Z czego składa się turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbosprężarka składa się z tzw. części gorącej i części chłodnej oraz rdzenia. Część gorąca, czyli turbina, jest częścią układu wydechowego i zasilany jest poprzez spaliny, które trafiają tam z silnika; składa się z wirnika oraz części żeliwnej. Ze względu na wysoką temperaturę spalin elementy te są wykonane z odpornych na gorąc materiałów. Z kolei część zimna – sprężarka - jest częścią układu dolotowego jednostki napędowej; składa się z koła kompresji, czapki aluminiowej, a także ze specjalnego zaworu upustowego. Koras (rdzeń) stanowi serce naszej turbosprężarki, łączy wspólnym wałem obie części turbosprężarki. Rdzeń składa się z odpowiednio wyważonego wirnika oraz koła kompresji.
Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy - Turbina samochodowa
Budowa turbosprężarki jest stosunkowo prosta, składa się ona z: tzw. części gorącej, części zimnej, a także z rdzenia. Część gorąca – turbina – zasilana jest poprzez spaliny, część zimna to natomiast sprężarka, która wchodzi w skład układu dolotowego jednostki napędowej. Turbosprężarkę produkuje się z takich materiałów, jak: „Niresist” (wykorzystywany jest na kadłuby turbin), stopy aluminium (do budowy kadłubów sprężarek); „Inconel”,„MarM247” lub tytan (wirniki turbin). Wszystkie te materiały, które stosuje się do budowy wirników turbin, charakteryzują się wysoką żaroodpornością. Współczesne turbosprężarki mają dość ciężkie warunki pracy: wysokie prędkości obrotowe, które przewyższają nawet 200 tys. obr/min; wysokie temperatury spalin.
Zasada działania turbosprężarki - Turbosprężarka budowa i zasada działania
Działanie turbosprężarki polega na tym, że jest ona napędzana przez gazdy wylotowe silnika spalinowego, które przepływają przez wirnik turbiny, a następnie wydalane są przez układ wydechowy. Potem przez wał ruch obrotowy wirnika turbiny przekazywany jest na wirnik sprężarki. Wirnik sprężarki z kolei spręża powietrze wpadające przez dolot i filtr. Następnie to powietrze może być kierowane prosto do kolektora dolotowego, jednak w większości nowoczesnych samochodów stosuje się intercooler, w którym rozgrzane po sprężaniu powietrze jest ponownie chłodzone przed wprowadzeniem do komory spalania.
Budowa i rodzaje turbin - Rodzaje turbin samochodowych
W budowie turbosprężarki jesteśmy w stanie wydzielić stronę gorącą i zimną, a także korpus środkowy. Strona gorąca często jest nazywana stroną wydechową turbiny; ze względu na wysokie temperatury elementy muszą być wykonane z materiałów o wysokiej żaroodporności. Strona zimna składa się z koła i obudowy oraz w niektórych przypadkach zaworu upustowego. W korpusie środkowym znajdują się łożyska; w znacznej większości przypadków są to łożyska ślizgowe wykonane ze stopu brązu, chociaż coraz częściej spotykamy ceramiczne łożyska. Wyróżniamy trzy rodzaje turbosprężarek: „Free float” – swobodny przepływ; z zaworem upust spalin „Wastegate”, a także VNT/VTG, którą inaczej nazywamy „zmienna geometria”.
Jak działa turbosprężarka? Zasada działania, budowa - Turbosprężarka budowa
Turbosprężarka składa się z turbiny samochodowej i sprężarki, które są osadzone na jednym wale i służą do doładowania silnika spalinowego. Działanie turbosprężarki wynika z napędu wirnika turbiny, a kierowana energia spalin napędza wirnik sprężarki. A więc, sprężone powietrze ze sprężarki zasila silnik, co przekłada się na wzrost mocy w cylindrze.
Do elementów, z których składa się turbosprężarka należą przede wszystkim: wirnik turbiny i sprężarki, kadłub sprężarki i turbiny, kadłub środkowy, łożysko oporowe i ślizgowe, kanały olejowe, wałek turbosprężarki i pierścienie uszczelniające.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka składa się z kilku podstawowych części:
Sprężarki: składa się z komory sprężarki, wałka kompresora oraz łożysk kompresora. Zasadniczą rolą tego podzespołu jest kompresowanie powietrza dostarczanego do silnika.
Turbiny: składa się z komory spalania, wałka turbiny oraz łożysk turbiny. Gazy wylotowe z silnika napędzają turbinę, co powoduje obrót wałka kompresora.
Wał łączący: połączenie między sprężarką a turbiną. Przenosi moc z turbiny do kompresora.
Osłona termiczna: element chroniący sprężarkę oraz turbinę przed przegrzaniem.
Układ chłodzenia: system chłodzenia wałka turbiny oraz kompresora.
Układ dolotowy: składa się z intercoolera oraz kolektora dolotowego. Jest odpowiedzialny między innymi za dostarczanie powietrza do silnika.
Układ wydechowy: składa się z kolektora wydechowego oraz katalizatora. Jest odpowiedzialny za odprowadzanie spalin z silnika.