Localizations image

Z czego zrobiona jest turbosprężarka?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Z czego zrobiona jest turbosprężarka?

Kadłub turbiny wykonywany jest z materiału o nazwie „Niresit”, który charakteryzuje się wysoką żaroodpornością, odpornością na ścieranie i korozję. Z kolei kadłuby sprężarki zrobione są z materiału o nazwie „Inconel”, „MarM247” lub tytan. W nowszych samochodach, w których zwraca się uwagę w dużej mierze na koszty ekologii, silniki są znacząco wysilone. Ich objętość skokowa jest coraz mniejsza, a uzyskiwane moce znamionowe porównywalne do wcześniej stosowanych silników o większej objętości. Niewykorzystanie turbin w nowoczesnych jednostkach napędowych jest już na porządku dziennym.

Turbosprężarka - Praca turbosprężarki

Jak już sama nazwa wskazuje, każda turbosprężarka składa się z dwóch głównych części – turbiny i sprężarki. Pierwsza z części jest napędzana gazami spalinowymi, a to pozwala na jednoczesne napędzanie sprężarki i sprężenie świeżego powietrza wpadającego do silnika. Mówiąc w uproszczeniu ten podzespół pozwalana na wtłoczenie do silnika większej ilości powietrza, niż normalnie by tam trawiło bez jego pomocy. A to, po zwiększeniu dawki podawanego paliwa, pozwala na zwiększenie mocy, gdy sytuacja tego wymaga. Istotną zaletą turbosprężarki jest już sam fakt używania spalin do napędzenia tego podzespołu, ponieważ dzięki temu można odzyskać część energii, która w silniku wolnossącym byłaby bezpowrotnie tracona.

Budowa turbiny – Turbosprężarki - Turbodoładowanie

Turbosprężarkę dzielimy na dwa podstawowe elementy – turbinę i sprężarkę, które stanowią stronę gorącą i zimną. Turbina – strona gorąca, jest elementem układu wylotowego silnika, z kolei sprężarka stanowi element układu dolotowego jednostki napędowej. Do budowy tego podzespołu wchodzą również pierścienie uszczelniające, łożyska oraz kanały olejowe. Dzięki turbosprężarce możliwe jest doprowadzenie znacznie większej ilości tlenu, który niezbędny jest do procesu spalania, przez co zwiększa się moc silnika spalinowego.

Awarie, koszty i inne informacje - Czy należy się jej bać? - Turbosprężarka

Turbosprężarka nie jest wiecznym podzespołem i przytrafić jej się mogą rozmaite usterki i awarie. Część z tych usterek wynika ze zużycia eksploatacyjnego, a część z zaniedbań użytkowników, szczególnie w starszych samochodach. Pamiętajmy, że krytycznie ważnym dla bezawaryjnej pracy turbiny jest jej smarowanie. Nie należy się bać układu turbodoładowania. Jednakże pamiętajmy, żeby unikać zaniedbanych pojazdów z turbodoładowaniem, chyba że od razu mamy przewidziany budżet na ich mechaniczną reanimację.



Komentarze

Przemek 2022-12-30 13:41:33

Turbosprężarka składa się z kilku głównych elementów:
Koła kompresji: to koło zębate, które jest umieszczone w komorze kompresji i napędzane przez ciśnienie spalin.
Koło turbiny: to koło zębate, które jest umieszczone w komorze spalin i napędzane przez ciśnienie spalin.
Obudowa: to element, który łączy koła kompresji i turbiny oraz zapewnia ich prawidłowe położenie. Obudowa jest zazwyczaj wykonana z metalu lub innego trwałego materiału, takiego jak stopy metali lub tworzywa sztuczne.
Sprężarka: to element, który zwiększa ciśnienie powietrza dostarczanego do silnika. Sprężarka składa się z koła kompresji, które jest napędzane przez silnik, oraz obudowy, w której znajduje się koło.
Turbina: to element, który wykorzystuje ciśnienie spalin, aby napędzać koło turbiny. Turbina składa się z koła turbiny oraz obudowy, w której znajduje się koło.
Układ dolotowy: to element, który dostarcza powietrze do sprężarki i umożliwia jej pracę. Układ dolotowy składa się z rury dolotowej oraz zaworu regulującego przepływ powietrza.
Układ wydechowy: to element, który odprowadza spaliny z turbiny do atmosfery. Układ wydechowy składa się z rury wydechowej oraz zaworu regulującego przepływ spalin.
Koło dystrybucji: to element, który łączy obudowę sprężarki i turbiny z układem dolotowym i wydechowym. Koło dystrybucji jest zazwyczaj wykonane z metalu lub innego trwałego materiału i umożliwia ruch spalin pomiędzy poszczególnymi elementami turbosprężarki.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO