Wzmożone spalanie = Uszkodzona turbina
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Większy pobór paliwa świadczyć może o zużyciu turbiny, jeżeli towarzyszy temu nagły spadek osiągów pojazdu, kłęby dymu wydobywające się z rury układu wydechowego oraz kontrolka błędu silnika, to prawdopodobieństwo, że doszło do usterki turbiny wzrasta. Zepsuta turbina – objawy to również szarpanie pojazdem podczas przyspieszania, obecność oleju na zewnętrznej obudowie turbiny, jak i w układzie dolotowym. Często słychać również dźwięk uszkodzonej turbiny taki, jak chociażby wycie, zgrzytanie, tarcie ze sobą metalowych elementów, ale również charakterystyczny gwizd podczas przyspieszania.
Temperatura turbiny w dieslu sięgać może nawet do 900 °C, co w przypadku niedostatecznego smarowania może zniszczyć lub zdeformować niektóre komponenty turbin takich jak, chociażby wirnik lub koło kompresji.
1. Kiedy turbina do regeneracji powinna zostać oddana?
Już pierwsze objawy uszkodzonej turbiny w benzynie, jak i w dieslu powinny wymusić na właścicielu pojazdu wykonanie telefonu do serwisu w celu umówienia się na proces regeneracji. Oczywiście jeżeli po wystąpieniu objawów kierowca będzie zwlekał z naprawą, to nie tylko zafunduje sobie dawkę niepotrzebnych wydatków, ale również doprowadzić może do awarii innych części samochodu – filtra cząstek stałych lub też jednostki napędowej. Tak więc odpowiedź na pytanie, jakim jest uszkodzona turbina i czy można jechać w takiej sytuacji samochodem, jest jak najbardziej przecząca.
Jak olej silnikowy wpływa na turbo?
Olej ma bardzo istotny wpływ na pracę turbosprężarki, ale również i na pozostałe części pojazdu. Jego główną funkcją jest zapewnienie prawidłowego smarowania elementów metalowych, zapobieganie przed ich korozją oraz dodatkowe chłodzenie turbiny. Niewystarczająca ilość oleju doprowadzić może nie tylko do zatarcia turbiny, ale również do uszkodzenia silnika. Dokonując wyboru oleju nie należy sugerować się wyłącznie ceną, ponieważ szukając oszczędności zdecydowanie nie wydłużysz żywotności turbo.
W przypadku uzupełniania oleju należy zasięgnąć wiedzy na ten temat, nie ma ściśle określonej ilości, ponieważ jest to uzależnione od pojemności silnika – im większy motor, tym większa ilość oleju silnikowego będzie wymagana. Zbyt wysoki poziom oleju powodować może wycieki nie tylko poza obudowę turbo, ale również i do dolotu, a nawet wydechu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Wzmożone spalanie może być jednym z objawów uszkodzenia turbiny, jednak nie jest to jedyny powód. Wzmożone spalanie może być również spowodowane innymi czynnikami, takimi jak, np.: niedrożność filtra powietrza, uszkodzenie lub brak regulacji ciśnienia oleju, uszkodzenie lub brak regulacji ciśnienia doładowania, uszkodzenie lub brak regulacji ciśnienia dolotowego lub uszkodzenie lub brak regulacji ciśnienia wydechowego. Dlatego trzeba przeprowadzić odpowiednią diagnostykę, żeby określić przyczynę wzmożonego spalania.