
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Słyszalne wycie turbiny przy schodzeniu z obrotów, jak i wchodzeniu na obroty nie zwiastuje niczego dobrego, w takie sytuacji kierowca ma tak naprawdę dwa wyjścia, pierwsze to: samodzielna diagnostyka, która może zająć więcej czasu niż mogłoby się wydawać.
Charakterystyczny gwizd przy schodzeniu z obrotów spowodowany może być:
- nieszczelnym intercoolerem,
- luzami na wirniku,
- uszkodzonym przewodem łączącym turbosprężarkę z filtrem powietrza. Może się okazać, że wspomniany wąż się zsunął, dlatego też słyszymy dziwny dźwięk przy schodzeniu z obrotów.
Jak widać, przyczyn zdaje się być niezliczona ilość, może się okazać, że sprawdziłeś już wszystko, a wyjąca turbina nie daje za wygraną.
Mamy zatem wyjście numer dwa: kontakt z naszym serwisem w celu umówienia się na diagnostykę turbosprężarki.
Czy turbo powinno gwizdać? | Odpowiadamy
Prawidłowo działające turbo nie wydaje z siebie żadnych niepokojących dźwięków. Tak więc odpowiedź na pytanie brzmi – nie, turbo nie powinno gwizdać. Jeśli natomiast usłyszysz metaliczny dźwięk przy schodzeniu z obrotów, który wywołać może zacinająca się zmienna geometrii łopatek czy też awaria zaworu N75 - związana z jego użyciem lub zatkanym filterkiem zaworu, nie ignoruj tego.
Inaczej wygląda sytuacja w samochodach sportowych (Subaru Impreza WRX STI, 300 KM), gdzie przeprowadzane są modyfikacje zarówno turbosprężarki, jak i układu wydechowego w celu uzyskania upragnionego dźwięku turbosprężarki.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze