Z czego się składa turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbina, inaczej turbosprężarka, składa się z turbiny i sprężarki, które są osadzone na wspólnym wale. Turbina, czyli również strona gorąca - ze względu na wysokie temperatury jej elementy muszą być wykonane z materiałów charakteryzujących się wysoką żaroodpornością – zarówno obudowa, jak i koło z wałem. Dlatego, że w tej części uwalniana jest energia ze spalin, która napędza sprężarkę. Z kolei strona zimna, inaczej kompresji, składa się z koła i obudowy, a także w niektórych przypadkach z zaworu upustowego. Dzięki prędkości obrotowej koła zasysane jest powietrze, które następnie przez obudowę kompresora wypychane jest do intercoolera.
Budowa turbiny – Turbosprężarki - Turbina co to
Turbosprężarkę jesteśmy w stanie podzielić na dwie podstawowe części: turbinę oraz sprężarkę, które stanowią odpowiednio stronę gorącą i zimną. Strona gorąca – turbina, to element układu wylotowego silnika, z kolei sprężarka stanowi element układu dolotowego jednostki napędowej. Do budowy turbosprężarki wchodzą również pierścienie uszczelniające, łożyska oraz kanały olejowe.
Dzięki temu urządzeniu możliwe jest doprowadzenie większej ilości tlenu, który jest niezbędny do procesu spalania, przez co zwiększa się moc silnika spalinowego.
1. Turbosprężarka, budowa i zasada działania turbiny - Turbosprężarka budowa i zasada działania
Turbosprężarka to urządzenie wirnikowe, służące do doładowania silnika spalinowego. Składa się ona z turbiny i sprężarki osadzonych na tym samym wale. Turbina, inaczej strona gorąca, zasilana jest spalinami z silnika, a sprężone powietrze poprzez sprężarkę (strona chłodna) zasila silnik. Dlatego do cylindra wprowadzana jest ilość powietrza, dzięki czemu wzrasta właśnie moc silnika, większy jest też stopień sprężenia, dzięki czemu rośnie sprawność całego układu. Turbosprężarka jest urządzeniem prostym i wydajnym, lecz nie do końca wolnym od wad – do nich możemy zaliczyć między innymi wrażliwość na niewłaściwą eksploatację.
2. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Turbina samochodowa
Objawy uszkodzonej turbosprężarki jest dostrzec bardzo łatwo, jest to między innymi odczuwalny spadek mocy – samochód niechętnie zabiera się do startu, zaś wchodzenie w wysoki zakres obrotów sprawia dużo problemów. Innym symptomem uszkodzenia turbiny jest zauważalny ubytek oleju silnikowego, ponieważ urządzenie turbo pożera o wiele większą ilość środka smarnego z powodu zwiększonego tarcia. Kolejnym objawem świadczącym o uszkodzeniu turbosprężarki jest hałas dochodzący z komory silnika – gdy jego tony zmieniają swoje natężenie, stają się głośniejsze lub tracą jednostajność, może to wskazywać na problem z wirnikiem turbo. Jeszcze innym objawem awarii turbiny, który zobaczymy gołym okiem, jest wydostający się z rury wydechowej gęsty, ciemny dym.
3. Budowa i rodzaje turbin – Turbosprężarki - Budowa turbiny
Turbosprężarka składa się z trwale połączonych ze sobą zespołów – turbiny i sprężarki. Cały zespół turbiny składa się z wirnika, który jest połączony z wałkiem, z licznymi wyprofilowanymi łopatkami. Z kolei zespół sprężarki złożony jest z wirnika sprężającego, który umieszczony jest w muszli sprężającej zamkniętej przednią częścią korpusu centralnego.
Jesteśmy w stanie wyróżnić kilka rodzajów turbosprężarek: standardowa, nazywana również „Free float”, czyli swobodny przepływ – najbardziej podstawowy typ; hybrydowa – dokonano w niej pewnych zmian w celu uzyskania właściwości i parametrów nieosiągalnych dla podstawowych podzespołów; Twin Scroll – jest ona zbliżona do standardowej; VTG – ze zmienną geometrią.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka składa się z trzech głównych elementów: sprężarki, turbiny oraz rdzenia między nimi.
Sprężarka: Jest to kompresor, który jest napędzany przez gazy spalinowe, które przepływają przez turbinę. Sprężarka jest odpowiedzialna za kompresowanie powietrza dostarczanego do silnika, dzięki czemu jego pojemność zwiększa się.
Turbina: Jest to element napędzany przez gazy spalinowe pochodzące z komory spalania. Gazy te przepływają przez turbinę, co powoduje jej obrót i tym samym napędza kompresor.
Rdzeń między kompresorem a turbiną: Jest to część, która łączy sprężarkę z turbiną i przeprowadza kompresowane powietrze z kompresora do turbiny.
Łożyska: te elementy pozwalają na stabilny obrót wału turbosprężarki.
Uszczelniacze: mają za zadanie zapobiegać przedostawaniu się oleju z silnika do wnętrza turbosprężarki
Chłodzenie : Turbosprężarka może posiadać system chłodzenia, który pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury w trakcie pracy.
System sterowania : Turbosprężarka może posiadać system sterowania, który pozwala na regulację przepływu powietrza i tym samym pozwala na uzyskanie optymalnej mocy silnika.