Localizations image

Z jaką prędkością kręci się turbina?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jaki olej do silnika z turbosprężarką?

Taki, jaki zaleca stosować producent samochodu. Mimo wszystko, jeżeli jest to możliwe, warto wybrać olej syntetyczny, który zapewnia dużo lepszą ochronę wszystkim elementom układu smarowania niż mineralny. Jest przede wszystkim bardziej odporny na działanie wysokich temperatur, co ma olbrzymie znaczenie dla kondycji turbiny, rozgrzewającej się do nawet 900 stopni Celsjusza. Pod wpływem tak ogromnej temperatury słabej jakości olej może ulegać utlenianiu. Co z kolei prowadzi do wytrącania się osadów, które zatykają kanały smarowe turbiny.

Olej do auta z turbodoładowaniem - Jaki olej do silnika z turbo

Właściciele samochodów turbodoładowanych nie powinni pozostawiać przypadkowi kwestii wyboru oleju. Wszelkie zaniedbania, czy szukanie oszczędności bardzo szybko doprowadzają do poważnych problemów ze smarowaniem, czy odprowadzaniem ciepła z elementów znajdujących się w jej wnętrzu. Dlatego dobry olej do turbodoładowanego samochodu nie tylko powinien spełniać standardy i normy wymagane przez konstruktora, ale również pochodzić od renomowanego producenta. Budżetowi producenci często eksponują zalety swoich produktów, eksponując informacje o spełnianych normach, równocześnie nie informując, że nie są to najwyższe i najbardziej wyśrubowane wymagania.

Oleje syntetyczne do nowoczesnych silników z turbo - Jaki olej do turbo

Oleje syntetyczne cechują się wręcz doskonałą odporność na utlenianie w wysokich temperaturach oraz zdolność do przeciwdziałania tworzeniu się osadów na najwyższych częściach turbosprężarki i silnika. Tym samym nowoczesne silniki wyposażone w turbinę otrzymują najlepszą ochronę. Wysokiej jakości olej syntetyczny będzie skutecznie odprowadzał ciepło z najważniejszych części silnika, poprawiając jego osiągi oraz niezawodność i trwałość. Bardzo duże temperatury przy łożyskach podzespołu mogą doprowadzić do lokalnego przegrzania oleju mineralnego i wystąpieniu innych problemów, począwszy od szybkiego utlenienia, aż do zwęglenia oleju.

Jaki wpływ ma olej na turbosprężarkę? - Jaki olej do wysilonego silnika

Wybór właściwego oleju silnikowego jest bardzo ważny. W sklepach dostępne są oleje syntetyczne oraz tańsze oleje półsyntetyczne i mineralne. Nie bez powodu wielu producentów rekomenduje stosowanie olejów syntetycznych. Są one bowiem odporne na wysokie temperatury i mają znacznie dłuższą żywotność niż półsyntetyki i oleje mineralne. Zarówno olej mineralny, jak i półsyntetyczny trafia do łożysk turbiny z większym opóźnieniem niż olej syntetyczny, co grozi uszkodzeniem i koniecznością naprawy turbosprężarki. Co więcej, nieprawidłowo dobrany olej wytwarza szkodliwy, biało-zielonożółty osad zwany nagarem. Nagar osadzający się w przewodach olejowych i otworach dopływu skraca żywotność turbiny i przyspiesza potrzebę czyszczenia tego podzespołu.

Komentarze

Daniel 2022-12-30 14:01:12

Prędkość obrotowa turbiny zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj silnika, moc silnika, rodzaj turbosprężarki i warunki jazdy. W przypadku turbosprężarek osiowych stosowanych w silnikach samochodów osobowych, prędkość obrotowa może wynosić od ok. 50 000 do ok. 150 000 obrotów na minutę (obr./min). W przypadku turbosprężarek radialnych stosowanych w silnikach ciężarowych lub maszynach budowlanych, prędkość obrotowa może być nawet większa i wynosić od ok. 80 000 do ok. 200 000 obrotów na minutę (obr./min). Prędkość obrotowa turbiny jest również zależna od obciążenia silnika i warunków jazdy. Im większe obciążenie silnika, tym większa prędkość obrotowa turbiny. Podczas jazdy z niskimi obciążeniami, takimi jak jazda z niską prędkością lub na wprost, prędkość obrotowa turbiny może być niższa. Natomiast podczas jazdy z dużymi obciążeniami, takimi jak gwałtowne przyspieszanie lub jazda pod górę, prędkość obrotowa turbiny może być wyższa.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO