Localizations image

Większe turbo bez strojenia

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.81

Marzeniem większości kierowców jest zwiększenie ilości koni pod maską, dlatego też Internet zalewany jest pytaniami, czy większe turbo bez strojenia podniesie moc samochodu? Odpowiedź jest prosta – nie. O ile fizycznie będziemy mogli wyminięć turbo na większe, mocniejsze to samą wymianą nic nie wskóramy, gdyż samochód nadal będzie pracował na oprogramowaniu dotyczącym wcześniejszego turbo. Decydując się na modyfikacje turbosprężarki, najlepiej udać się do fachowca, który po pierwsze wyjaśni nam, na czym tak naprawdę polega zmiana turbiny na większą w dieslu. Po drugie nieważne czy czeka nas zmiana turbiny z 90 na 110 KM, czy chcemy większe turbo do 1.9 TDI 130 KM, najważniejsze jest sprawdzenie ogólnego stanu silnika, ponieważ może się okazać, że będzie on za słaby na większe turbo. Ponadto większe turbo = większy intercooler. Jest również inna opcja zwiększenia mocy samochodu, nieco tańsza oraz stosunkowo łatwa mianowicie chiptuning. W tym przypadku również wymagana jest diagnostyka samochodu, przeprowadzenie badania na hamowni skąd dowiemy się o stanie i żywotności silnika. Ogólnie rzecz biorąc, chiptuning polega na wykorzystaniu rezerw fabrycznych samochodu, dodatkowo wpływa on nie tylko na zwiększenie mocy, ale też auto jest bezpieczniejsze, a także mniej pali. Podsumowując, większe turbo bez strojenia nie ma tak naprawdę sensu, ponieważ należy wykonać dodatkowo aktualizację oprogramowania, aby móc cieszyć się w 100% ulepszonym samochodem.

Większa turbosprężarka samochodowa bez strojenia
Większe turbo bez strojenia

 


Turbosprężarka hybrydowa

Najczęściej spotykana w samochodach sportowych – turbosprężarka hybrydowa, która jest typowym turbo, w którym dokonano pewnych zmian w celu podniesienia osiągów samochodu. Ten rodzaj turbo jak już wcześniej zostało wspomniane przeznaczony jest pod motosport, hybrydowe trubo powstaje poprzez połączenie dwóch różnych turbin o różnych rozmiarach. Turbosprężarką hybrydową nazwać również można takie turbo, które zostało przerobione ze sterowania elektrycznego na sterowanie podciśnieniowe lub turbo, w którym wstawiono większą muszlę strony zimnej, a co za tym idzie zamontowano większe koło kompresji. Najczęściej spotykana wersja turbo hybryda – 1Z, czyli nasze polskie 1.9 TDI.

Turbosprężarka hybrydowa samochodu
Turbosprężarka hybrydowa

 

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Jak wyregulować zderzak VNT? 05 października 2021

Jak wyregulować zderzak VNT?

Zderzak turbo jest komponentem mechanizmu zmiennej geometrii turbiny; po regeneracji...

Turbosprężarka 713673-4 07 kwietnia 2021

Turbosprężarka 713673-4

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 713673-4...

Zobacz jak wygląda regeneracja turbosprężarek 02 października 2018

Zobacz jak wygląda regeneracja turbosprężarek

1. REGENERACJA TURBOSPRĘŻAREK – REGENERACJA TURBINY KOSZT – ZOBACZ JAK WYGLĄDA...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO