
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jeżeli nasz samochód nie ma siły wyjechać pod górę, może to oznaczać awarię zaworu podciśnieniowego, potocznie mówiąc: czeka nas wymiana gruszki turbiny. Wymiana gruszki turbiny 1.9 TDI powinna rozpocząć się od przygotowania narzędzi, które będą nam potrzebne, mianowicie: klucz 10 – płaski oraz nasadowy, kombinerki, „żabka” (do ściągnięcia opasek zaciskowych), śrubokręt, suwmiarka, WD40. Następnie należy zlokalizować turbosprężarkę, najprostszym sposobem będzie „dojście” do niej po rurze wydechowej, która wychodzi z turbo. Następnie należy usunąć przewody, które mogę nam utrudnić wyjecie zaworu podciśnieniowego. Ważne jest dobre oświetlenie oraz pojemniczek, ponieważ gruszka turbiny posiada małe elementy, które łatwo mogą się zgubić lub uszkodzić (zawleczka sztangi). Jeśli mamy problem z odkręceniem śruby, warto użyć WD40. Kolejnym bardzo ważnym zabiegiem jest ustawienie długości nowej sztangi za pomocą suwmiarki. Sztanga musi być ustawiona dokładnie jak poprzednia, pamiętajmy również o metalowym kołnierzu, który zasłania otworek w gruszce turbiny. Końcowym etapem jest montaż w odwrotnej kolejności do demontażu. Wymiana gruszki turbiny 2.0 TDI, na pozór wydaje się prostym zabiegiem, pod warunkiem, że posiadamy jakąkolwiek wiedzę na temat turbosprężarki oraz ogólnie na temat mechaniki samochodowej. Jeżeli nie czujemy się na siłach wymienić zawór podciśnieniowy, zalecamy ze skorzystania z usług naszego serwisu. Ile kosztuje wymiana gruszki turbiny? Koszt samego zawór mieści się w granicach 100 złotych, do tego dochodzą jeszcze koszta tzw. robocizny, które są indywidualną kwestią każdego z warsztatów.

Regulacja gruszki turbiny – samodzielnie czy w serwisie?
Oczywiście możemy się zdecydować również na regenerację gruszki turbiny pod warunkiem, że jej ogólny stan techniczny na to pozwala. Ważna po regeneracji turbiny jest jej regulacja, ponieważ zabieg ten przeprowadzony w sposób nieprawidłowy doprowadzić może do pracy samochodu w trybie awaryjnym, a w najgorszym przypadku do uszkodzenia silnika samochodu. Regenerację zaworu podciśnieniowego oraz dalsze czynności z tym związane najlepiej zatem oddać w ręce fachowców.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze