Demontaż i montaż turbosprężarki do regeneracji – Wymiana turbiny | Melett ASO
W przypadku uszkodzenia układu turbodoładowania Garrett, KKK itd. potrzebna jest wymiana urządzenia lub jego regeneracja, która także wiąże się z wymontowaniem turbosprężarki.
Wymiana turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Proces regeneracji turbosprężarki
Proces naprawy zaczyna się jeszcze przed demontażem urządzenia, ponieważ na samym początku należy wypłukać układ smarowania, czego dokonuje się poprzez wymianę filtra i oleju oraz uruchomienie jednostki napędowej na czas od 10 do 20 minut, po czym wylać olej i wymontować turbosprężarkę. Demontaż urządzenia polega na odłączeniu przewodów dolotowych i olejowych od urządzenia, a także odkręceniu turbosprężarki od kolektora wylotowego jednostki napędowej.
Po zdemontowaniu układu turbodoładowania przychodzi czas na dokładną diagnostykę w celu znalezienia przyczyny awarii, ponieważ większość usterek turbosprężarek spowodowana jest źle działającymi innymi podzespołami, takimi jak pompa oleju czy sam silnik. Należy sprawdzić ciśnienie oleju i drożność przewodów oraz wymienić każdy wadliwy element. Trzeba także sprawdzić i przeczyścić układ dolotowy, przy okazji można też sprawdzić przepustnicę oraz przepływomierz. Należy dokładnie sprawdzić przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Etapy regeneracji turbiny
Następnym etapem jest pozyskanie nowej turbosprężarki lub regeneracja uszkodzonego egzemplarza, która może polegać na podstawowej wymianie elementów eksploatacyjnych, czyli łożysk i pierścieni olejowych oryg. Meletta, a w przypadku poważniejszych uszkodzeń także wymianie całego rdzenia turbosprężarki, nazywanego w skrócie CHRA MELETT(od Center Housing Rotating Assembly). Przy każdym rozkładaniu urządzenia tak dokładnego jak turbosprężarka należy wykonać pomiary parametrów, w razie potrzeby wyregulować nastawy kierownic (jeżeli dany egzemplarz posiada technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny) oraz koniecznie sprawdzić i, w razie konieczności, poprawić wyważenie rdzenia.
Po wykonaniu tych czynności przychodzi czas na ponowne zamontowanie układu turbodoładowania w samochodzie. Jednak zanim tego dokonamy, powinniśmy koniecznie wymienić wszystkie uszczelki zdemontowanych podzespołów oraz w miarę możliwości dokonać wymiany chłodnicy międzystopniowej(intercoolera), ponieważ jej dokładne wyczyszczenie jest niemal niemożliwe do wykonania, a zanieczyszczony intercooler to perspektywa ponownej wizyty w warsztacie z uszkodzoną turbosprężarką. W przypadku uszczelek absolutnie odradzamy korzystanie z past, silikonów uszczelniających czy uszczelek wątpliwej jakości, ponieważ taki element dostając się do turbosprężarki doprowadzi do jej kompletnego zdewastowania. Po zamontowaniu turbosprężarki i podłączeniu do niej wszystkich przewodów należy ponownie wymienić olej silnikowy na dokładnie taki, jaki zalecany jest przez producenta, bowiem niewłaściwy olej to niewłaściwe smarowanie, a złe smarowanie równe jest kolejnym kłopotom z układem turbodoładowania. Dobrym rozwiązaniem jest wlanie do otworu doprowadzającego w turbosprężarce oleju silnikowego jeszcze przed jej zamontowaniem, dzięki czemu unikniemy kłopotów związanych z zatarciem (tzw. suchy start turbosprężarki) – najczęściej popełniany błąd, zaniedbanie przez mało doświadczonych mechaników podczas montażu naprawionej turbiny.
Montaż turbosprężarki
Pamiętajmy, że najlepszym sposobem na wymianę turbosprężarki jest wizyta w wyspecjalizowanym TURBO-serwisie Bosch Diesel Service Pawlik, dzięki czemu mamy gwarancję sprawności zarówno nowego jak i regenerowanego egzemplarza jeszcze przez długi czas.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Wymiana turbiny to proces polegający na zastąpieniu uszkodzonej lub zużytej turbosprężarki nową jednostką. Jest to konieczne, gdy turbosprężarka jest uszkodzona lub nie działa prawidłowo. Wymiana turbiny może być wykonana przez specjalistyczne firmy lub warsztaty samochodowe posiadające odpowiedni sprzęt i doświadczenie. Wymiana turbiny wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności, dlatego nie jest zalecana dla amatorów. Przed wymianą turbiny warto skonsultować się z mechanikiem, aby upewnić się, że jest to konieczne i aby uzyskać wycenę kosztów. Zaleca się również wybierać oryginalne części lub zamienniki od renomowanych producentów, aby zapewnić prawidłową pracę silnika i długą żywotność nowej turbiny.
Czy podczas wymiany turbiny trzeba wyczyść odmę?
Montaż turbo nawet krok po kroku jest dość skomplikowany, wole oddać to specjalistom.
Kolego, myslę, że nawet jeśli opisana jest wymiana turbiny krok po kroku, to samemu bym nie ryzykowała naprawianiem
Mietek 345 jak dla mnie turbo tak precyzyjne urządzenie, że najlepiej pozostawić montaż i demontaż mechanikowi. Później zwróć uwagę na to, jaka powinna być jazda po wymianie turbiny - możesz poczytać o tym w artykułach na tej stronie
Trudny jest taki demontaż i montaż turbo, trzeba do serwiusu jechać?