blog

Wydłużenie sztangi turbiny

13 stycznia 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
turbosprężarka- regeneracja

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Ostatnim etapem regeneracji turbosprężarki jest wydłużenie sztangi turbiny lub jej skrócenie. Zabieg  polegający na skróceniu jak i wydłużeniu sztangi turbiny odbywa się w dwóch etapach: pierwszy polega na określeniu parametrów turbo, natomiast etap drugi to wyregulowanie elementów turbiny tak, aby były one zgodne. Częstym pytaniem pojawiającym się na forach samochodowych jest: co daje skrócenie sztangi turbiny? Skrócenie sztangi turbiny spowoduje zamknięcie zaworu upustowego, co będzie się przekładało na szybsze ciśnienie doładowania, z kolei wydłużenie sztangi turbiny spowoduje wcześniejsze otwarcie zaworu upustowego, co będzie miało wpływ na wolniejsze ciśnienie doładowania. Działanie, jakim jest regulacja sztangi turbiny, powinno być przeprowadzone z dokładną starannością. Jakby się mogło wydawać niewielkie przesunięcia oraz próba ustawienia turbosprężarki powierzchownie może mieć feralny wpływ na nasze auto, ale i również ucierpi na tym nasz portfel.

Wydłużenie sztangi turbiny

Jak powinna chodzić sztanga turbiny - podpowiadamy

Sztanga turbiny należy do ruchomych elementów turbosprężarki, jej zadaniem jest sterowanie łopatkami turbiny ze zmienną geometrią. Jeśli ciężko poruszać sztangą, prawdopodobnie zapieczone są łopatki turbiny lub turbosprężarka wymaga regeneracji. Aby sprawdzić, czy rzeczywiście wina stoi po stronie łopatek wystarczy odkręcić mocowanie gruszki turbiny a następnie poruszać gruszką, jeśli łopatki stawiają opór, to należy oddać turbinę do regeneracji, prawidło funkcjonujące łopatki powinny bezproblemowo „chodzić”. Sztanga turbiny sterowana jest przez zawór podciśnienia. Nawet niewielki skok sztangi turbiny wpływa na eksploatację turbo, dlatego zamiast suwmiarki, lepiej skorzystać z maszyny, która pozwoli uzyskać dokładniejszą regulację.

Jak powinna chodzić sztanga turbiny - podpowiadamy
Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Amon
2024-10-09 13:09:13
Ciekawe
bodzio
2024-09-26 13:19:05
Dwa lata minęło, jak oddałem do renomowanego zakładu turbinę do regeneracji. Po zamontowaniu do auta, nie było "dołu", turbina dopiero reagowała od 2tys obrotów, spalanie po mieście około 10 l .Reklamowałem , ponownie zrobiono remont , ustawianie na specjalnej maszynie itd. i lipa. powiedziano mi ,że przyczyna musi być w moim aucie, więc wymieniłem przepływomierz, N75, egr klape i jeszcze parę rzeczy, żadnej reakcji. Dopiero obejrzałem filmik na You Tube , gość pokazał ,że w takim przypadku trzeba wydłużyć sztangę, tak też zrobiłem , choć wcześniej zakładałem pod gruchę podkładki, żeby ją skrucić. Samochód ożył , pięknie się zbiera od samego dołu ,spalanie po mieście w granicach 7 l. Czy ktoś mi może wytłumaczyć ten fenomen , bo przecież jest to wbrew logice.
Daniel
2023-01-13 14:35:11
Wydłużenie sztangi turbiny oznacza, że wirnik turbiny jest przesunięty względem osłony, co może prowadzić do różnych problemów z działaniem turbiny. Wydłużenie sztangi może być spowodowane różnymi czynnikami, takimi jak: Wada fabryczna: Wada fabryczna może być przyczyną wydłużenia sztangi podczas montażu lub produkcji turbiny. Zużycie: Zużycie elementów turbiny, takich jak łożyska, może prowadzić do wydłużenia sztangi. Obciążenie: Obciążenie, któremu jest poddawana turbina, takie jak nadmierne przeciążenie, może prowadzić do wydłużenia sztangi. Nieprawidłowy montaż : Nieprawidłowy montaż lub konserwacja może prowadzić do wydłużenia sztangi. Aby naprawić wydłużenie sztangi, konieczne jest skontaktowanie się z profesjonalnym serwisem i przeprowadzenie konserwacji lub naprawy. Jeśli wydłużenie sztangi jest zbyt duże, może być konieczna wymiana turbiny. Jeśli nie zostanie to naprawione, problem może się pogłębić i prowadzić do poważniejszych awarii oraz zwiększenia zużycia paliwa.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60