Wycięty katalizator a turbina
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wycięcie katalizatora nie powinno spowodować poważnych uszkodzeń w układzie turbodoładowania. Jednakże zgodnie z obowiązującymi przepisami wycinanie elementów układu wydechowego jest zabronione i podlega karze nie tylko dla właściciela pojazdu, ale konsekwencje tego czynu ponieść może również i wykonawca.
Co więcej, wycięcie katalizatora czy też filtra DPF/FAP sprawi, że w ten sposób pojazd podczas badania emisji spalin nie spełni określonych norm, dodatkowo auto z wyciętymi elementami układu wydechowego straci homologację, co wiązać się będzie z brakiem możliwości poruszania się po drogach publicznych.
1. Skutki usunięcia katalizatora
Nie tylko złamanie przepisów wiąże się z wycięciem katalizatora. Skutkiem jego usunięcia oprócz braku pozytywnego wyniku badania technicznego może być również uszkodzona uszczelka pod głowicą. Awaria tak niepozornego elementu przyprawiła o zawrót głowy niejednego właściciela pojazdu i nie chodzi tu o jej cenę, a o zakres czynności, jakie należy przeprowadzić podczas jej wymiany. Wycięcie katalizatora będzie wpływało również na głośniejszą pracę układu wydechowego, ale także w przypadku mocniejszego wciskania pedału gazu kopcenie czy też kłęby dymu ciągnące się za pojazdem są nieuniknione.
Dym z okolic turbiny
Uwalnianie się spalin z okolic turbosprężarki, jak i kolektora świadczyć może o awarii. Najczęściej przyczyną są wyeksploatowane uszczelki powodujące nieszczelność. W takiej sytuacji należy jak najszybciej skontaktować się z serwisem specjalizującym się w naprawach oraz regeneracji układów turbodoładowanych. Decydując się na samodzielne uszczelnianie turbosprężarki preparatami typu pasty lub silikony uszczelniające należy być świadomym tego, że w ten sposób dojść może do awarii jednostki napędowej, ale również i do zablokowania przewodów smarujących poprzez oderwane kawałki wspomnianych uszczelniaczy.
Inne objawy uszkodzonej turbosprężarki to również jej głośna praca, ubytki oleju silnikowego oraz paliwa. Awarii turbo towarzyszyć będzie również wzmożone dymienie z układu wydechowego. Często również wyczuwalnym może być zapach palonego oleju oraz poszerzone zjawisko turbodziury.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Wycięcie katalizatora może mieć wpływ na pracę turbiny, ponieważ katalizator jest odpowiedzialny za oczyszczanie spalin i redukowanie emisji szkodliwych substancji. Bez katalizatora, spaliny mogą być bardziej toksyczne i zawierać więcej tlenku węgla (CO) i tlenków azotu (NOx). Wycięcie katalizatora może również zwiększyć temperaturę spalin, co może prowadzić do przegrzania turbiny.
Dodatkowo, brak katalizatora może być nielegalny w niektórych krajach lub stanach, i może prowadzić do mandatów lub innych kar. Dlatego też, wycięcie katalizatora nie jest zalecane i może prowadzić do problemów z układem wydechowym, a także zwiększać ryzyko awarii turbiny.