
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Większy pobór paliwa świadczyć może o zużyciu turbiny, jeżeli towarzyszy temu nagły spadek osiągów pojazdu, kłęby dymu wydobywające się z rury układu wydechowego oraz kontrolka błędu silnika, to prawdopodobieństwo, że doszło do usterki turbiny wzrasta. Zepsuta turbina – objawy to również szarpanie pojazdem podczas przyspieszania, obecność oleju na zewnętrznej obudowie turbiny, jak i w układzie dolotowym. Często słychać również dźwięk uszkodzonej turbiny taki, jak chociażby wycie, zgrzytanie, tarcie ze sobą metalowych elementów, ale również charakterystyczny gwizd podczas przyspieszania.

Temperatura turbiny w dieslu sięgać może nawet do 900 °C, co w przypadku niedostatecznego smarowania może zniszczyć lub zdeformować niektóre komponenty turbin takich jak, chociażby wirnik lub koło kompresji.
1. Kiedy turbina do regeneracji powinna zostać oddana?
Już pierwsze objawy uszkodzonej turbiny w benzynie, jak i w dieslu powinny wymusić na właścicielu pojazdu wykonanie telefonu do serwisu w celu umówienia się na proces regeneracji. Oczywiście jeżeli po wystąpieniu objawów kierowca będzie zwlekał z naprawą, to nie tylko zafunduje sobie dawkę niepotrzebnych wydatków, ale również doprowadzić może do awarii innych części samochodu – filtra cząstek stałych lub też jednostki napędowej. Tak więc odpowiedź na pytanie, jakim jest uszkodzona turbina i czy można jechać w takiej sytuacji samochodem, jest jak najbardziej przecząca.
Jak olej silnikowy wpływa na turbo?
Olej ma bardzo istotny wpływ na pracę turbosprężarki, ale również i na pozostałe części pojazdu. Jego główną funkcją jest zapewnienie prawidłowego smarowania elementów metalowych, zapobieganie przed ich korozją oraz dodatkowe chłodzenie turbiny. Niewystarczająca ilość oleju doprowadzić może nie tylko do zatarcia turbiny, ale również do uszkodzenia silnika. Dokonując wyboru oleju nie należy sugerować się wyłącznie ceną, ponieważ szukając oszczędności zdecydowanie nie wydłużysz żywotności turbo.

W przypadku uzupełniania oleju należy zasięgnąć wiedzy na ten temat, nie ma ściśle określonej ilości, ponieważ jest to uzależnione od pojemności silnika – im większy motor, tym większa ilość oleju silnikowego będzie wymagana. Zbyt wysoki poziom oleju powodować może wycieki nie tylko poza obudowę turbo, ale również i do dolotu, a nawet wydechu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze