W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Koniec trzonka gruszki posiada zabezpieczenie sztangi turbiny, jest to malutka spinka, która asekuruje cięgno gruszki. W przypadku mechanicznego uszkodzenia zawleczki można ją bez problemu zakupić. Sztanga turbiny, jak i zawór podciśnieniowy, czyli gruszka turbiny pełnią jedna z ważniejszych ról, ponieważ reguluje poziom doładowania silnika. Niepoprawnie działająca gruszka turbiny przede wszystkim wpływa na spadek mocy samochodu, występuje efekt turbo dziury. W takim przypadku należy jak najszybciej naprawić usterkę oraz wyregulować sztangę turbiny. Regulacja sztangi turbiny to nic innego jak skrócenie sztangi turbiny, zabieg ten powoduje szybsze ciśnienie doładowania. Sztanga turbiny może również zostać wydłużona, wtedy zawór upustowy otwiera się wcześniej, co powoduje wolniejsze ciśnienie doładowania.
Dlaczego sztanga turbiny nie rusza się?
Otóż powodów może być kilka, jednym z nich może być zapieczone cięgno gruszki. Jeżeli nie ma zbyt dużego oporu, możemy użyć środka penetrującego, ważne jest, aby nie szarpać na siłę za sztangę, gdyż możemy ją uszkodzić. Inną przyczyną może być brak odpowiedniego ciśnienia w zaworze N75, ciśnienie możemy sprawdzić przy pomocy wakuometru. Zalecamy jednak udać się do serwisu, gdzie oprócz problemu ze sztangą turbiny serwisanci przeprowadzą przegląd turbosprężarki, pozwoli to na uniknięcie między innymi takich sytuacji, a także uchroni przed innymi awariami, ponieważ prawidłowa praca sztangi turbiny wpływa na pracę samochodu, ale i również na komfort jazdy.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze