo ustawione, może to prowadzić do utrudnionego działania turbosprężarki.
Aby rozwiązać problem z zamuloną turbiną podczas przyspieszania, należy skontaktować się z profesjonalnym warsztatem, aby ustalić przyczynę i przeprowadzić odpowiednie działania naprawcze.