Zaczopowany otwór odprowadzający olej z korpusu środkowego turbosprężarki może prowadzić do poważnych problemów z układem smarowania, co z kolei może skutkować awarią komponentu. Jeśli dojdzie do takiej usterki w Twoim aucie, ważne jest podjęcie szybkich działań naprawczych. Poniżej przedstawiamy kilka kroków, które możesz podjąć, aby pozbyć się przedstawionego problemu:
1. Diagnoza przyczyny- spróbuj ustalić przyczynę zaczopowania otworu odprowadzającego olej z korpusu środkowego turbosprężarki. Może to być spowodowane nagromadzeniem się osadów oleju, uszkodzeniem samej turbiny lub innymi problemami z układem smarowania. Jeśli jednak nie posiadasz odpowiednich kwalifikacji oraz narzędzi, zalecamy w celu sprawdzenia turbo skontaktować się z serwisem.
2. Naprawa lub wymiana turbosprężarki- jeśli przyczyną problemu jest uszkodzenie turbosprężarki, konieczne może być jej naprawa. W zależności od stopnia zniszczenia można zdecydować się na usługę regenerację lub wymianę na fabrycznie nową część.
3. Oczyszczenie otworu odprowadzającego i sprawdzenie układu smarowania- jeśli awaria wynika z nagromadzenia się osadów oleju, można spróbować oczyścić otwór odprowadzający. Jednakże należy to robić ostrożnie, aby nie uszkodzić innych elementów. Jeśli nie wiesz, jak sprawdzić, czy turbina puszcza olej, skonsultuj się ze specjalistami.
Pamiętaj, że problemy z turbosprężarką i układem smarowania są poważnymi usterkami, dlatego należy je szybko zniwelować, aby podnieść komfort jazdy.
Turbina bierze olej objawy
Poniżej przedstawiamy kilka objawów, które mogą wskazywać na to, że turbina bierze olej:
- jednym z najbardziej powszechnych symptomów awarii jest obecność gęstego, niebieskiego dymu z wydechu,
- zmniejszenie mocy pojazdu oraz obniżenie osiągów silnika,
- podwyższone zużycie oleju może być wynikiem wycieku oleju z turbosprężarki,
- zauważalne opóźnienie w reakcji turbo,
- specyficzne dźwięki, takie jak gwizd, stukot lub świszczenie,
- obniżony poziom efektywności turbosprężarki.
Nowa turbina puszcza olej do intercoolera – jak to naprawić?
Jeżeli nowa turbosprężarka puszcza olej do intercoolera, zastosuj się do poniższych kroków:
1. Sprawdź instalację- upewnij się, że turbosprężarka została poprawnie zamontowana. Zweryfikuj, czy rurki i przewody są właściwie podłączone.
2. Sprawdź uszczelki- zweryfikuj stan uszczelek między turbo a układem dolotowym. Obserwuj, czy nie ma wycieków.
3. Łożyska i poziom oleju- sprawdź łożyska turbosprężarki pod kątem wycieków oleju.
4. Skontaktuj się z producentem turbosprężarki, zwłaszcza jeśli jest na gwarancji.
5. Montaż nowych uszczelek- w razie konieczności zamontuj nowe uszczelki, zlecając naprawę profesjonalistom.
W przypadku wątpliwości, jak zdiagnozować i pozbyć się awarii, skorzystaj z usług profesjonalnego mechanika.
Czy w turbinie powinien być olej?
Tak, w turbosprężarce (turbinie) samochodowej występuje olej. Główne zadania oleju w turbosprężarce to:
1. Smarowanie- olej smaruje łożyska i inne ruchome elementy wewnątrz podzespołu, co zmniejsza tarcie i zużycie.
2. Chłodzenie- olej pełni funkcję chłodzącą, pomagając utrzymać odpowiednią temperaturę w turbosprężarce podczas jej pracy.
3. Uszczelnianie- olej pomaga w utrzymaniu odpowiednich poziomów szczelności wewnątrz komponentu.
Pamiętaj, że ważne jest utrzymanie właściwego poziomu oleju w silniku, ponieważ jego niedobór może prowadzić do uszkodzenia turbiny z powodu niewystarczającego smarowania.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze