
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Z czego zrobiona jest turbosprężarka?
Kadłub turbiny wykonywany jest z materiału o nazwie „Niresit”, który charakteryzuje się wysoką żaroodpornością, odpornością na ścieranie i korozję. Z kolei kadłuby sprężarki zrobione są z materiału o nazwie „Inconel”, „MarM247” lub tytan. W nowszych samochodach, w których zwraca się uwagę w dużej mierze na koszty ekologii, silniki są znacząco wysilone. Ich objętość skokowa jest coraz mniejsza, a uzyskiwane moce znamionowe porównywalne do wcześniej stosowanych silników o większej objętości. Niewykorzystanie turbin w nowoczesnych jednostkach napędowych jest już na porządku dziennym.
Turbosprężarka - Praca turbosprężarki
Jak już sama nazwa wskazuje, każda turbosprężarka składa się z dwóch głównych części – turbiny i sprężarki. Pierwsza z części jest napędzana gazami spalinowymi, a to pozwala na jednoczesne napędzanie sprężarki i sprężenie świeżego powietrza wpadającego do silnika. Mówiąc w uproszczeniu ten podzespół pozwalana na wtłoczenie do silnika większej ilości powietrza, niż normalnie by tam trawiło bez jego pomocy. A to, po zwiększeniu dawki podawanego paliwa, pozwala na zwiększenie mocy, gdy sytuacja tego wymaga. Istotną zaletą turbosprężarki jest już sam fakt używania spalin do napędzenia tego podzespołu, ponieważ dzięki temu można odzyskać część energii, która w silniku wolnossącym byłaby bezpowrotnie tracona.

Budowa turbiny – Turbosprężarki - Turbodoładowanie
Turbosprężarkę dzielimy na dwa podstawowe elementy – turbinę i sprężarkę, które stanowią stronę gorącą i zimną. Turbina – strona gorąca, jest elementem układu wylotowego silnika, z kolei sprężarka stanowi element układu dolotowego jednostki napędowej. Do budowy tego podzespołu wchodzą również pierścienie uszczelniające, łożyska oraz kanały olejowe. Dzięki turbosprężarce możliwe jest doprowadzenie znacznie większej ilości tlenu, który niezbędny jest do procesu spalania, przez co zwiększa się moc silnika spalinowego.

Awarie, koszty i inne informacje - Czy należy się jej bać? - Turbosprężarka
Turbosprężarka nie jest wiecznym podzespołem i przytrafić jej się mogą rozmaite usterki i awarie. Część z tych usterek wynika ze zużycia eksploatacyjnego, a część z zaniedbań użytkowników, szczególnie w starszych samochodach. Pamiętajmy, że krytycznie ważnym dla bezawaryjnej pracy turbiny jest jej smarowanie. Nie należy się bać układu turbodoładowania. Jednakże pamiętajmy, żeby unikać zaniedbanych pojazdów z turbodoładowaniem, chyba że od razu mamy przewidziany budżet na ich mechaniczną reanimację.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze