Wymiana turbiny – krok po kroku
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Przygotowaliśmy krótki poradnik dotyczący tego, jak powinna wyglądać wymiana turbiny krok po kroku. Pierwsze od czego należy rozpocząć demontaż turbiny 1.9 TDI to przygotowanie niezbędnych narzędzi. Potrzebne nam będą: klucz typu C (12-13), klucz 17-tka – potrzebny on będzie do dokręcenia rurki dopływu oleju (wymagane będzie jego spiłowanie), klucz oczkowy 16-tka – odkręcać nim będziemy wspornik łączący turbosprężarkę z silnikiem, kluczem nasadowym 10 lub kluczem nasadowym torx, będziemy będziemy od spodu samochodu odkręcać spływ oleju pod turbiną. Pierwszą czynnością, jaką należy wykonać, jest wymontowanie filtra powietrza wraz z przewodami, następnie odkręcamy przewód doprowadzający olej do turbiny – na tym etapie będzie potrzebna spiłowana 17-tka. Od spodu turbiny odkręcamy spływ oleju wraz ze wspornikiem trzymającym turbosprężarkę. Następnie rozmontowujemy kolektor od turbo i wyjmujemy turbinę. W przypadku problemów z odkręceniem śrub warto sobie pomóc WD40. Wymiana turbiny – cena nie jest szczególnie wygórowana, więc jeśli nie jesteśmy w stanie samodzielnie tego zrobić, lepiej skorzystać z usług serwisu.
Montaż turbo | Krok po krok
Montaż turbo jest odwróconą wersją demontażu, czyli dokręcamy i mocujemy wszystko zaczynając od włożenia turbiny, następnie dokręcamy kolektor do turbosprężarki, dokręcamy wspornik oraz spływ oleju. Przy ponownym montażu turbo rekomendujemy wymianę oleju na świeży. Podłączamy przewody oraz filtr powietrza. Ważne jest, aby przy montażu turbo zastosować nowe uszczelki, odradzamy stosowanie past uszczelniających. Kolejnym etapem jest docieranie turbiny po regeneracji, polegające na pozwoleniu silnikowi, aby pracował on na biegu jałowym przez około 30 minut. Kategorycznie zabrania się zwiększania obrotów podczas procesu docierania się.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Wymiana turbosprężarki jest skomplikowanym procesem, który powinien być przeprowadzony przez wykwalifikowanego specjalistę. Poniżej przedstawiono ogólne kroki, jakie należy wykonać przy wymianie turbosprężarki:
Demontaż: aby wymienić turbosprężarkę, należy najpierw demontować części, które ją otaczają, takie jak intercooler, układ dolotowy, wydechowy itp.
Osłona: po demontażu osłony, należy zdemontować pozostałe elementy, takie jak węże, rury, przewody i inne elementy, które utrudniają dostęp do turbosprężarki.
Łączenie: następnie należy odłączyć przewody, węże, rury oraz inne elementy łączące turbosprężarkę z silnikiem.
Demontaż: po odłączeniu wszystkich elementów, należy demontować turbosprężarkę z silnika.
Montaż: po zdemontowaniu starej turbosprężarki, należy zamontować nową, zaczynając od połączenia wszystkich elementów z silnikiem oraz osłoną.
Sprawdzenie: po zamontowaniu nowej turbosprężarki, należy przeprowadzić próby silnika oraz sprawdzić, czy wszystko działa prawidłowo.
Wymiana oleju: po regeneracji lub wymianie turbosprężarki, należy wymienić olej silnikowy.
Przegląd: po wymianie turbosprężarki, zaleca się przeprowadzenie przeglądu pojazdu, w celu wykrycia ewentualnych problemów i usterek.
Warto pamiętać, że wymiana turbosprężarki jest skomplikowanym procesem i wymaga doświadczenia oraz specjalistycznego sprzętu.