W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Marzeniem większości kierowców jest zwiększenie ilości koni pod maską, dlatego też Internet zalewany jest pytaniami, czy większe turbo bez strojenia podniesie moc samochodu? Odpowiedź jest prosta – nie. O ile fizycznie będziemy mogli wyminięć turbo na większe, mocniejsze to samą wymianą nic nie wskóramy, gdyż samochód nadal będzie pracował na oprogramowaniu dotyczącym wcześniejszego turbo. Decydując się na modyfikacje turbosprężarki, najlepiej udać się do fachowca, który po pierwsze wyjaśni nam, na czym tak naprawdę polega zmiana turbiny na większą w dieslu. Po drugie nieważne czy czeka nas zmiana turbiny z 90 na 110 KM, czy chcemy większe turbo do 1.9 TDI 130 KM, najważniejsze jest sprawdzenie ogólnego stanu silnika, ponieważ może się okazać, że będzie on za słaby na większe turbo. Ponadto większe turbo = większy intercooler. Jest również inna opcja zwiększenia mocy samochodu, nieco tańsza oraz stosunkowo łatwa mianowicie chiptuning. W tym przypadku również wymagana jest diagnostyka samochodu, przeprowadzenie badania na hamowni skąd dowiemy się o stanie i żywotności silnika. Ogólnie rzecz biorąc, chiptuning polega na wykorzystaniu rezerw fabrycznych samochodu, dodatkowo wpływa on nie tylko na zwiększenie mocy, ale też auto jest bezpieczniejsze, a także mniej pali. Podsumowując, większe turbo bez strojenia nie ma tak naprawdę sensu, ponieważ należy wykonać dodatkowo aktualizację oprogramowania, aby móc cieszyć się w 100% ulepszonym samochodem.
Turbosprężarka hybrydowa
Najczęściej spotykana w samochodach sportowych – turbosprężarka hybrydowa, która jest typowym turbo, w którym dokonano pewnych zmian w celu podniesienia osiągów samochodu. Ten rodzaj turbo jak już wcześniej zostało wspomniane przeznaczony jest pod motosport, hybrydowe trubo powstaje poprzez połączenie dwóch różnych turbin o różnych rozmiarach. Turbosprężarką hybrydową nazwać również można takie turbo, które zostało przerobione ze sterowania elektrycznego na sterowanie podciśnieniowe lub turbo, w którym wstawiono większą muszlę strony zimnej, a co za tym idzie zamontowano większe koło kompresji. Najczęściej spotykana wersja turbo hybryda – 1Z, czyli nasze polskie 1.9 TDI.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze